prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Mali princ i planeti karaktera u razredu

Na Satu razrednika i satu Hrvatskoga jezika učenici 7. a razreda sa svojom su razrednicom Tamarom Gutić Filipović na poseban način doživjeli jedno od najvažnijih književnih djela – „Malog princa“ Antoinea de Saint-Exupéryja.

Ovo bezvremensko djelo, ispunjeno snažnim porukama o prijateljstvu, ljubavi, odgovornosti i onome što je u životu doista važno, poslužilo nam je kao polazište za razredni projekt koji je povezao književnost, osobni razvoj, fiziku i kreativnost.

Nadahnuti pričom o Malom princu i njegovu putovanju od planeta do planeta, u učionici smo osmislili vlastiti „svemir“.

Na uzicama iznad glava sada vise planeti – ali ne bilo kakvi. Svaki planet predstavlja jednu ljudsku karakteristiku, i to onu manje poželjnu: taštinu, ljutnju, tvrdoglavost, površnost, sebičnost…

Te osobine prepoznali su učenici u likovima koje Mali princ susreće na putu. Objašnjavali su razlike i sličnosti između stvarnih i simboličnih svjetova. Razgovarali su o tome kako se takve karakteristike pojavljuju i u svakodnevnom životu te kako ih možemo prepoznati i nadvladati. Mali princ podsjeća nas da trebamo težiti pravim vrijednostima – skromnosti, empatiji, prijateljstvu i brizi za druge.

Projekt je ostvaren u suradnji s učiteljicom fizike Josipom Markoljević koja je učenicima zadala praktičan zadatak: izraditi maketu Sunčeva sustava od stiropora i brojnih drugih materijala. Nakon što su ih oblikovali i oslikali, njima su utvrdili učene sadržaje fizike i objašnjavali astronomske pojave i odnose među tijelima.

Planeti su zatim postali dio naše neobične zajedničke instalacije koja krasi razred. O svemiru i ljudskoj prirodi u naš razred sada dolaze učiti i drugi razredni odjeli.

Kreativnost i mašta stopile su se s važnim odgojnim i obrazovnim temama, a učionica je pretvorena u inspirativan prostor koji svakodnevno podsjeća učenike da su „najvažnije stvari očima nevidljive“.

Ovaj interdisciplinarni pristup pokazao je kako se različiti predmetni sadržaji mogu povezati na zanimljiv i edukativan način, potičući učenike na promišljanje, suradnju i stvaralaštvo.