U okviru ovog projekta učiteljica je zadužena za poticanje čitalačke pismenosti kod svojih učenika, tako da je svoj Erasmus mobilnost provela na edukaciji pod nazivom “The 4C’s: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools” (4 K – kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i kolaboracija (suradnja) u školi), koju organizira Teacher Academy Irland. Edukaciji je nazočilo 15 učitelja iz Hrvatske, Portugala, Njemačke, Španjolske, Poljske, Italije, Češke i Litve. Voditeljica tečaja je Sarah O’Connor iz Irske.
Edukacija je započela međusobnim predstavljanjem sudionika tečaja – država, regija, škola i razreda iz kojih dolaze. Prvoga dana predstavljena je i tema tečaja te plan rada. Svakog idućeg dana tema je bila jedan od 4 K. Igrama kolaboracije učitelji su mogli naučiti kako se na zanimljiv način učenike može potaknuti na suradnju s ciljem rješavanja zajedničkog problema. Treći dan bio je posvećen komunikaciji, a kao uvod u komunikaciju učitelji su raspravljali o motivaciji u vlastitim razrednim odjelima. Kako motivirati učenike? Učitelji su na vlastitim primjerima pokušali zaključiti što za motivaciju znači zabava, pripadanje, odgovornost, strah, znatiželja, vježbanje, pravila, ali i priznanje koje učitelj daje učeniku. U svemu ključnu ulogu ima učinkovita i kvalitetna komunikacija, što se očitovalo u manjim aktivnostima koje su učitelji izvodili u skupinama – Dobar slušatelj, Bogaćenje rječnika, Empatija, Neverbalna komunikacija.
Četvrtog dana govorilo se o kreativnosti. Izuzetno široka tema potkrijepljena je mnoštvom zanimljivih igara i aktivnosti koje su objasnile značenje i faze u kreativnom procesu. Peti je dan bio posvećen kritičkom mišljenju i kvalitetnim povratnim informacijama koje bi učenici trebali dobiti od učitelja. Kroz aktivnost šest mislećih šešira učitelji su naučili kako strukturirati paralelno mišljenje u skupini tijekom problemskog učenja ili rada na projektu što će omogućiti učenicima razvoj novih kompetencija. Također, kritičko mišljenje izrazito je važno u svijetu društvenih mreža u kojem je važno poznavati pravila korištenja, razlikovati stvarne od lažnih vijesti, naučiti birati izvore informacija, kako bi učenici postali odgovorni građani.
Na kraju zadnjeg dana provedenog na Akademiji sudionici su ispunili obrasce za evaluaciju edukacije i primili certifikate o završenom tečaju. Mobilnost je završena izletom do nacionalnog parka Wicklow Mountains i gradića Glendalough smještenih južno od Dublina. Izlet je upotpunio sliku o Dublinu i Irskoj kao primjeru razvijenog i uređenog suvremenog europskog društva koje cijeni svoju prošlost. Po povratku s tečaja, učiteljica Emina Baričević provest će eTwinning projekt “3,2,1 – Čitaj!” te radionice za učitelje, primjenjujući u njima novostečena znanja.
Za razvoj različitih kompetencija učitelja, a time i njihovih učenika, iznimno je važno razvijati sposobnost kritičkog mišljenja, suradnje i komunikacije, a jednako je važno poticati i kreativnost. Sve navedeno značajno je u svim školskim predmetima, temama, projektima i sl., ali i za pripremu za različite životne situacije u budućnosti. Erasmus+ projekt jedinstveno je međunarodno iskustvo profesionalnog razvoja koje pridonosi poboljšanju cjeloživotnog učenja, poučavanja, utječe na osobni rast i razvoj učitelja koji u njemu sudjeluju te pridonosi inovativnim metodama učenja prepoznatljivosti i podizanju kvalitete rada u školama, kao i društvenim sredinama u kojima se škole nalaze.