prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Koko u Parizu u televizoru – primjer dobre prakse

U nastavi Hrvatskoga jezika kao djelo za cjelovito čitanje analizira se i roman Ivana Kušana Koko u Parizu.

Ishodi na razini predmetnoga kurikuluma:

OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitom interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

Zadatak je učenika prikazati djelo na kreativan, originalan način i pri tome razvijati stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina, aktivnoga rječnika i prethodno stečenih znanja. Učenik čitajući djelo istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi i fabuli djela povezujući ga s vlastitim iskustvom. Po završetku stvaralačkoga rada, ilustriranja, priprema se za izvedbu. Nakon vlastite izvedbe komentira i vrednuje uratke drugih učenika uspoređujući ih sa svojima.

Učenicima je učiteljica Hrvatskoga jezika Vjekoslava Hrastović tijekom i nakon čitanja osmislila sljedeće aktivnosti:

  1. zadatak prije čitanja – izrada televizora prema uputi:
  2. a) priredi kartonsku kutiju i bijele papire (širinom manje od kutije), 2 kartonska tuljka od ubrusa
  3. b) na kutiji napravi rupe sa strane tako da kroz njih mogu proći kartonski tuljci
  4. c) prednju stranu kutije izreži i napravi prozorčić – veličina prozorčića i papira na kojima će se nalaziti okviri crteža treba biti jednaka
  5. zadatak nakon čitanja djela:
  • kronološki ilustrirajte glavne događaje iz djela Koko u Parizu na određenim poljima papira
  • papire međusobno spojite ljepljivom trakom onako kako se odvija fabula
  • zalijepite/pričvrstite ih na tuljac i zatvorite kutiju
  • tijekom prepričavanja djela izmjenjujete slike prepričavajući i komentirajući pročitano djelo

 

Učenici su najprije mogli postavljati pitanja učeniku izlagaču/izlagačici o djelu, ilustracijama, načinu predstavljanja. Nakon toga su vršnjački vrednovali radove i predstavljanje drugih učenika prema opisniku:

  • kreativnost – ime djela, autor, naslov, urednost                  3- 2 -1
  • razumijevanje pročitanoga, cjelovitost prikazanoga            2- 1- 0
  • pravogovor                                                                           2- 1- 0
  • jasnoća i izražajnost izlaganja                                             2- 1- 0
  • opći dojam predstavljenoga                                                 1- 0