prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako osvajati glagoljicom u novom mileniju?

Jedno od temeljnih pitanja nacionalnog i međunarodnog 4. Milenijskog natjecanja iz kreativne industrije “Kako osvajati glagoljicom u novom mileniju?” postavljeno je osnovnoškolcima, srednjoškolcima i studentima iz Republike Hrvatske i inozemstva.

Tijekom tri dana trajanja natjecanja, u periodu od 30. studenoga do 2. prosinca 2022. godine, na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, učenici i studenti predstavljali su svoje odgovore i idejna rješenja povezana sa sektorima kreativne industrije. Na 4. po redu Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije, prvi puta sudjelovali su i učenici vukovarske gimnazije. Tim Gimnazijalci – Milenijalci činile su Asja Štalmajer, Vedrana Bosanac i Sara Lončarić, maturantice općeg usmjerenja, pod mentorstvom Sanje Pavlović Šijanović, profesorice informatike.

Projekt predstavlja svojevrstan PSE EscapeRoom sačinjen od tri dijela s ciljem upoznavanja glagoljice putem periodnog sustava elemenata. Problemski zadatci spona su dualizma online i stvarne dimenzije pri čemu se prvi izazov odvija u fluidnom sučelju alata Thinglink koji sadrži zapis elemenata na glagoljici te dodatne informacije u svrhu edukacije, nakon čega se pristupa igri Spoji parove – spajanje elemenata na glagoljici i latinici. Za drugi izazov, u .stl formatu dizajnirane su kartice sa zapisom elemenata na glagoljici koje je potrebno postaviti na odgovarajuće kutijice u kojima se nalaze elementi primjenjivi u neposrednoj stvarnosti (npr. pasta za zube, LED, novčići, procesor….) dok se za treći izazov koristi magnetna ploča podijeljena na tri dijela (metali, polumetali i nemetali) te se kartica koja sadrži element na glagoljici postavlja u odgovarajuće područje. Edukativni digitalni periodni sustav elemenata i prateći fizički izazovi donose nove spoznaje te potiču želju za usvajanjem novih znanja i vještina. Učenice su izradile i video mamac za svoj projekt Periodni sustav elemenata – EscapeRoom.Tim Gimnazijalci - Milenijalci

Tim Gabacus mentorirao je profesor Davor Šijanović, a činile su ga učenice trećeg razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja, Blanka Bučko i Lara Šijanović. Neobičnog projektnog imena, Glagobakus predstavlja jedinstveni spoj najstarijeg računala na svijetu Abakusa te hrvatskog kulturnog fenomena – glagoljice. U cijelosti je izrađen na 3D pisaču, čime povezuje najnoviju tehnologiju današnjice, hrvatsku kulturnu baštinu te drevnu znanost. Svi ljudi, a posebno djeca brzo uče na Abakusu budući je predmet opipljiv i stvaran čime se stimuliraju vrhovi prstiju, a na taj način poboljšava se protok informacija između dvije polutke mozga. Samim time razvija se koncentracija, kapacitet memorije, brzina procesuiranja informacija što se odražava u brojnim aspektima života. Izgled i dizajn Glagobakusa temelji se na bojama privlačnim oku što razvija vizualne mnemotehnike. Ispisom na 3D pisaču glagoljica se približava novom dobu i čini suvremeni primjer očuvanja hrvatske kulturne baštine.Tim Gabacus

Ekonomskom fakultetu u Osijeku organizacijsku podršku u natjecanju pružio je istraživački tim Instituta Andizet a samo natjecanje je uz glagoljicu, obuhvatilo i teme mitologije, Put svile i vodik. Natjecanje je strukturirano kroz natjecateljske kategorije kojima su dodijeljena imena: Kreativni sat, u sklopu kojega se natječu timovi osnovnoškolaca, Kreativni kalendar za srednjoškolce te Kreativni planet za studente. Cilj je Milenijskoga natjecanja potaknuti razvoj kreativnosti, kritičkog promišljanja, digitalnih vještina, čitalačke pismenosti i inovativnosti kod djece i mladih pri izradi idejnih rješenja.

Natjecanje je donijelo brojna inovativna, kreativna i kulturnom baštinom nadahnuta rješenja, a učenici i njihovi mentori stekli su nova znanja te iskustveno spoznali cjelokupan složen proces koji počinje idejom i njenim razvojem, stvaranjem proizvoda i u konačnici promišljanjem o njegovu mogućem plasmanu na tržište. Vukovarski gimnazijalci svojim su rješenjima promovirali bogatu tradiciju, povijest i školu a kako je ovo tek prvi puta da su se okušali u ovoj vrsti natjecanja, zasigurno će i ostale teme biti izazov u godinama koje dolaze.