prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kad učitelji budu učenici

Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog bila je domaćin prvog međunarodnog sastanka Erasmus+ KA229 “Green Energy Saves the Earth” projekta.

Škola je organizirala prvi međunarodni sastanak projekta koji je održan uživo nakon što je susret partnera zbog epidemije korone bio odgođen za jednu školsku godinu u odnosu na prvotni plan. Prva mobilnost projekta održana je od 25. do 27. listopada 2021. godine. Time je proveden važan dio projekta koji je zbog epidemije bio usporen, a počeo je prošle školske godine. Sastanak se održao uživo, vodeći računa o epidemiološkim mjerama, uz relativno povoljnu situaciju za sve sudionike koji su mogli doći te povoljne vremenske prilike.

Učitelji i ravnatelji pet zemalja sastali su se kako bi predstavili i evaluirali do sada učinjeno, isplanirali zajedničke aktivnosti, najavili zasebne školske aktivnosti te se stručno usavršavali. Usavršavanje su vodili Candan Kafali, nastavnica Prirodnih znanosti te Erhan Yaşar, nastavnik Tehnološkog dizajna. Oboje su članovi turskog tima privatne srednje škole Fernur Sözen Ortaokulu iz mjesta Küçükkuyu, Ayvacik, Canakkale.

Ostale škole u projektu su, uz dvije već spomenute, Osnovna škola Jordan Jovkov, Varna, Bugarska, 1. Srednja škola Kalampaka, Meteora, Grčka, Strukovna škola Holboca, Iași, Rumunjska, ujedno i škola iz koje je voditelj projekta Chrys Vrajitoru, te Istituto Comprensivo “Anastasio De Filis”, Terni, Italija, koji im se zbog epidemioloških uvjeta nisu mogli pridružiti ovaj put. Također u ovom susretu nije bila planirana mobilnost učenika. Ukupno je na 1. međunarodnom susretu, uz 15 gostiju bilo 24 sudionika.sudionici mobilnosti

Sudionici su po dolasku vrednovali aktivnosti prve godine projekta, raspravljajući o poteškoćama u provedbi projekta na razini svake škole i na razini zajedničkih aktivnosti škola. Projekt je dobio još jednu godinu za provedbu, a sve se aktivnosti mogu pratiti na službenoj stranici projekta i na Facebook stranici. Potom su predstavljeni tiskani primjerci Vodiča o obnovljivoj energiji i prvi broj Magazina projekta na engleskom jeziku. U digitalnoj verziji dostupni su za uporabu na spomenutoj stranici projekta. Tijekom trodnevnog susreta odabran je i logo projekta na temelju radova učenika iz svih škola. Autorstvo odabranog loga pripada učenicima iz rumunjske Strukovne škole Holboca.

U radnom dijelu susreta Candan Kafali održala je predavanja o važnosti STEM obrazovanja i načinu pripremanja plana učenja i poučavanja, a podijelila je s učiteljima i svoj primjer dobre prakse – izradu solarnih buba. Sudionici su potom napravili primjerke buba pogonjenih solarnim ćelijama. Vođeni Erhanom Yaşarom učitelji i nastavnici izrađivali su u radionicama i generator struje pogonjen valovima i solarne panele. Potom su oboje predavača upoznali sudionike s mrežnim alatima za poučavanje i učenje o zelenoj, obnovljivoj energiji i zagađivanju te su prikazali način uporabe pojedinih alata. Aktivnost učitelja

Tijekom razmjene dobrih iskustava i planova za daljnji zajednički i zasebni rad bugarska predstavnica Julieta Mihaylova pokazala je način na koji u njihovoj školi rade plan poučavanja, tzv. krug tehničkog dizajniranja koji se sastoji od faze pitanja u kojoj se koristi tehnologija i radni listovi, potom se u fazi planiranja rade nacrti, koristi se znanje matematike i ostalih područja STEM-a, u fazi kreiranja se izrađuju, grade rješenja, popravljaju dijelovi napravljenog, u fazi testiranja se provjerava kako izrađeno funkcionira i u posljednjoj se fazi poboljšavanja još promišlja o većoj produktivnosti kreiranog uratka time se vraćajući u početnu fazu pitanja. Svaka je škola sudionica predstavila svoj specifičan plan daljnjeg rada na projektu.

U neobaveznom dijelu susreta razmjenjivala su se obrazovna iskustva, informacije o opremljenosti škola, obrazovnim propisima, pregledavali i analizirali hrvatski prirodoslovni udžbenici te uspoređivali s onima iz zemalja sudionika. Slobodno vrijeme sudionika iskorišteno je za posjet muzeju Dvor Trakošćan, Friščićevom mlinu u Prigorcu te razgled Zagreba uz turističkog vodiča.
Tim ivanečke osnovne škole dobio je pohvale za organizaciju prvog projektnog susreta. Taj je susret bio i prvi tog tipa uopće kojeg je škola organizirala, budući joj je “Green Energy Saves the Earth” također prvi međunarodni projekt škole. Projektu su odobrena sredstva od 155.984,00 eura, od čega je za školu planirano 26.642,00 eura. Tijekom susreta pokazalo se iznimno važno što su učitelji stekli nove kolege iz međunarodnog okružja i ojačali svoje socijalne i poučavateljske kompetencije te dobili pregršt novih ideja za poučavanje.