prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Lov na znanstveno blago

Odjel za biologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 17. svibnja svečano je obilježio 20. obljetnicu osnutka. Tim povodom organiziran je bogat i raznolik program u sklopu projekta “Biolog-i-ja“.

Proslavi su se pridružili i učenici Gimnazije Vukovar.

Projekt je osmišljen s ciljem popularizacije znanosti, posebice biologije, te poticanja interesa mladih za STEM područja. U središtu su aktivnosti koje omogućuju učenicima aktivno sudjelovanje u znanstvenim istraživanjima, razmjenu znanja i razvoj kritičkog razmišljanja. Uz stručno vodstvo i interaktivne aktivnosti, imali su priliku dublje uroniti u svijet biologije i doživjeti čari znanstvenog istraživanja.

Jedna od najuzbudljivijih aktivnosti bila je znanstvena radionica “Lov na blago” koja se odvijala na ulicama grada Osijeka. Učenici su u skupinama rješavali zadatke na određenim punktovima, a točni odgovori vodili su ih do sljedećih lokacija, sve do konačnog odredišta – kutije s blagom. Ova igra spojila je znanje, logičko razmišljanje i snalažljivost u stvarnom prostoru.

Iz Gimnazije Vukovar sudjelovala su dva tima, “Citrusi” i “Tulipani”, koji su osvojili izvrsno drugo i treće mjesto, čime su potvrdili svoje znanje, predanost i snažan timski duh.

Učenici su imali priliku i razgledati suvremeno opremljene laboratorije Odjela za biologiju.

U radionici “Tajni kod života” samostalno su izolirali molekulu DNA iz jagode, koristeći metodu primjenjivu u svakodnevnom životu. Time su na jednostavan i pristupačan način upoznali inače složene laboratorijske procese.

Rad na mikroskopima omogućio im je promatranje patogene gljive koja uzrokuje bolest jasena, kao i analizu uzoraka biljnog i životinjskog podrijetla.

Ovaj izravan susret s laboratorijskom opremom i tehnikama pružio im je autentičan doživljaj znanstvenog istraživanja.

Sudjelovanje u ovakvim projektima ima iznimnu vrijednost za srednjoškolce, osobito one koji razmišljaju o studiju biologije i drugim STEM područjima. Praktičan rad, susret sa znanstvenicima i istraživačkim okruženjem te poticanje kritičkog mišljenja doprinose ne samo boljem razumijevanju gradiva, već i razvoju interesa, motivacije i samopouzdanja kod mladih. Upravo ovakve inicijative pokazuju koliko je važno povezati školu, znanost i zajednicu.