Mjesečeve zgode u OŠ Pavla Belasa

Od davnina Mjesec je predmet ljudske znatiželje. Ljudi su maštali, izmišljali različite priče, slikali ga, pjevali o njemu. Ne postoji ni jedan dio ljudske povijesti gdje se Mjesec ne spominje. Upravo zbog svega toga, ljudi od davnina pokušavaju doći na Mjesec. 

Apollo 11 bila je svemirska misija koja je 20. srpnja 1969. godine ostvarila čovjekov san i dovela prve ljude na Mjesec. Po prvi put ljudska noga je kročila površinom Mjeseca. Dana 20. srpnja 2019. godine navršilo se točno 50 godina od toga događaja.

Ovim projektom željela se razvijati prirodna dječja znatiželja, kreativnost i maštovitost. Djeca su promatrala Mjesec i Suze svetog Lovre, gledala crtani film “Krava na Mjesecu”, izradila prezentacije o spuštanju prvih ljudi na površinu Mjeseca, crtala i izrađivala rakete, izrađivala teleskop, pisala literarne radove o susretu s nepoznatim prijateljem, preoblikovala te radove u slikovnice i čitala knjigu Eko Eko Hrvoja Hitreca. U projektu je sudjelovalo 99 učitelja.

Cilj je projekta bio upoznati učenike s prvim letom ljudi na Mjesec i njegovim posljedicama na cijeli ljudski rod. Kombinirajući različite metode i oblike rada u različitim nastavnim situacijama željela sam utjecati na razvoj dječje znatiželje, kreativnosti i maštovitosti, poticati međugeneracijsku suradnju i zajedničko suradničko učenje, pokušala sam povezivati različite razine odgojno-obrazovnog sustava i razviti kritičko mišljenje i međusobno uvažavanje i poštivanje različitog mišljenja. U projektu je sudjelovao jedan sedmi i jedan peti razred. Učenici su podijeljeni u grupe po razredima. U svakom je razredu bilo po pet grupa. Učenici 5. i 7. razreda su se dogovorili da će projekt predstaviti sedmaši preko prezentacija u oba razreda. Na početku projekta učenici su se predstavili u Twinspaceu ostalim sudionicima u projektu.

Prva je učenička aktivnost bila promatrati i fotografirati Mjesec i Suze svetog Lovre. Nakon te aktivnosti učenici sedmog razreda napravili su prezentacije o spuštanju na površinu Mjeseca i svoje su uratke prezentirali učenicima 5. razreda. Sedmaši su predložili da u goste pozvemo i mobilni planetarij pa su učenici još motiviranije obavljali određene aktivnosti. Učenici 5. razreda su nakon gledanja filma “Krava na Mjesecu” crtali rakete i izrađivali ih od lego kocaka. Rakete su odlučili pokazati učenicima produženog boravka, a prvaši i sedmaši su birali najuspjelije učeničke radove. Na satu razrednika izradili smo i teleskop i pisali literarne radove na temu susreta s nepoznatim prijateljem. Literarne smo radove pretvorili u slikovnice, a naša je posljednja aktivnost bila čitanje lektirnoga djela Eko Eko i  predstavljanje toga djela u obliku pizze u razredu. 

Svi su partneri koristili javni Twinspace, učenici su koristili sljedeće digitalne alate: PowerPoint prezentacije , Answergarden, pixiz i druge alate za obradu fotografija, Flipsnack, pdf, jigsawplanet, wordwall. Učenici su predstavili prezentacije kolegama i učiteljima u školi te su postavili izložbu učeničkih radova u hodniku škole i u učionici produženog boravka. Učenici produženog boravka i sami su izrađivali modele raketa prema radovima učenika 5. razreda. Promovirala se i vertikalna korelacija jer učenici viših razreda surađuju s razrednom nastavom. Rezultati su zabilježeni na Twinspaceu, školskim mrežnim stranicama i digitalnim školskim listovima. Učenici su prilikom izrade prezentacija navodili izvore i literaturu koju su koristili za izradu (imali smo radionicu prošle školske godine o zaštiti autorskih prava) te smo ove školske godine u 5. razredu ponovno ponovili što su to autorska prava i kako se štite. Na kraju projekta prijavili smo se za nacionalnu oznaku kvalitete.