Tijekom prvog su se polugodišta, od rujna do prosinca, odvijale razne projektne aktivnosti i brojne suradnje među partnerskim školama (Srednje škole Novska, Srednje škole Pakrac, Ekonomske i trgovačke škole Čakovec, Obrtničko-industrijske škole u Imotskom, Srednje strukovne škole Makarska te, naknadno pridružene, Ekonomske škole Požega). Zajedno su obilježili Europski dan jezika, Dan europske baštine, Svjetski dan turizma, Mjesec hrvatske knjige te božićno vrijeme i priveli kraju Godinu čitanja. Na ovom je portalu o tome sve napisala profesorica Opačak čiji članak možete pročitati ovdje.
Drugo su polugodište počeli aktivnostima vezanima za sigurnost na internetu s obzirom na to da se većina projektnih aktivnosti odvija online. Učenici eTwinneri prisjetili su se onoga što znaju o sigurnosti na mreži, ali i naučili nešto novo te obilježili Dan sigurnijeg interneta 8. veljače 2022. godine. Svaka je partnerska škola u zajedničkom Googleovu dokumentu odabrala temu iz područja e-sigurnosti kojom se želi baviti. Učenici partnerskih škola izradili su poučne digitalne plakate o temi koju su prethodno odabrali te ih izložili u Twinnspaceu projekta. Učenici su i pripremili po pet pitanja iz “svojeg” područja, a profesorice Ivana Opačak (EBŠ) i Dijana Pintarić (SŠK) sva su učenička pitanja objedinile u kvizu u digitalnom alatu Genial.ly. Kviz nije natjecateljskog tipa, već služi isključivo učenju i nadograđivanju znanja o sigurnosti na internetu, a učenici su ga, u svojim školama, odigrali u revijalnom tonu. Tim su aktivnostima još jednom uspješno povezali (EPAS) škole na daljinu. Također, na poticaj eTwinnerice Zorice Kujundžić (OIŠ Imotski) Centar za nestalu i zlostavljanu djecu (koji upravlja Centrom za sigurniji internet) organizirao je 10. ožujka 2022. godine mrežno događanje “Kako prepoznati lažne vijesti na internetu” i na toj su radionici sudjelovali učenici pet škola partnera u ovome projektu (OiIŠ Imotski, EBŠ Slavonski Brod, SŠ Konjščina, ETŠ Čakovec i SŠ Pakrac).
Jedan je od najvažnijih događaja u godini za one koji vole i njeguju hrvatski jezik Mjesec hrvatskoga jezika (od 21. veljače do 21. ožujka). Vrijedni učenici eTwinneri iz Slavonskog Broda s mentoricom Ivanom Opačak, Požege s mentoricom Marijom Šag Sadilek, Makarske uz vodstvo Anite Zelić Tomaš, Pakraca uz nastavnika Ivana Tutića, Čakovca uz mentorstvo nastavnice Dijane Fric i nastavnika Gorana Okuna, Novske uz mentoricu Željku Pugelnik Vuković, Imotskog s nastavnicom Jelenom Jonjić te iz Konjščine uz nastavnicu Dijanu Pintarić cijeli su mjesec o našem jeziku mislili, proučavali ga i zajedničkim (kreativnim) snagama načinili radove o njemu. Učenici su uz nadzor nastavnika popunjavali aktivnosti u trima Googleovim dokumentima i stvarali jezičnu priču metodom miješanih (nacionalnih) timova. Svaka škola formirala je tri tima i svaki se opredijelio za rad u jednom dokumentu s timovima iz drugih škola. Prvi je tim svojim aktivnostima obilježio 22. veljače, Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva. Učenici su stihove iz pjesme Hrvatska Drage Ivaniševića “preveli” na glagoljicu i vizualno ih ukrasili. Svi su priložili fotografije svojeg rada, a profesorica Opačak skupila ih je u jednu fotografiju i napravila infografiku te slagalicu. Druga je skupina učenika bila jezična patrola koja je fotografirala jezične pogrješke iz svojeg okruženja. Fotografije su priložili u drugi Googleov dokument. Učenici su jedni drugima ispravljali pogrješke s fotografija, a profesorica Pintarić okupila je učeničke fotografije i ispravke te su tako dobili mali, ali važan digitalni Jezični savjetnik. Sudjelovanjem u tim aktivnostima učenici su suradnički uputili na važnost uočavanja i otklanjanja jezičnih nepravilnosti, ali i obilježili 21. veljače, Dan materinskoga jezika, te Dane hrvatskoga jezika (od 11. ožujka do 17. travnja). Treća je skupina sudjelovanjem u svojoj aktivnosti uputila na važnost (učenja) materinskoga/hrvatskoga jezika na svim jezičnim razinama. Učenici iz pojedine škole odabrali su jezično područje kojim se žele baviti te osmislili po pet (kvizaških) pitanja iz odabranog područja. Pitanja su učenici priložili u treći Googleov dokument, a zatim sve objedinili u zajedničkom jezičnom kvizu koji su potom riješili.
