prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Igrica “HATE OUT!”

Učenici 8. a, 8. b i 8. c razreda Osnovne škole „Antun i Stjepan Radić“ Gunja su sudjelovali na radionici „HATE OUT!“ koje je za njih pripremila školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić i nastavnik povijesti Emanuel Juzbašić kao uvodni dio pripreme za izložbu i obradu teme o holokaustu.

“Hate Out!” igra je interaktivni online obrazovni alat koji je razvijen u kontekstu projekta LEAD, i namijenjen je učenicima od 14 do 19 godina. Imajući kao krajnji cilj osnaživanje mladih, učitelja, medija i aktivista na društvenim mrežama, Hate Out! igra namjerava obučiti korisnike u prepoznavanju, dekodiranju i suzbijanju GMO (govor mržnje) na odgovarajući način izlažući ih realističnim scenarijima govora mržnje. Igrač, kao korisnik /učenik preuzima ulogu graditelja zajednice i sudjeluje u scenarijima igre u kojima se događaju incidenti govora mržnje. Ovisno o njihovim akcijama protiv zlonamjernog upada govora i djela mržnje, veze zajednice će biti ojačane ili uništene.

Ova igrica razvijena je u kontekstu projekta LEAD – Online, koji se bavi se potrebom za jačanjem kritičkog mišljenja i vještina digitalne  i medijske pismenosti kod mladih ljudi što je uzročno povezano s niskim razinama izvještavanja  i „normalizacijom“ internetskog  govora mržnje (OGM).

Igračev lik je mali robot – graditelj zajednice koji se mora kretati kroz 9 različitih scenarija igre. Oni pokazuju različite načine na koje se internetski govor može manifestirati i njegove štetne posljedice. Svi su scenariji inspirirani stvarnim događajima i epizodama o kojima su obavještavale vijesti.

Učenici su dobili zastavice u različitim bojama po uzoru na igricu (crvena, narančasta, zelena, ljubičasta i plava), te su nakon ponuđenih situacija dizali određenu boju zastavice jer je svaka boja simbolizirala određeni stav (za ili protiv) govora mržnje. Tako smo mogli vidjeti koliko učenika ima isti stav o određenoj situaciji. Isto tako, zamišljali smo situacije u kojima su se našli Židovi za vrijeme drugog svjetskog rata.

Igrica je namijenjena učenicima 7. i 8. razreda te srednjoškolcima, a možete ju pronaći ovdje. Kroz ovo iskustvo, igrači (učenici) ne samo da se bore protiv govora mržnje, nego i doprinose izgradnji znanja i formiranju zajednice, potičući sigurnije i inkluzivnije digitalno okruženje. Učenici su za kraj sata ocijenili svoje sudjelovanje i samu igricu s pozitivnim ili negativnim komentarima.