eTwinning projekt “Sigurnim korakom u školu 2” – 2. dio

Nastavak projektnih aktivnosti u cjelogodišnjem eTwinning projektu “Sigurnim korakom u školu 2” s nestrpljenjem su dočekali učenici 3. a i 3. c razreda Osnovne škole Trstenik i učenici 2. a Osnovne škole Split 3 iz Splita. Suvremene metode poučavanja uz primjenu digitalnih alata u nastavi pravi su izazov za trećaše i drugaše dviju partnerskih splitskih škola.

Mjesec prosinac započeo je u duhu blagdanskog ozračja kao što kazuje i sam naziv teme mjeseca “U susret blagdanima”. Sudjelovanjem u humanitarnoj akciji pod nazivom “Blagdansko srce”, namijenjena potrebitim stanovnicima grada Splita koju organizira Crveni križ, trećaši su pokazali kako imaju razvijenu empatiju prema onima kojima je pomoć potrebna.

Obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom započeli su na satu Hrvatskoga jezika čitanjem teksta Zvonimira Baloga “Prijatelj u invalidskim kolicima”. Razgovarali su na koje sve poteškoće nailaze osobe u invalidskim kolicima kao i drugi invalidi u svakodnevnom životu i kako se treba odnositi prema njima. Također su istaknuli kako invalidi mogu postizati velike uspjehe u mnogim granama sporta. Dokaz je i olimpijada na kojoj sudjeluju sportaši invalidi. Porukama su im poslali podršku i okušali se u digitalnom crtanju loga za paraolimpijske igre.

Povodom blagdana Sv. Nikole, na satu Hrvatskoga jezika, čitali su tekst Nade Iveljić “Krampus”. Analizirali su lik dječaka Darka, koji se jako bojao Krampusa, jer dolazi zbog zločeste djece i zvecka lancima. Uslijedilo je pisanje pisma sv. Nikoli te izrada čizmica na satu Likovne kulture.  Drugaši su povodom blagdana Svetoga Nikole dramatizirali igrokaz “U noći svetoga Nikole” Ane Kraljević i slikali čizmice svetoga Nikole u tehnici pastela. Učenici triju razreda uživali su u digitalnoj igri “Potraga za božićnim darovima” koje je za projektne partnere pripremila suatorica projekta Iva Palčić Strčić. Učenici su brzo riješili zadatke i otkrili imena učiteljica. Uživali su u Adventu i pripremama za Božić. Izradili su digitalni adventski kalendar i čestitku, a na zajedničku padlet ploču postavili razredne videozapise pjesme Zvončići.

Siječanj je započeo krovnom temom “Zajedno u novoj godini”. Drugaši su na Satu razrednika vrata učionice ukrasili veselim snjegovićem. Na pahuljice su pisali osobine koje žele zadržati u novoj godini, a na otopljene grude one koje žele odbaciti.

Svjetski dan čitanja naglas trećaši su obilježili izražajnim čitanjem pjesama Zvjezdane Čagalj “Nenasilje” i “Stop nasilju” dok su drugaši čitali pjesme Tonča Petrasova Marovića napisane na čakavici.

Povodom Međunarodnog dana sigurnosti na internetu trećaši su pročitali slikovnicu “Sigurni s Neticom”. Razgovarali su o prednostima interneta, ali i opasnostima na koje mogu naići. Uslijedilo je čitanje pravila internetskog bontona kojega se trebaju pridržavati kako ne bi imali problema na internetu.

Drugaši su na Satu razrednika dobili zadatak da u zadanom vremenu od 30 sekundi nacrtaju skicu zadanog lika prikazanog na projektoru (cd, laptop, mikrofon, ikonu Facebooka, Whatsappa, Tik Toka). Uslijedio je razgovor o tome je li 30 sekundi dovoljno da neki neznanac sazna sve o njima. Nakon toga gledali su i komentirali kratki crtić o Crvenkapici na netu. Upoznali su se s pojmom osobnih podataka i naučili razliku između navođenja potpunih osobnih podataka i podataka u kojima tek toliko da nešto odgovoriš. Uslijedila je kratka vježba o tome kroz igru uloga. Za kraj su ucrtavali na hameru kvačicu ili iksić uz pitanja koja su ozbiljna i ne smiju odgovoriti na njih, a na koja mogu, ali bez detalja.

Uz Valentinovo su imali zadatak izraditi čestitku ili donijeti poklon za prijatelja. Na početku sata pričali su o tome kakve asocijacije kod njih stvara riječ ljubav. Nakon toga su u skupinama smišljali pet do deset riječi povezanih s ljubavlju i rime na njih kako bi kasnije pokušali smisliti stihove i zajedničku pjesmu. Riječi su ucrtavali na hamer papir na način da stvore oblik srca, a potom smišljali stihove. Međusobno su razdijelili darove i čestitke uz slušanje Oliverove pjesme “Vjeruj u ljubav”.

Dan ružičastih majica trećaši su obilježili gledanjem videa o borbi protiv vršnjačkog nasilja. Saznali su koje sve vrste nasilja postoje i zaključili da svako nasilje boli. Učenici su pisali poruke ohrabrenja i podrške protiv vršnjačkog nasilja. Sličnu aktivnost odradili su i drugaši pisanjem ohrabrujućih i rečenica za nekoga tko je drugačiji i to povezali s Andersenovom bajkom Ružno pače.

