prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekt „Flipped Learning“ – usavršavanje nastavnika o digitalnom u službi edukativnog

S početkom školske godine 2017./2018., Privatna gimnazija i ekonomsko-informatička škola Futura uključila se u Erasmus+ projekt „Teaching for Tomorrow: Flipped Learning“ koji razvija i promiče ideju obrnutog učenja – svladavanja teorije kod kuće, praktične primjene naučenog u školi.

 

Projekt se oslanja na digitalne tehnologije kao facilitatore procesa predavanja i učenja, a nastavnici partnerskih zemalja su na “training and learning”  razmjenama naučili brojne alate i pogodnosti informatički orijentirane nastave.

Prva razmjena nastavnika i kontekst projekta

Na prvom takvom susretu održanom u siječnju u školi Futura, nastavnici su se za početak upoznali sa širim društvenim kontekstom digitalizacije obrazovanja. Prvo predavanje održala je profesorica Gordana Berc s Katedre za područja socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu.

Prezentirala je istraživanje o ranom odustajanju od obrazovanja i radu s učenicima s poteškoćama, budući da su smanjenje i olakšanje istih glavni ciljevi „Flipped Learning“ projekta. Kroz studije slučaja, partnerske zemlje predstavile su i raspravile kako se nose s istim problemom unutar svojih obrazovnih sustava.

Analiziralo se i diskutiralo o europskim strateškim dokumentima Europe 2020 Digital Agenda 2020 koji promiču važnost digitalizacije za razvoj Europe. Nastavnici su se dotaknuli rezultata testiranja PISA 2015 kao upozorenja na nužnost reforme školstva, bavili se konceptom blended  flipped learninga, a neki od partnera su prezentirali provedene „obrnute satove“ i dojmove o njima. Važan dio siječanjske razmjene nastavnika bila je CARNET-ova prezentacija projekta „e-Škole“ te posjet osnovnoj školi „Dr. Ante Starčević“ kao dobrom primjeru implementacije tog projekta.

 

Susret u Italiji i praktična primjena digitalnog

Tijekom druge razmjene, koja se odvijala od 14. do 18. svibnja 2018. godine, a čiji je domaćin bila škola iz Perugie (Italija), nastavnici su se (za)bavili praktičnim dijelom teme digitalizacije nastave. Na primjeru „Online razreda“, digitalnog repozitorija nastavnih materijala i platforme za objavljivanje školskih obavijesti te komunikaciju nastavnika i učenika škole Futura, upoznali su se s korištenjem LMS (learning management system) aplikacija i Moodlea u nastavi.

Moodle je alat za izradu elektronskih obrazovnih sadržaja i održavanje nastave na daljinu te omogućuje korisnicima da kroz dodavanje ili uređivanje manjih cjelina mijenjaju sadržaj platforme, a upravo se na njemu temelji Futurin „Online razred“.

Partneri su prezentirali temu uvođenja igara u nastavu, a raspravljalo se i o korištenju društvenih mreža i mobitela u obrazovnom procesu. Premda nastavnici često doživljavaju Facebook kao prijetnju učenikovoj koncentraciju, upravo njegova mogućnost za stvaranje internetskih zajednica i međusobnu komunikaciju olakšava proces učenja koji se na Facebooku može ostvariti pametnim korištenjem grupa, anketa, kvizova i brojnih drugih alata ugrađenih u ovaj kanal.

Interaktivni alati za jednostavnu primjenu u nastavi

Nastavnici su imali priliku upoznati se s mogućnostima koje nudi Google kroz svoje Google Apps for Education, pa su tako na radionici izrađivali igre i oblikovali svog avatara za učenje. Posebno je vrijedno bilo izlaganje o web 2.0 alatima i aplikacijama za tablet gdje su nastavnicima predstavljene brojne besplatne stranice i aplikacije čiji se sadržaji mogu implementirati u svakodnevnu nastavu. Neke od njih su:

  • Canva – online alat za izradu i uređivanje grafičkih elemenata – grafova, infografika, fotografija, postera, prezentacija itd.;
  • Adobe Spark – jedna od aplikacija iz Adobe paketa, nudi mogućnost izrade grafika, web stranica i videa;
  • Nearpod – online alat koji nudi mogućnost izrade novih ili dorade gotovih prezentacija prema višem stupnju interaktivnosti, laku sinkronizaciju i kontrolu lekcije na uređajima učenika te olakšano ocjenjivanje i izradu izvještaja;
  • Verso – online alat za izradu, uređivanje i dijeljenje sadržaja, stvaranje razreda te izradu izvještaja i metrika;
  • Mentimeter – online alat za izradu interaktivnih prezentacija;
  • Powtoon – online alat za animaciju i izradu interaktivnih prezentacija i videa;
  • Kahoot – online alat za stvaranja, dijeljenje i igranje kvizova;
  • Quizlet – online alat za izradu memo-kartica, dijagrama, prezentacija i kvizova.

Malo truda i inovativnosti dovoljno je za promjenu

Profesori škole Futura dobili su tu sretnu mogućnost da kroz Erasmus+ projekt usavrše svoja znanja i njihovom primjenom poboljšaju provedbu i ishode nastave i učenja, no nije potreban toliko velik angažman da bi učionica postala zabavno, digitalizirano mjesto.

Svakoj učionici koja ima računalo i projektor dovoljan je jedan proaktivni, zainteresirani nastavnik koji bi uz šačicu interaktivnih alata bio spreman malim koracima unijeti promjenu u školske klupe i svakodnevnu nastavu pretvoriti u digitalno iskustvo koje učenika obrazuje na pripadajućem teorijskom, ali i informatičkom polju.