prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako mobitel utječe na pisanje zadaće i učenje

Ima li vaše dijete, dok uči ili piše zadaću, kraj sebe mobitel i usput se dopisuje s prijateljima i provjerava novosti na društvenim mrežama, uvjereno kako je odlično u multitaskingu?

Stručnjaci tvrde da ovakvo korištenje mobitela ometa koncentraciju i smanjuje produktivnost. U nedavnom istraživanju o utjecaju mobitela na kognitivne sposobnosti, studenti koji su ostavili svoje mobitele u drugoj prostoriji bolje su prošli na kognitivnim testovima od onih koji su mobitele imali na stolu ili u torbi, iako ih nisu koristili. Čak su i oni koji su rekli da nisu svjesno razmišljali o svojim mobitelima, imali lošije rezultate, što znači da se smetnja događa na nesvjesnoj razini.

I odraslima je, dok rade, teško zanemariti poruke i notifikacije koje nas obavještavaju čim netko od naših prijatelja objavi nešto na društvenim mrežama, ili pak reagira na nešto što smo mi objavili, no nekoliko je dodatnih razloga zbog kojih su djeca i mladi posebno vezani za svoje mobitele.

Veliki se dio socijalizacije mladih danas događa putem mobitela, posebno u razdoblju adolescencije, kada su ključni razvojni ciljevi oblikovanje vlastitog identiteta odvojenog od roditelja i davanje prednosti prijateljstvima s vršnjacima. Također, u usporedbi s odraslima, djeca imaju slabije razvijenu sposobnost kontrole impulsa. Zbog toga im je puno teže dati prednost pisanju zadaće ili učenju za ispit u odnosu naprimjer, dopisivanju s novim prijateljima.

“Djeca će započeti zadatak i pokušati ga dovršiti, ali si neće uzeti vremena da razmisle i otkriju kako ga obaviti na najbolji mogući način”, kaže dr.sc. Matt Cruger, klinički psiholog i ravnatelj Centra za učenje i razvoj u američkoj neprofitnoj organizaciji Child Mind Institute. Možda će i napraviti sve što trebaju, ali će zbog multitaskinga razmišljati površnije i na kraju potrošiti više vremena na zadatak.

Na stranici Child Mind Instituta savjetuju uspostavljanje rutine pisanja zadaće koja će smanjiti distrakcije, posebno ako dijete ima teškoće s pažnjom ili mu pisanje zadaće traje puno duže nego što bi trebalo.

Unaprijed dogovorite kada će u danu i na kojem mjestu bez uređaja, osim ako to zadaća zahtjeva, dijete pisati zadaću. Dajte mu do znanja da je cilj toga učiniti pisanje zadaće lakšim i manje stresnim i omogućiti mu više pravog slobodnog vremena. Možete isplanirati i redovite kratke pauze u kojima dijete može otići od stola na kojem piše zadaću i provjeriti društvene mreže ili poruke na mobitelu.

Vijest je prenesena s portala Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.