Osim dviju škola koordinatorica u projektu sudjeluju još jedna škola iz Turske te po jedna škola iz Rumunjske, Poljske, Italije i Tunisa (uz moguće sudjelovanje škole iz Palestine).
Projekt simboličnoga naziva “Glasovi nadilaze riječi, srca nadilaze granice” promiče međukulturni dijalog, empatiju, jezičnu raznolikost i zajedničke ljudske vrijednosti, koje premašuju geografske i kulturne granice.
Učenici će tijekom 2025./2026. imati priliku, kroz međunarodnu suradnju i obrađivanje aktualnih tema poput zajedničkih vrijednosti, ljudskih prava i osobnih pogleda na sukob, rat i njegove posljedice, unaprijediti svoje jezične i digitalne vještine te postati aktivni(ji) i otvoreni(ji) građani svijeta. Ciljevi su projekta usklađeni s godišnjom eTwinningovom temom “Vještine za život” u Europskoj godini obrazovanja za digitalno građanstvo (2025.).

U Ekonomsko-birotehničkoj školi (koja već šest godina aktivno i veoma uspješno sudjeluje u programu EPAS/Škola ambasador Europskoga parlamenta) europske su vrijednosti polazište i cilj svake (izvan)nastavne aktivnosti. Mladi ih ambasadori Europskoga parlamenta žive svaki dan. U školi, nositeljici titule eTwinningove škole i Erasmusove akreditacije, velika se važnost posvećuje eTwinningu, važnoj aktivnosti u okviru programa Erasmus+.
Novi je eTwinningov projekt javno predstavljen na panou pored glavnoga ulaza u školu i na mrežnoj stranici škole upravo tijekom Dana Erasmusa (13. – 18. listopada), čija su središnja tema bile europske vrijednosti – ljudsko dostojanstvo, sloboda, demokracija, jednakost, vladavina prava i ljudska prava – uz slogan “Živimo naše vrijednosti, stvara(j)mo bolju budućnost”. Tom su prigodom predstavljene aktivnosti u okviru prvoga projektnog modula “My Story, Our Values” (“Moja priča, naše vrijednosti”).
Europski dan jezika i Dani Erasmusa s međunarodnim partnerima
Prve projektne aktivnosti bile su posvećene upoznavanju partnera i obilježavanju Europskoga dana jezika (u rujnu 2025.) i Dana Erasmusa. Tim su povodom učenici izradili “karte/zidove/krugove ljudskih vrijednosti” na engleskome jeziku i jezicima uključenih partnera – rumunjskome, turskome, hrvatskome, poljskome, talijanskome i arapskome.

Prof. Opačak osmislila je i moderirala aktivnosti u okviru prvoga (od ukupno pet) projektnih modula, koje su učenici provodili u mješovitim timovima (pod mentorstvom sedam nastavnica iz šest različitih zemalja) tijekom rujna i listopada.
Završni radovi svih timova objedinjeni su na interaktivnoj slici na platformi Genial.ly, koja svjedoči o tome kako mladi eTwinneri dijele iste vrijednosti unatoč geografskoj udaljenosti, jezičnim i kulturnim razlikama.
Slušamo mlade, slavimo ljubaznost i prava djeteta
U okviru drugoga projektnog modula “Living in Conflict Zones – A Child’s Perspective” (“Život u zonama sukoba – iz dječje perspektive”) projektni su partneri organizirali “Week 4 Peace” (“Tjedan za mir”, 13. – 19. studenog 2025.) kako bi zajednički obilježili Međunarodni dan ljubaznosti (13. studenog) i Međunarodni dan djeteta (20. studenog).
Suradničkim aktivnostima i videoporukom “Hope in Action” mladi su eTwinneri dali doprinos obilježavanju Tjedna globalnoga obrazovanja (17. – 24. studenog 2025.), čija nas ovogodišnja tema “Shaping a Just, Peaceful & Sustainable Future – Hope in Action!” (“Za pravednu, mirnu i održivu budućnost – Nada u akciji!”) poziva da zajedničkim aktivnostima sudjelujemo u stvaranju vizije boljega svijeta.
Suradnički “online English lesson”
Na početku drugoga projektnog modula, 21. listopada 2025. (10.00 – 11.00), nastavnici i učenici iz partnerskih škola održali su zajednički “online English lesson” / radionicu “Living in Conflict Zones – A Child’s Perspective” kako bi, na temelju autentičnih materijala (poput videa When Will the Fighting Stop – UNICEF), saznali o “životu u zonama sukoba – iz dječje perspektive“. Online radionicu moderirala je Natalia Otulak, nastavnica Engleskoga jezika iz Poljske.
Tijekom radionice učenici su kritički analizirali/vrednovali tekstualne i videosadržaje. Izražavali su svoje osjećaje i promišljali o mogućim rješenjima (koristeći jezične strukture za izražavanje empatije i rječnik povezan sa sukobom, mirom i otpornosti). Svoja su zapažanja podijelili na zajedničkome zidu (na platformi Padlet) te dogovorili suradničke aktivnosti kojima će iskazati podršku djeci diljem svijeta koja pate i sanjaju o boljoj budućnosti…

