U svijetu koji postaje sve povezaniji, poznavanje više jezika predstavlja značajnu prednost. Dvojezičnost u školama nije samo odraz kulturne raznolikosti, već i snažan alat za intelektualni, društveni i profesionalni razvoj učenika. Uvođenjem dvojezičnih programa, škole ne samo da potiču višejezičnost, već i pripremaju mlade za globalizirano društvo u kojem je komunikacija ključ uspjeha. Jedna od najvećih prednosti dvojezičnog obrazovanja jest razvoj kognitivnih sposobnosti. Istraživanja pokazuju da dvojezična djeca imaju bolje razvijene vještine rješavanja problema, kritičkog razmišljanja i kreativnosti. Osim toga, poznavanje dva jezika poboljšava koncentraciju i sposobnost prebacivanja između različitih zadataka.
Dvojezičnost također olakšava razumijevanje i prihvaćanje različitih kultura. Kroz učenje jezika, učenici usvajaju ne samo gramatičke strukture i vokabular, već i običaje, tradiciju i način razmišljanja drugih naroda. Time se razvija međukulturna kompetencija, što je ključno u suvremenom multikulturalnom društvu. Ustav Republike Hrvatske u svom uvodu definira Hrvatsku kao nacionalnu državu hrvatskog naroda, zemlju svih njezinih državljana i zemlju tradicionalnih autohtonih zajednica koje ustav naziva nacionalnim manjinama. Član 12. Ustava navodi da je službeni jezik u Hrvatskoj hrvatski jezik, dok se u pojedinim jedinicama lokalne samouprave (gradovi i općine) neki drugi jezik i ćirilično ili neko drugo pismo mogu uvesti u službenu usporednu uporabu. Službena uporaba manjinskih jezika regulirana je na osnovu nadležnih zakona u Republici Hrvatskoj i međunarodnih konvencija i sporazuma kojima je zemlja pristupila i/ili potpisala ih.
U Vrbovskom živi 2.431 Hrvata (prije 10 godina bilo ih je 3.053) i 1.258 Srba (prije 10 godina njih 1.788). U OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko provodi se nastava po Modelu C po kojemu se nastava izvodi na hrvatskom jeziku uz dodatnih dva do pet školskih sati namijenjenih učenju (njegovanju) jezika i kulture nacionalne manjine. Nastava po Modelu C u osnovnim školama za učenike pripadnike nacionalnih manjina organizira se za razrednu i predmetnu nastavu u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama.
Dvojezičnost u školama nije samo sredstvo za učenje jezika, već i most prema budućnosti. Omogućava mladima da razviju kognitivne i socijalne vještine, povećava njihove profesionalne mogućnosti i pomaže im u razumijevanju svijeta oko sebe. Ulaganje u dvojezično obrazovanje dugoročno donosi koristi ne samo pojedincima, već i cijelom društvu, stvarajući otvoreniju i povezaniju zajednicu.