prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Istraživačka nastava

U Gimnaziji A. G. Matoša Đakovo, profesorica fizike provela je anketu među učenicima prvih razreda. Cilj ovog anketnog upitnika bio je ispitati učenike o važnosti istraživačke nastave u daljnjem obrazovanju.

Profesoricu je zanimalo znaju li učenici prednosti istraživačke nastave u odnosu na frontalnu nastavu. Učenici su ispunjavali anonimnu anketu od petnaest pitanja u Google Formsu. Anketi je pristupilo 74 učenika prvih razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, opće gimnazije i jezične gimnazije.

Poveznica na anketni upitnik:

  • 54 % smatra da istraživačka nastava nije teža od frontalne nastave, a 46 % učenika smatra da je istraživačka nastava puno teža od frontalne nastave
  • 57 % učenika smatra da su prednosti frontalne nastave u tome jer se najlakše usvajanje velike količine informacija, 29 % učenika smatra da su prednosti frontalne nastave u tome jer se sadržaj oblikuje prema prosječnom učeniku, a tek 14 % učenika smatra da frontalna nastava ne zahtijeva veliku motiviranost učenika
  • 57 % učenika smatra da su nedostaci frontalnog oblika nastave opadanje koncentracije tijekom praćenja nastave, 34 % učenika smatra da su nedostaci frontalnog oblika nastave jer profesor drži monolog o zadanom sadržaju, a učenici samo gledaju i slušaju o zadanoj temi, a samo 9 % učenika smatra da su nedostaci frontalnog oblika nastave slaba povezanost profesora i učenika
  • 49 % učenika smatra da su prednosti istraživačke nastave bolja komunikacija učenika u razredu, 41 % učenika smatra da je istraživačka nastava puno zanimljivija od frontalne nastave, a samo mali broj učenika 10 % smatra da istraživačka nastava zahtjeva veću motiviranost od frontalne nastave
  • 45 % učenika smatra da su nedostati istraživačke nastave velika motivacija učenika, 28 % učenika smatra da su nedostati istraživačke nastave 100 % koncentracija na satu, 26 % učenika smatra da je puno teža od frontalne nastave, a 1 % učenika nije dalo odgovor
  • 70 % učenika smatra da se istraživačka nastava temelji na učenju otkrivanjem, koje vodi do trajnog znanja, 23 % učenika smatra da se istraživačka nastava temelji na primjeni znanja, a samo 7 % učenika smatra da se istraživačka nastava temelji na usvojenim odgojno-obrazovnim ishodima
  • 45 % učenika smatra da kod strukturiranog istraživanja nastavnik prikazuje problem i glavne okvire za njegovo rješavanje, 31 % učenika smatra da kod strukturiranog istraživanja nastavnik pruža pitanja kako bi motivirao učenike, no istraživanje koje učenici rade je samousmjeravajuće, 22 % učenika smatra da kod strukturiranog istraživanja učenici samostalno formuliraju pitanja i istražuju, a 2 % učenika nije dalo odgovor
  • 49 % učenika smatra da pri vođenom istraživanju nastavnik pruža pitanja kako bi motivirao učenike, no istraživanje koje učenici rade je samousmjeravajuće, 40 % učenika smatra da pri vođenom istraživanju nastavnik prikazuje problem i glavne okvire za njegovo rješavanje, 10 % učenika smatra da pri vođenom istraživanju učenici samostalno formuliraju pitanja i istražuju, a 1 % učenika nije dalo odgovor
  • 69 % učenika smatra da pri otvorenom istraživanju oni samostalno formuliraju pitanja i istražuju, 16 % učenika smatra da pri otvorenom istraživanju nastavnik pruža pitanja kako bi motivirao učenike, no istraživanje koje učenici rade je samousmjeravajuće, 14 % učenika smatra da pri otvorenom istraživanju nastavnik prikazuje problem i glavne okvire za njegovo rješavanje, a 1 % učenika nije dalo odgovor
  • 36 % učenika smatra da je najbolje provoditi vođeno istraživanje, isto toliko učenika 36 % smatra da je najbolje provoditi otvoreno istraživanje, 26 % učenika smatra da je najbolje provoditi strukturirano istraživanje, a 2 % učenika nije dalo odgovor
  • 61 % učenika misli da je istraživanje bolje provoditi izvan učionice, a 39 % učenika misli da je bolje istraživanje provoditi u učionici
  • 53 % učenika smatra da je istraživanje bolje provoditi u učionici jer uvijek mogu zatražiti pomoć profesorice, 18 % učenika smatra da je istraživanje bolje provoditi u učionici jer se na taj način svi sudionici skupine uključuju u rad, isti toliko učenika 18 % smatra da je istraživanje bolje provoditi u učionici jer ih ograničeno vrijeme “tjera” na rad, a 11 % učenika nije dalo odgovor
  • 43 % učenika smatra da je istraživanje bolje provoditi izvan učionice jer nisu vremenski ograničeni, 27 % učenika smatra da je istraživanje bolje provoditi izvan učionice jer je bolja atmosfera izvan učionice, 27 % učenika smatra da je istraživanje bolje provoditi izvan učionice jer se osjećaju slobodnije, a 3 % učenika nije dalo odgovor
  • 57 % učenika smatra da svi članovi grupe nisu jednako aktivni prilikom istraživanja, a 43 % učenika smatra da su svi članovi grupe jednako aktivni prilikom istraživanja
  • 62 % učenika misli da istraživačku nastavu u učionici možemo poboljšati ako svaki učenik u skupini ima točno određeni zadatak koji mora odraditi, 28 % učenika misli da istraživačku nastavu u učionici možemo poboljšati ako se učenici ne dijele u skupine već odrađuju svi zajedno kao cjelina, a 10 % učenika misli da istraživačku nastavu u učionici možemo poboljšati ako učenici rade u paru, a ne u skupinama

Rezultati ankete pokazali su da je učenicima istraživačka nastava izazovna i zanimljivija, a jako je bitno što 62 % učenika smatra da bi bilo dobro pri istraživanju svakom učeniku dati zadatak koji mora odraditi.