Nakon online sastanka svaki je školski/nacionalni tim napisao “A Letter 4 Peace” (“Pismo za mir”), izražavajući empatiju i podršku djeci u ratom ugroženim područjima. Svaki je tim potom odabrao po jedan odlomak, koji je pretvoren u pjesmu putem aplikacije Suno AI te naposljetku postao dio zajedničkoga/međunarodnoga Pisma za mir. Nacionalna su pisma objedinjena u e-zbirci “Letters & Songs 4 Peace” na platformi Canva, u posebnome formatu koji slavi 20. obljetnicu eTwinninga, a dostupno je i zajedničko pismo svih partnera.
U studenome su projektni partneri izradili i zajedničku videoporuku “Hope in Action” (“Nada u akciji”) povodom Tjedna globalnoga obrazovanja (17. – 24. studenoga 2025.), čija je godišnja tema Oblikovanje pravedne, mirne i održive budućnosti, a temelji se na pet stupova Agende 2030: Ljudi, Planet, Prosperitet, Mir i Partnerstvo (koji su bili okosnica videorada).
Tjedan za mir (13. – 19. studenog 2025.)
Najvrjedniji je dio objava suradničkih digitalnih proizvoda na društvenim mrežama u Tjednu za mir… i nada da će poruke učenika doprijeti do mnogih koji ih trebaju čuti… Suradničko je pismo poslano, u znak podrške, projektnim partnerima na daljinu u Palestini. Njihova je povratna reakcija bila iznimno dirljiva.
Tjedan za mir simbolična je akcija mladih eTwinnera s porukom: “Sve počinje sa mnom, s tobom, s nama… ovdje i sada…” Na Međunarodni dan ljubaznosti (13. studenog) spoznali su koliko je jednostavno biti ljubazan. Dovoljna je tek jedna gesta, jedna lijepa riječ – te kako su svi ljudi pozvani biti dijelom lanca ljubaznosti, a tu počinje mir. Na Međunarodni dan djeteta (20. studenog) podijelili su rezultate projektnoga rada (u okviru 2. modula) i ono što su tijekom Tjedna naučili: “Sve počinje gestom, djelom pojedinca, ali svi dijelimo odgovornost za izgradnju boljega svijeta (djeca to ne mogu sama)…”
Poticaj za obilježavanje Svjetskoga dana ljubaznosti na nastavi Engleskoga jezika nastavnica Ivana Opačak dobila je od Salme Ammar, projektne partnerice iz Tunisa. Na temelju njenog nastavnog plana (o važnosti i vrijednosti komplimenta) izradila je otvoreni scenarij učenja “Teaching Empathy & Kindness” za 12 sati nastave Engleskoga jezika, objavljen u Edutoriju.
Međunarodni dan djeteta UNICEF-ov je globalni dan djelovanja (s djecom) za djecu. Njime se obilježava donošenje Deklaracije o pravima djeteta (usvojene na Općoj skupštini UN-a 20. studenog 1959.) i Konvencije o pravima djeteta (usvojene također na Općoj skupštini UN-a 20. studenoga 1989.). I ove godine djeca diljem svijeta ustaju i govore o svojim životima, nadama, pravima… pod geslom “My Day, My Rights” (“Moj dan, moja prava”). Djeca govore, a na odraslima je da slušaju djecu, da pokušaju razumjeti što im je važno, u čemu trebaju njihovu pomoć…

U Tjednu za mir, svakoga dana od 13. do 19. studenog 2025., na društvenim mrežama projekta objavljeno je po jedno nacionalno Pismo za mir i po jedna Suno-AI pjesma. Na Međunarodni dan djeteta objavljeno je zajedničko Pismo za mir… i „poslano“ svoj djeci koja trebaju podršku…
Mladi su eTwinneri podijelili i Nadu (videoporuku “Hope in Action”)…
Na platformi YouTube objavljen je video u kojemu mladi eTwinneri progovaraju o stupovima globalnoga svijeta, o onome što im je važno, kakvo društvo žele…
Projektni partneri vjeruju kako je aktivnostima u okviru prva dva projektna modula posijano sjeme suradnje, sjeme mira… Vjeruju kako će uroditi višestrukim plodovima – novim kreativnim, suradničkim aktivnostima koje će još snažnije povezati glasove i srca mladih iz različitih dijelova Europe i svijeta.