Kreativni zadaci, poput izrade društvenih igara, mogu biti ključni u razvijanju viših kategorija znanja (Bloomova taksonomija). Učenici Srednje škole Prelog rado su prihvatili izazov izrade igre Asocijacija na satu predmeta Informatika.
Razrada zadatka
Učenici sami odabiru temu te ona ne treba uvijek biti iz područja računalstva tj. informatike. Evo prijedloga nekoliko tema:
- Ekonomija – Daktilografija
- Sport – Snježna kraljica
- Povijest – Barok
- Biologija – Virusi
- Tehnička kultura – Robotika
- Geografija – Recikliranje
- Fizika – Ruđer Bošković
Poželjno je da igra bude primjenjiva u drugim predmetnim područjima. Učenici će osmisliti asocijaciju od 4 stupca x 6 redova. Definiraju konačno rješenje, rješenja četiriju stupaca te četiri pojma koji vode do rješenja svakog stupca. Pojmovi u asocijaciji unose se s pomoću znakova (tekst) ili se umeće slika formata PNG, JPEG, GIF.
Za tehničku pripremu same asocijacije i postavljanje okidača na označena polja učenici će pratiti video upute.

Za izradu asocijacija učenici koriste alate – Microsoft PowerPoint.
Vrednovanje radova
Učenici vrednuju radove međusobno koristeći rubrike za vršnjačko vrednovanje, skupljaju bodove te se proglašavaju najbolji radovi. Preporuka je da se izrađene asocijacije koriste u ostalim nastavnim predmetima ako postoji sadržajno preklapanje. Dodatna razina ostvaruje se ako učenici izrade igru na stranom jeziku.

Ovaj zadatak prilika je da učenici rade u grupama. Tako razvijaju komunikaciju i podjelu zadataka. Izgled igre treba biti vizualno privlačan, a pojmovi logički povezani. Prilika je to da učenici pokažu inovativnost jer sami razvijaju elemente igre.
Zaključak
Izrađujući igru asocijacije učenici dobivaju priliku da testiraju i dokažu svoja znanja. Učenici će povećati svoje samopouzdanje, razvijat će izražavanje emocija te kreativnost. Učenjem na ovaj način ostvaruje se pozitivan osjećaj kod učenika, a upravo im tehnologija omogućava da svrhovito primjene alat u svrhu što kvalitetnije igre.