prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt Robotics Tour

II. osnovna škola Čakovec u lipnju 2023. privodi kraju međunarodni eTwinning projekt Robotics Tour koji je pokrenut početkom školske godine 2022./2023. s školom iz Grčke.

Glavna ideja eTwinning projekta Robotics Tour je razmjena dobrih obrazovnih praksi u STEAM obrazovanju i promicanje kodiranja, programiranja i robotike. Tijekom projekta učenici su kodirali, učili kako rade senzori i motori, kako programirati robota, razvijali strategije za rješavanje problema te izrađivali digitalne uratke. Surađujući na TwinSpaceu s vršnjacima iz drugih država, učenjem i razmišljanjem o mogućnostima tehnologije i sigurnom korištenju interneta učenici su usvajali navike za sigurno i pozitivno korištenje tehnologije. Sudjelovanjem u projektu učenike se poticalo na korištenje engleskog jezika, razvijanje vještina timskog rada, komunikacije, suradnje, kritičkog mišljenja i kreativnosti.

Iz II. osnovne škole Čakovec u ovom projektu sudjelovali su polaznici izvannastavne aktivnosti eTwinneri koju vodi učiteljica Iva Naranđa i polaznici školske robotičke grupe koju vodi učitelj Gordan Bartolić, te ovaj projekt ujedno predstavlja primjer suradnje izvannastavnih aktivnosti u školi.

Tijekom eTwinning projekta Robotics Tour učenici su sudjelovali u brojnim i raznolikim aktivnostima, od kojih su najznačajnije bile aktivnosti provedene tijekom Europskog tjedna programiranja 2022., Dana sigurnijeg interneta 2023. i Scientix STEM Discovery Campaign 2023. Aktivnosti Europskog tjedna programiranja bile su: Let’s help the Lynx collect pine cones!, Traffic lights, Smart Cars i Scratch: HAPPY 10th BIRTHDAY_CODEWEEK. Sudjelovali smo u izazovu Code Week 4 All Challenge i dobili certifikat izvrsnosti (Certificate of Excellence in Coding Literacy, 2022 EU Code Week 4 All Challenge).

U povodu Dana sigurnijeg interneta učenici su sudjelovali u kreiranju AnswerGardena, ispunjavanju online upitnika nastalog u suradnji naše škole i škola iz Grčke i Rumunjske, izradi oblaka riječi u alatu WordArt, izazovima „Fake and non fake news about robotics“ tijekom kojih su učenici pripremili vijesti za koje su partneri trebali otkriti jesu li lažne ili ne i na Padletu napisati rješenja, te praćenju prezentacije i igranja popratnog Quizizz kviza koje su pripremili partneri iz Španjolske.

Učenici su aktivno sudjelovali u suradničkim aktivnostima s vršnjacima iz drugih država, surađivali na izradi zajedničkih digitalnih uradaka te pratili i komentirali objave partnera na TwinSpaceu projekta. Tijekom aktivnosti „Educational Robotics“, „Robotics & Disabilities“ i „Fake and non fake news about robotics“ učenici su surađivali u međunarodnim timovima učenika. Od siječnja do svibnja 2023. učenici su istraživali edukacijske robotske sustave i surađivali na izradi postera u alatu Canva. Tijekom ove aktivnosti učenici su napravili zbirku Canva postera o edukacijskoj robotici koja sadržava 19 postera. U ovoj aktivnosti uz II. OŠ Čakovec sudjelovale su škole iz Grčke, Španjolske i Rumunjske.

Od siječnja do svibnja 2023. naši učenici surađivali su s učenicima iz Grčke na još jednoj aktivnosti, izradi Canva infografike „Robotics & Disabilities“. Aktivnost se sastojala od tri dijela, a dio je realiziran u suradnji s školskom robotičkom grupom u sklopu STEM Discovery Campaign 2023. Učenici su najprije istraživali kako tehnologija i roboti mogu pomoći osobama s teškoćama, te koji se senzori mogu koristiti za razna tehnološka rješenja koja mogu pomoći osobama s određenim teškoćama. Ovisno o raspoloživim senzorima u školi, učenici su odabrali koje ideje će realizirati. U trećem dijelu ove aktivnosti naši učenici realizirali su dva pametna rješenja za osobe s teškoćama u kretanju i osobe s oštećenjima vida, pametne žaluzine i pametni štap. Slična rješenja napravili su i predstavili učenici iz Grčke. U sklopu STEM Discovery Campaign 2023 članovi školske robotičke grupe učenicima petog i osmog razreda predstavili su još dva projekta, “Robotsko vozilo s ručnim i automatskim upravljanjem” i „Robotsko vozilo za istraživanje površine Marsa“.

Spomenimo i druge aktivnosti realizirane u sklopu ovog projekta kao što su ispunjavanje inicijalnih upitnika, uređivanje panoa, predstavljanje sudionika projekta, izrada avatara, rad na TwinSpaceu, izrada čestitki za Božić i Novu godinu, izrada sušila za ruke sklapanjem dijelova iz Fischertechnik kompleta i programiranjem micro:bita u MS MakeCode sučelju te dokumentiranje vlastitih aktivnosti izradom videa, Sat kodiranja s izradom zabavnih Scratch projekata u kojima roboti govore, Dan eTwinninga kada su učenici napravili micro:bit čestitke i snimili audio čestitke pomoću alata SpeakPipe i čestitke razmijenili s partnerima na Lino ploči. Završne projektne aktivnosti obuhvaćale su pregledavanje i komentiranje objava na TwinSpaceu i slanje „ljetnih želja“ na još jednoj Lino ploči.
Početkom studenog 2022. godine ekipa VTV televizije posjetila je II. osnovnu školu Čakovec kako bi snimila prilog o eTwinning projektu Robotics Tour. Kraći prilog emitiran je u emisiji Vekerica, a dulji prilog u emisiji Kreativni izazov. U travnju smo naš projekt dodali na kartu eTwinninga (Map of eTwinning) dostupnu u eTwinning grupi „Innovation and Education – AI, Creativity and Well-being with eTwinning“ i time naš projekt učinili vidljivijim u eTwinning zajednici.

Tijekom školske godine održavani su online sastanci za učitelje na kojima su dogovarane projektne aktivnosti. Dogovorena su pravila eSigurnosti koja su prikazana na posteru „eSafety Reminder“. Za učenike sudionike eTwinning projekta Robotics Tour pripremljene su potvrde o sudjelovanju. U tijeku je evaluacija projekta putem online upitnika za učenike i učitelje sudionike projekta i dovršavanje mrežne stranice projekta (Google Sites) kao jednog od završnih zajedničkih projektnih uradaka. Više o projektnim aktivnostima može se pogledati na školskim mrežnim stranicama na stranici projekta i na TwinSpaceu na kojem će biti objavljeni i rezultati evaluacije.