odgoj
Što je kritička medijska pismenost i kako je razvijati kod djece

Što je kritička medijska pismenost i kako je razvijati kod djece

Kritička medijska pismenost ne označava pristup koji se protivi medijima, već pristup koji uključuje radoznalost, istraživanje i propitivanje medija. Djeca takav pristup mogu početi vježbati vrlo rano, tako da s drugima istražuju i analiziraju medijske sadržaje, razmišljaju o točnosti medijskih informacija i pouzdanosti njihova izvora.

Odgoj, obrazovanje i umjetna inteligencija

Odgoj, obrazovanje i umjetna inteligencija

Godine 2015. dvadesetdvogodišnji dizajner web stranica Jacky Alciné doživio je neugodno iznenađenje: gledajući svoje slike s društvom, primijetio je da servis Google slike njegovu prijateljicu crne boje kože označava (tag) kao gorilu. Podrazumijevajući da se radi o pogrešci, prijavio je problem tvrtki Google. Tvrtka se duboko ispričala, i za nekoliko sati primijenila je jednostavnu ‘zakrpu’: privremeno je blokirala svoje algoritme za prepoznavanje gorila (Kasperkevic 2015).

Uloga roditelja u usmjeravanju djeteta u sport

Uloga roditelja u usmjeravanju djeteta u sport

Neki roditelji skloni su savjetovati se sa sportskim stručnjacima (npr. trenerima) kako bi lakše donijeli odluku koji sport odabrati za svoje dijete. Međutim, za djecu u dobi od pet do 10 godina to nije neophodno. Roditelji najbolje poznaju svoje dijete.

Sigurnost na društvenim mrežama – savjeti za tinejdžere

Sigurnost na društvenim mrežama – savjeti za tinejdžere

Vaš je tinejdžer samostalna mlada osoba, koja ostavlja dojam da je upoznata s prednostima i nedostacima s kojima se susreće na društvenim mrežama. Tinejdžerima i mladim ljudima, društvene su mreže poput normalnog odlaska na kavu, međutim bez obzira na samosvjesnost doba u kojem žive, nisu uvijek upoznati s potencijalnim rizicima i opasnostima u koje se mogu dovesti.

Smjernice za uspješnu suradnju između roditelja i nastavnika

Smjernice za uspješnu suradnju između roditelja i nastavnika

Odnos i suradnja između roditelja i nastavnika jedna je od ključnih stavki u odgojno-obrazovnom procesu djeteta. Uzajamna i kvalitetna suradnja, poštivanje razlika i iskrena komunikacija pomoći će roditeljima, ali i nastavnicima kako bi zajedničkim radom pratili rad, uspjeh djeteta, ali i eventualne probleme i poteškoće koji se mogu pojaviti tijekom školske godine. 

Kako nakon praznika ponovo uvesti pravila o korištenju medija

Kako nakon praznika ponovo uvesti pravila o korištenju medija

Je li više slobodnog vremena tijekom ljetnih mjeseci i za vas i vašu djecu značilo više gledanja televizije, igranja videoigara i surfanja internetom? Čak i ako se inače dosljedno držite pravila o tome koliko vremena u danu djeca smiju provesti uz medije, možda ste, kao i mnogi drugi roditelji, preko ljeta bili popustljiviji.

Sigurnost djece na internetu, društvenim mrežama i ulici

Sigurnost djece na internetu, društvenim mrežama i ulici

U posljednjih se nekoliko mjeseci sve više susrećemo s vijestima u medijima o negativnim i posljedičnim pričama u kojima maloljetno dijete susreće stranca uživo i na internetu i pritom se nađe u iznimnoj opasnosti. Roditelj u ovim slučajevima ima jednu od glavnih uloga u kojoj je potrebno posvetiti posebnu pozornost edukaciji djeteta i na što treba paziti ako često koristi internet, društvene mreže ili susreće pretjerano slatkorječivog stranca na ulici.

Smjernice kako pomoći djetetu u pronalasku prijatelja

Smjernice kako pomoći djetetu u pronalasku prijatelja

Na početku svake školske godine, nakon dugog toplog ljeta, djeca se ponovo susreću sa svojim školskim prijateljima i kolegama s kojima provode većinu svakodnevnice. Poneka će djeca preseliti u novi razred ili školu, poneka će započeti osnovnoškolsko ili srednjoškolsko obrazovanje i školovanje. Vraćanjem u školske klupe djeci često puta najveći stres predstavlja upravo stjecanje novih prijatelja i prilagodba na novu sredinu i okolinu.