prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Europski tjedan održivog razvoja i Dječji tjedan u Gimnaziji Karlovac

Raznovrsnim radionicama iz područja Matematike, Biologije, Kemije i Hrvatskoga jezika nastavnici Gimnazije Karlovac željeli su spojiti nastavu STEM predmeta i materinskoga jezika.

Europski tjedan održivog razvoja (ETOR) europska je inicijativa kojom se potiču odgojno-obrazovne ustanove, ali i šira zajednica, na stvaranje aktivnosti kojima se promiču ideje održivog razvoja. To je ujedno i međupredmetna tema implementirana u predmetne kurikulume. S druge strane, Dječji tjedan godišnja je akcija i aktivnost posvećena djeci, a tradicionalno se odražava u prvom tjednu mjeseca listopada.

Raznovrsnim radionicama iz područja Matematike, Biologije, Kemije i Hrvatskoga jezika nastavnici Gimnazije željeli su spojiti nastavu STEM predmeta i materinskoga jezika. Također, suradnjom s dječjim vrtićima Karlovačke županije pospješila se suradnja škole s lokalnom zajednicom. Uključivanjem učenika gimnazijskih smjerova omogućava se primjena njihovog teorijskog znanja na praktičnim primjerima čime se škola dodatno uključuje u Europsku godinu vještina. Krovnom temom „Održiva inspiracija“ nastojalo se pokazati da je priroda stalan izvor inspiracije i kako je potrebno iznova reciklirati postojeće stvari, a ne ih gomilati.

Tako su u razdoblju od 2. do 6. listopada učenici bili aktivno uključeni u izvođenje aktivnosti kao njihovi voditelji. Na satu razrednika za učenike 1. razreda održali su predavanje o potrošnji papira. Zatim su posjetili Zelenu knjižnicu, odjel Gradske knjižnice „Ivan Goran Kovačić“, koja djeluje u sklopu prostora Aquatike. Također, u vrtićima su odradili likovnu radionicu bojanja klorofilom, matematičku radionicu stvaranja tangrama, a od starih su papirnatih kutija izrađivali dvorac. Prethodno pripremljeni herbarij iskoristili su za stvaranja straničnika. Održano je devet radionica. U njima je sudjelovalo dvadeset volontera i šest nastavnika.

U školi se prepoznaje važnost poticanja vršnjačkog i međuvršnjačkog poučavanja jer doprinose razvoju učenika i stvaranju pozitivnog okruženja u školama. Još jednom, timski rad, vršnjačko poučavanje, povezivanje vrtića i škole, suradnja na lokalnoj razini pokazali su se kao dobitna kombinacija za uspješnu realizaciju aktivnosti.