U sklopu krovne teme “Pozdravljamo proljeće”, trećaši su na prvi dan proljeća obukli šarene čarapice i na taj način pokazali da žive zajedno, ali s razlikama obilježavajući  Svjetski dan osoba s Down sindromom. A kako vole glumiti, nije im teško palo osmisliti tekst za lutkarski  igrokaz na temu Uskrs. Uživali su u izvođenju lutkarskih predstava uz Svjetski dan kazališta. Drugaši su uz Svjetski dan kazališta izradili štapne lutke i glumili u igrokazu “Uskrsni medo” Jadranke Čunčić-Bandov.

Dan planeta Zemlje trećaši su obilježili na vrlo kreativan način. Djeca su bila jako uzbuđena što mogu iskazati zašto vole svoju Zemlju i što im je sve dala naša Zemljica. Pisali su različite poruke kao npr. hvala ti Zemljo, predivna si Zemljo, čuvajte naš planet i brojne druge poruke. Svoju ljubav prema Zemlji prenijeli su na obični bijeli list kojega su oživjeli toplim i hladnim bojama. Zamišljena mogućnost držanja Zemlje u svojim rukama, jako ih je razveselila. Iako je u stvarnosti ne možemo uhvatiti, oni su svoju Zemlju toliko nježno uhvatili i s ljubavlju oslikali svoj likovni rad. Drugaši su, također, pisali ekološke poruke, a napisali su i razrednu eko-pjesmicu.

Tema mjeseca svibnja nazvana je “Obitelj je srce od zlata”. Uz Majčin dan trećaši su čitali pjesmu M. Pokića “Volim te, mama” i pisali petostih ili činkvinu na temu Mama. Na satu Likovne kulture učenici su izrađivali čestitke za mamu, a na satu Glazbene kulture pjevali pjesmu Čestitka majčici uz snimanje videozapisa. Drugaši su na satu Hrvatskoga jezika čitali pjesmu Enesa Kiševića “Kako se može štedjeti mama” i pisali opis majke, na satu Glazbene kulture pjevali pjesmu Pred majčinom slikom uz snimanje videozapisa, a na satu Likovne kulture izrađivali čestitke u tehnici origami.

Međunarodni dan obitelji u trećim razredima obilježen je čitanjem teksta J. Oštarčevića “Privatni zoovrt” i stvaralačkim izražavanjem na temu Moja obitelj. Učenici su pisali akrostihove na temu Obitelj. Na satu Likovne kulture crtali su grbove svoje obitelji kako ih oni zamišljaju. Drugaši su također pisali pjesme na tu temu, pjevali pjesmu Dom uz snimanje videozapisa i slikali cvijeće za obitelj. Svoje radove na temu Majčin dan i Međunarodni dan obitelji učenici triju razreda postavili su na zajedničku Padlet ploču.

Dan državnosti Republike Hrvatske trećaši su obilježili na satu Hrvatskoga jezika interpretirajući pjesmu M. Marinovića “Hrvatska”. Učenici su u stvaralačkom zadatku trebali prepisati zadnju kiticu pjesme tako da svaku imenicu dopune jednim pridjevom. Tako su nastali stihovi obogaćeni raznovrsnim pridjevima koji su pjesmi dali još veću rodoljubnu i domoljubnu dimenziju.

Lipanj je donio krovnu temu “Budimo čuvari okoliša”. Uz Svjetski dan zaštite čovjekova okoliša trećaši su osmislili različite aktivnosti. Postavljene su eko parole u dvorištu i ispred učionice, a u školskom  vrtu posađene su dvije mlade masline. Učenici su napravili i prezentirali .ppt prezentacije i plakate o vodama tekućicama i stajaćicama, biljnom i životinjskom svijetu i njihovoj zaštiti. Izradili su biljni i životinjski svijet morske i slatkovodne vode od otpadnog materijala i iste prezentirali međusobno putem videokonferencije.

Obilježavanjem Svjetskog dana zaštite okoliša raznovrsnim aktivnostima, učenici su pokazali da su vrijedni čuvari okoliša. Kako je ljepše raditi uz pjesmu i ples, naučili su i pjesmu Lijepa naša Hrvatska uz plesne pokrete s eko parolama uz snimanje videozapisa. Drugaši su Svjetski dan zaštite okoliša obilježili izradom brodova od otpadnog materijala, pisanjem eko-poruka koje su postavili u učionici i po školi te pjevanjem pjesme Lijepa naša Hrvatska uz snimanje videozapisa. Sva tri razreda svoje su materijale i snimke postavili na zajedničku Twinboard ploču.

Zadovoljstvo odrađenim aktivnostima u projektu “Sigurnim korakom u školu 2”, učenici 3. a i 3. c razreda Osnovne škole Trstenik i učenici 2. a razreda Osnovne škole Split 3, pokazali su bojanjem sretnih smajlića. Zadovoljni su krenuli na ljetne praznike i jedva čekaju nove jesenske avanture u istom projektu.