prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

EU Code Week u trećim razredima

Učenici i učenice 3.a i 3.b razreda Osnovne škole Hugo Badalić, Slavonski Brod, po prvi put su, uvođenjem informatike u treći razred osnovne škole, unplugged aktivnostima obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2020). 

Europski tjedan programiranja je inicijativa koja slavi kreativnost, rješavanje problema i suradnju izraženu pomoću kodiranja i računalnog razmišljanja. Učenje programiranja pomaže učenicima da shvate svijet oko sebe koji se brzo mijenja, prošire svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija i razvijaju vještine i sposobnosti kako bi istraživali nove ideje i bili inovativni.
Aktivnostima obilježavanja Europskog tjedna programiranja učenici su se upoznali s pojmom algoritma (niz preciznih uputa koje pomažu u rješavanju nekog problema), i uspješno su nabrajali primjere algoritama iz svakodnevnog života (recepti za kolače, pranje ruku, priprema za školu, put do škole). Uporabom računala, učenici su uspješno redali korake u tri, za njih primjerenih, primjera algoritama (posadi biljkuradni dan dječakapečemo kolače).
U aktivnosti neobičan lik, izradili su korake za algoritam stvaranja neobičnog lika, a zatim po tim koracima nacrtali, obojali i imenovali neobični lik. Aktivnost je preuzeta s mrežnog mjesta Barefoot. Mrežno mjesto je osnovano 2014. godine kako bi pripremilo učitelje u osnovnim školama za promjenu kurikuluma za informatiku u Velikoj Britaniji. Registracija je besplatna, a mrežno mjesto sadrži mnoštvo kvalitetnih sadržaja koje i mi možemo koristiti u ostvarivanju ishoda predmeta informatika. 
U sljedećoj su aktivnosti naziva Pingvin algoritam brrr morali odrediti kojim putem žele ići od starta do cilja. Kad su odredili put, na kartu su stavili pripremljene strelice u svaki prostor duž njihove staze. Strelice su trebali usmjeriti u smjeru u kojem treba ići da bi stigli od jednog do drugog kvadrata.
A posljednji je zadatak bio najzanimljiviji. Učenici su po unaprijed postavljenim uputama morali što brže i bez greške prijeći poligon na kojem su upute prikazane slikom (koju ruku/e i nogu/e koristiti u pojednim dijelu poligona).
Aktvinosti provedene u trećim razredima su dio aktivnosti eTwinning projekta “Let`s code together”, jednogodišnjeg međunarodnog projekta u kojem sudjeluju škole iz Turske, Italije, Gruzije, Rumunjske, Tunisa i Hrvatske. Projekt uključuje razvijanje vještina računalnog razmišljanja učenika i sigurnu i aktivnu uporabu informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Kroz aktivnosti projekta učenici razvijaju vještine 21. stoljeća kao što su logičko razmišljanje, kreativnost, algoritamsko razmišljanje, suradnja i rješavanje problema.