prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Gradovi kao učionice: Interdisciplinarno učenje u Pragu

Nastavnici Martina Galić, Tihana Modrić i Tatjana Rađa iz Osnovne škole “Bol” u Splitu, Hrvatska, pridružili su se svojim kolegama iz Njemačke, Španjolske, Portugala, Mađarske, Francuske, Italije, Slovačke, Rumunjske i Hrvatske kako bi saznali više o urbanom obrazovanju.

Ulice Praga, poznate po svojoj impresivnoj arhitekturi i bogatoj povijesti, poslužile su kao nekonvencionalna pozadina za grupu entuzijastičnih edukatora koji su sudjelovali u KA1 Erasmus+ projektu “FuturED”. Tečaj pod nazivom “Gradovi kao učionice: Interdisciplinarne Aktivnosti u Pragu”, uključio je nastavnike iz cijele Europe koji su istraživali koncept urbanog prostora kao dinamičnog i raznovrsnog obrazovnog okruženja.

Osnovna ideja tečaja bila je iskoristiti potencijal urbanih okruženja kako bi se stvorilo zanimljivo i interdisciplinarno iskustvo učenja.

Tečaj je započeo informativnim uvodom u svoje ciljeve i planirane aktivnosti. Cilj je bio osnažiti edukatore inovativnim alatima i tehnikama koje će im omogućiti učinkovitu upotrebu lokalnih urbanih pejzaža kao nastavnih resursa. Prvi dan postavio je ton za tečaj s ice-breaker aktivnostima koje su bile osmišljene kako bi potaknule prijateljsku i suradničku atmosferu. Svaki sudionik imao je priliku izraziti svoje jedinstvene potrebe i ciljeve, osiguravajući personalizirano iskustvo učenja. Kreativne interakcije poticale su se kroz interaktivnu igru pripovijedanja, naglašavajući važnost razmišljanja izvan ustaljenih okvira. Sudionici su također krenuli u istraživanje svojih rodni gradova, dijeleći osobne priče kako bi uspostavili dublju povezanost s urbanim okruženjima.

Jedan misaoni eksperiment uključivao je sudionike zatvaranje očiju na dvije minute, ističući važnost prepoznavanja individualnih obrazaca učenja i promicanje fleksibilnog rasporeda kako bi se smanjio stres. Samoprocjena i aktivnosti u parku naglasile su važnost pripreme i učinkovite komunikacije.
Dan je završio posjetom pragu Karlin distrikta, gdje su sudionici upoznati s urbanim obrazovanjem i mješovitim metodama podučavanja. Istraživanje ovog novog gradskog područja i susret s Davidom Černýevom statuom “Lilith” obogatilo je razumijevanje sudionika o urbanim dinamikama.

Drugi dan započeo je zagrijavanjem izazovnom vježbom koja je sudionike poticala da razmišljaju izvan svoje zone udobnosti, naglašavajući važnost oslobađanja od formalnih obrazovnih uzoraka kako bi potaknuli kreativnost. 

Aktivnosti su se usredotočile na istraživanje koncepta kulture, praćenje podrijetla imena gradova i korištenje vizuala za objašnjavanje kulturnih veza. Najveća zvijezda dana bio je “City Quest” u kojem su sudionici, podijeljeni u timove, krenuli u misiju otkrivanja priče iza imena Praga i rješavanja zagonetki vezanih uz grad. Ove vježbe demonstrirale su kako različiti aspekti kulture mogu obogatiti podučavanje iz različitih predmeta.

Treći dan bio je posvećen političkim aspektima. Sudionici su kreirali plakate raspravljajući o političkoj situaciji u svojim zemljama. Dan je također označio uvod u fotografiju, podučavajući sudionike osnove korištenja ovog medija kao alata za komunikaciju. Opremljeni koordinatama i zaduženi za snimanje određenih lokacija unutar grada, sudionici su krenuli na putovanje kako bi vizualno predstavili Prag. Ovaj angažirajući pristup pružio je jedinstven i zanimljiv pogled na grad.

Četvrti dan sudionici su istraživali ključne aspekte prirode i održivosti. Rasprave su se usredotočile na izazove održivosti unutar urbanih okruženja, potičući kreativne sesije brainstorminga za inovativna rješenja. Posjet gradskom parku uveo ih je u kreativni zadatak: snimanje fotografije Lego superheroja, simbolizirajući zaštitnika gradova, uz biljku koja se harmonizira s ovom temom. Ova misija bila je dio šireg napora stvaranja 1-minutnog izvješća koje sažima perspektive o održivosti u kontekstu svakodnevnih iskustava.

Peti dan obuhvatio je dvije različite aktivnosti. Prvo, sudionici su kartirali svoje gradove i prezentirali svoja otkrića putem informativnih infografika, fokusirajući se na edukativnu vrijednost Kulture/Umjetnosti, Politike i Održivosti. Alati poput Canve i Venngagea predstavljeni su kako bi olakšali proces kreiranja infografika.

Drugi zadatak uključivao je dizajniranje nastavnih planova na temelju znanja i vještina stečenih tijekom tečaja. Nastavnici su oblikovali nastavne planove prikladne i za kratke aktivnosti u učionici od 15 minuta i za primjere učenja na projektima koji su opsežniji.

Posljednji dan bio je rezerviran za evaluaciju tečaja, pregled kompetencija, povratne informacije i raspravu. Sudionici su primili potvrde o sudjelovanju na tečaju i uživali su u kolektivnom izletu u Roztoky.

Nakon završetka tečaja “Gradovi kao učionice”, vratili su se kući s osvježenim pogledom i bogatstvom inovativnih nastavnih tehnika. Tečaj ih je potaknuo da svoje gradove vide kao dinamične obrazovne resurse, potičući interdisciplinarno učenje i poboljšavajući razumijevanje učenika o svojoj okolini.
Erasmus+ projekt “FuturED” proširio je horizonte naših nastavnika, otkrivajući beskonačne mogućnosti međukulturne razmjene i iskustvenog učenja. Dijeljenjem različitih perspektiva i inspiriranjem sljedeće generacije, ovi nastavnici igraju važnu ulogu u pomažući učenicima bolje razumjeti i oblikovati svijet oko sebe.