prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu

U ovom se članku opisuje Erasmus+ projekt koji se provodi u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu. Članak je podijeljen u nekoliko dijelova: na početku je uvod, zatim dio u kojem se objašnjava što je Erasmus+ program, opis samoga projekta “Give a hand to become a friend“ i njegovih projektnih aktivnosti. 

U članku se opisuju projekt i projektne aktivnosti. Sve se projektne aktivnosti odnose na četiri teme: kulturna savjest, mentalno zdravlje, sport i aktivnosti na otvorenome te prijateljsko okruženje. Teme u projektu koriste se kao alati za učenje i podučavanje. U projektu se progovara o kulturi i tradicijskom naslijeđe kao poticaju za učenje i podučavanje. 

Učenici će razmjenom iskustava s drugim sudionicima projekta prikupljati informacije i upoznavati njihovu kulturu i običaje. Sve se aktivnosti dotiču i teme zdravlja, brige o okolišu, sporta i aktivnosti na otvorenome. Temelj za ovaj projekt bila je suradnja nastavnika na eTwinning platformi. 

“Social cohesion – give a hand to become a friend“ naziv je Erasmus+ projekta koji se od 1. studenoga 2019. godine provodi u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu. U projektu sudjeluju škole iz Mađarske, Bugarske, Litve, Španjolske i Portugala. 

Suradnja Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana s ostalim školama iz Europe, posebice sa školom iz grada Marijampole iz Litve traje već nekoliko godina. Sve je krenulo jednim eTwinning projektom iz statistike pod nazivom “The population of my region“. Projekt su pokrenuli Ramune Jukneliene iz Litve i Branko Rumenović iz Hrvatske. U projektu sudjeluju i drugi partneri iz Rumunjske i Turske. Ovaj je projekt prepoznala i nacionalna agencija, pa ga je u mjesecu rujnu 2016. godine nagradila nacionalnom oznakom kvalitete. 

Suradnja kolega iz Litve i Hrvatske nastavlja se, te tako 2018. godine pokreću drugi eTwinning projekt pod nazivom “Fine Arts Teach&Unify“. Projekt se bavio umjetnošću i podučavanjem, materijalnom i nematerijalnom baštinom, običajima i kulturom. I u tom projektu sudjeluju partneri iz Bugarske i Rumunjske. Ovaj projekt dobiva nacionalnu oznaku kvalitete u Hrvatskoj i Litvi. 

Početkom 2019. godine kolegica iz Litve Ramune Jukneliene okuplja tim kolega koji pišu i prijavljuju Erasmus+ projekt. Koordinator projekta je Vasilka Baltadzhieva iz škole SOU Anton Popov iz grada Petrich iz Bugarske. U projektu još sudjeluju Ramune Jukneliene iz škole Marijampole „Ryto“ Basic School iz grada Marijampole iz Litve, Raquel Lombardi iz škole Escola B1 PE Covão, iz grada Câmara de Lobos iz Portugala, Judit Fabók iz škole Nyíregyházi SCZ Vásárhelyi Pál Építöipari és Környezetvédelmi-Vízügyi Szakgimnáziuma iz grada Nyíregyháza iz Mađarske, Pablo Dominguez Usabiaga iz škole San Nikolas ikastola Sociedad Cooperativa iz grada Getxo iz Španjolske i Branko Rumenović iz Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana iz Ogulina, Hrvatske. 

Projekt je započeo 1. studenoga 2019. godine i traje 24 mjeseca, odnosno do 31. listopada 2021. godine. Radni je jezik projekta engleski jezik. Glavni je cilj razmjena dobrih praksi te povezanost i socijalna jednakost između naroda. Projekt uključuje mnoga društvena događanja kao što su: sportske igre, planinarenje, istraživanje povijesnih mjesta, proslave lokalnih praznika, festivali, narodni plesovi, kazališno skečevo i slično. 

Teme koje će se obrađivati tijekom projekta jesu: stanovništvo Europske unije, svijest i demokracija u Europskoj uniji, mentalno zdravlje, umjetnost i glazbena terapija, sport, aktivnosti na otvorenom, okoliš, hrana, baština i sl. 

Opravdanost projekta može se promatrati kroz dva dijela. Prvi su dio obrazovni razlozi u kojem je primijećeno da su učenici pod utjecajem društvenih medija i uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije izgubili koncentraciju i motivaciju za nastavni sadržaj. Drugi su razlozi kulturološki, a izabrana je likovna umjetnost, glazba i sport. Upravo se ovim razlozima želi staviti naglasak na korištenje novih obrazovnih metoda, boljega obrazovnog okruženja za učenike, smanjenja nejednakosti među učenicima te sprječavanje vršnjačkog nasilja. Tijekom svih aktivnosti u projektu, a posebice planinarenja i pješačenja, učenici mogu razumjeti povijest, odgovoriti na pitanja u sadašnjosti na iskustvu iz povijesti te upoznati iskustva ljudi iz povijesti. 

U sklopu projekta izradit će se Facebook stranica i mrežna stranica projekta te će se koristiti eTwinning platforma. Svaka će škola izraditi projektni kutak, gdje će biti sve informacije i novosti o projektu. Također će se izraditi logo i maskota projekta te slogan koji će pozivati ljude na pješačenje i planinarenje. ICT nastavnici podučit će učenike o sigurnosti na internetu te autorskim pravima. Prije svake mobilnosti, učenici će istražiti kulturno naslijeđe pojedine zemlje i o tome pripremiti izložbu. 

Prva je tema projekta Kulturna savjest. ICT nastavnici će podučiti učenike o sigurnosti na internetu te autorskim pravima. Učenici će istražiti kulturno naslijeđe partnera projekta. Prva se mobilnost odvija u Mađarskoj a zadatak su kulturno-tradicijske igre. Učenici će predstaviti svoji školu i državu te nekoliko kulturno-tradicijskih igara.

Svaka će škola za posjet Bugarskoj pripremiti uradak za glazbeni festival te prezentaciju svoje škole i zemlje iz koje dolaze. U ovom će se dijelu koristiti glazba kao alat za učenje. 

Druga je tema mentalno zdravlje, koja će se provoditi kroz umjetnost i glazbenu terapiju. Svaka će zemlja pripremiti nekoliko tradicijskih pjesama za festival u Litvi. Sudionici će izraditi i digitalni časopis. U ovom se dijelu koristi tradicijska glazba kao alat za učenje. 

Zadatak kojim će se polaznici projekta baviti u Portugalu znanje je i istraživanje o likovnoj umjetnosti.

Treća je tema sport i aktivnosti na otvorenome. Učenici će upoznati korištenje tehnologije u pješačenju i planinarenju. Puno će se hodati i planinariti kroz povijesna mjesta. 

Četvrta je tema prijateljsko okruženje. U Hrvatskoj će se obrađivati zadatak tradicijski plesovi kao alat za učenje. U Hrvatskoj će se organizirati festival plesa.

Peta je tema hrana. Svaka će škola obilježiti dan posvećen zdravoj tradicijskoj hrani. Učenici će istražiti i prezentirati ljekovito bilje. U Španjolskoj će se obrađivati zadatak na temu kuhanja za zdravi život. 

Projekt će se diseminirati na razne načine: na vlastitoj mrežnoj stranici, na mrežnoj stranici škole, lokalnim radijskim postajama, časopisima i novinama. 

Ovo je prvi Erasmus + projekt koji se na ovaj način provodi u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu. Koordinator je projekta Branko Rumenović, a članovi projektnog tima jesu: Sanja Dubić, Manuela Mihaljević Sabljak, Bojan Grba i Dragan Sabljak.