prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekt mobilnosti

31. kolovoza 2023. godine završio je Erasmus+ projekt mobilnost Elektrotehničke i prometne škole Osijek za učenike i osoblje u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.

Ukratko: 54 učenika, osam nastavnika u pratnji, šest nastavnika na promatranju rada, jedan pripremni posjet, osam različitih destinacija, preko 200 dana (skupnih) mobilnosti, više od 120 sati priprema, devet roditeljskih sastanaka, puno planiranja, bezbroj dogovora i razgovora, odgovaranja na pitanja, mnogo novih očekivanih i neočekivanih iskustava, rad, učenje, druženje…

Mobilnosti

  1. Njemačka, Mainz, dva tjedna, studeni 2022., sedam učenika (tehničar cestovnog prometa, vozač motornog vozila) u pratnji nastavnika
  2. Slovenija, Maribor, dva tjedna, studeni 2022., sedam učenika (elektrotehničar, tehničar za elektroniku, tehničar za mehatroniku) u pratnji nastavnika; svibanj 2023., pet dana, promatranje rada u proizvodnoj tvrtki za dva nastavnika strukovnih predmeta
  3. Turska, Dalaman, dva tjedna, ožujak 2023., šest učenika (elektrotehničar, tehničar za mehatroniku) u pratnji nastavnika
  4. Irska, Dublin, dva tjedna, travanj 2023., šest učenika (tehničar za računalstvo, tehničar za mehatroniku) i jedna nastavnica
  5. Španjolska, Bilbao, tri tjedna, travanj/svibanj 2023., pet učenika (tehničar za računalstvo, tehničar za elektroniku) i jedan nastavnik; travanj 2023., pet dana, promatranje rada u obrazovnim ustanovama, institutima i tvrtkama za dva nastavnika strukovnih predmeta
  6. Portugal, Povoa de Varzim, tri tjedna, svibanj 2023., osam učenika (elektrotehničar, tehničar za računalstvo, tehničar za mehatroniku) i jedan nastavnik
  7. Austrija, Beč, dva tjedna, srpanj 2023., 11 učenika (elektrotehničar, tehničar za računalstvo, tehničar cestovnog prometa) i jedan nastavnik
  8. Španjolska, Cordoba, tri mjeseca, svibanj-kolovoz 2023., dugoročna mobilnost šest učenika (tehničar za računalstvo, tehničar za mehatroniku) i jedna nastavnica; svibanj 2023., pet dana, promatranje rada u proizvodnim i uslužnim tvrtkama za dva nastavnika strukovnih predmeta

Izborom partnera iz različitih zemalja učenici su imali mogućnost iz prve ruke upoznati svijet rada u različitim kulturama, promatrati i analizirati sličnosti i razlike s Hrvatskom, ali isto tako u razdoblju nakon mobilnosti usporediti iskustva učenika iz drugih zemalja.

Većinom su učenici radili u manjim poduzećima što im je omogućilo neposredan kontakt s mentorima i radnim kolegama kao i uvid u cjelokupnost poslovanja čime su unapređivali ne samo svoja znanja iz struke već imali prilike usvajati i poduzetničke vještine. Ovakva radna mjesta obično su zahtijevala više komunikacije i rada u timu.

Dio učenika bilo je na praksi u velikim (međunarodnim) tvrtkama što je bilo posebno iskustvo. Bila je to odlična prilika da se vidi kako je važno stručno, točno i prema uputama napraviti svoj dio posla kako bi svojim znanjem i radom doprinijeli funkcioniranju jedne velike cjeline.

Neki učenici su radne zadatke ispunjavali u obrazovnim ustanovama što je bilo zanimljivo na svoj način. Naučili su za početak da se obrazovni sustavi razlikuju od zemlje do zemlje, nadalje su mogli usporediti našu školu sa školom domaćina, pristup radu nastavnika, opremljenost učionica, laboratorija i radionica, ponašanje, znanje i očekivanje učenika.

Jedna skupina je sudjelovala na tečaju robotike što je bila prilika da dosadašnja znanja prodube i prošire u nekim novim smjerovima i možda nađu nove interese u budućnosti.

Važan dio Erasmus+ iskustva čini onaj dio gdje se sudionici uče snalaziti u svakodnevnim životnim situacijama i rješavati probleme: kretanje javnim prijevozom u većim ili manjim sredinama, nabavljanje namirnica, spremanje obroka, pranje rublja, čišćenje prostora u kojima se boravi, raspolaganje novcem i slobodnim vremenom.

Neke grupe su bile smještene u učeničkim domovima, neke u hostelima, u obiteljima ili zajedničkim stambenim zajednicama. Neovisno o tome gdje su boravili, uvijek su dijelili prostor s drugim sudionicima što je bilo posebno iskustvo upoznavanja, povezivanja, ali i učenja suživota, tolerancije i prilagodbe.

Uz pomoć domaćina, partnerskih organizacija i dodatnog truda nastavnika u pratnji, učenici su u slobodno vrijeme imali priliku upoznavati kulturne i povijesne znamenitosti, posjećivati sportska natjecanja, uživati u gastronomiji ili jednostavno obilaziti gradove i okolinu te promatrati svakodnevni život ljudi.