Prvi se dan proljeća već tradicionalno posvećuje poeziji. Dana 21. ožujka obilježili su Svjetski dan poezije s partnerima u eTwinningovu projektu Ulicom hrvatskoga jezika. Prigodno su povezali taj dan s Međunarodnim danom sreće koji se obilježava 20. ožujka te su vrijedni i kreativni eTwinneri/pjesnici (EBŠ Slavonski Brod, SSŠ Makarska, ETŠ Čakovec, SŠ Pakrac, SŠ Novska, EŠ Požega, SŠ Konjščina i OIŠ Imotski) pisali haiku poeziju i tako svima odaslali prijeko potrebne pozitivne poruke pišući autorske stihove različitih tema (motivirani Nazorovim Cvrčkom, o ljubavi prema jeziku, o ljubavi općenito…). Sve je stihove, i one poznatih autora i one čiji su autori učenici, profesorica Pintarić objedinila u alatu Genial.ly. Uživajte u preporukama i stihovima naših učenika i uronite u predivan svijet poezije klikanjem na slova razbacana po ekranu u prezentaciji.
Travanj je posvećen pripovijedanju i (hrvatskoj) knjizi, pa se stoga 20. travnja obilježava Svjetski dan pripovijedanja, 22. travnja Dan hrvatske knjige, a 23. travnja Noć knjige čija je ovogodišnja tema sloboda, odnosno knjiga kao prostor slobode. U eTwinningovu projektu Ulicom hrvatskoga jezika učenici sedam (EPAS-ovih/ eTwinningovih) škola povodom navedenih datuma stvarali su zajedničku (foto)priču u kojoj je provodni motiv sloboda. Svaka škola pisala je ulomak priče na temelju zadanih tematskih riječi te izradila vizualni prikaz ulomka koji je napisala prethodna škola. Aktivnost se odvijala u Googleovu dokumentu, a priču je u digitalnoj knjizi objedinila prof. Pintarić. Prelistajte knjigu i pročitajte napetu priču o Tomislavu koji je, saznavši tajnu, pobjegao, odnosno tražio slobodu i doživio mnoge (zastrašujuće) situacije na svom putu, u svojoj potrazi… Događaj je prijavljen kao službeno događanje povodom Noći knjige.
Vrijedni eTwinneri/EPAS-ovci radili su i na još jednoj zanimljivoj aktivnosti koja uključuje pripovijedanje, ali, ujedno, i čuvanje narodne baštine, legendi i vlastita jezika, idioma. Učenici iz partnerskih škola zapisali su zanimljive legende, pronašli fotografiju koja prati sadržaj legende i zavičajnim govorom ispričali legendu u aplikaciji Vocaroo. Sve je učeničke radove profesorica Opačak sa svojim učenicima objedinila u Canvi. Uronite u bajkoviti svijet čudesnih legendarnih bića, zmajeva, vila, copernica, u svijet fatalnih ljubavi o kojima se još uvijek pletu legende u Slavoniji, Hrvatskom zagorju, Međimurju i Dalmaciji. Za kraj projekta “Ulicom hrvatskoga jezika” planiran je susret uživo i druženje učenika i njihovih nastavnika.