Nastavna priprema: Zoomoroni u virtualnoj školi – online nastava

Kratki film “Virtualna škola – iza kamere” koji su snimili učenici Osnovne škole “August Cesarec” Ivankovo dobio je posebno priznanje u osnovnoškolskoj kategoriji na filmskom natječaju “Mediji i moji osjećaji” u sklopu 4. Dana medijske pismenosti.

Prikazan je i u natjecateljskom programu 59. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva djece te je uključen u program 13. Festivala prava djece, koji je održan u listopadu i studenom 2021.

Film je bio dio programa “Školski objektiv“, namijenenog osnovnim školama, a uz njega je za preuzimanje bila dostupna i nastavna priprema za rad nakon gledanja filma, koju portal medijskapismenost.hr prenosi u nastavku:

Cilj: Učenici će moći prepoznati pozitivne i negativne strane online nastave te dati prijedloge za njeno unaprjeđenje.

Ishodi: Učenik/ca će:

  • prepoznati pozitivne i negativne strane korištenja IKT-a
  • osvijestiti svoju ulogu u korištenju IKT-a
  • razviti vještine kritičkog promišljanja i suradnje
  • razviti socio-emocionalne kompetencije
  • osvijestiti važnost dobrog mentalnog i fizičkog zdravlja

Korelacije: MPT Zdravlje, MPT Osobni i socijalni razvoj, MPT Uporaba IKT, Sat razrednika, Informatika

Preporučeni razredi: 5.-8. razreda osnovne škole (primjenjivo i za učenike srednje škole)

Trajanje: Jedan školski sat (40′)

Potrebni materijali:  Zvučnici, računalo, flomasteri/bojice, A4 papiri, flipchart papiri

Napomena: Nastavna priprema je adaptirana iz publikacije “Protresi! – zbirka nastavnih priprema za razvoj emocionalne otpornosti i suočavanja s krizom ta primjenu u osnovnim i srednjim školama“, UNICEF.

TIJEK AKTIVNOSTI

Prikažite učenicima kratki film “Virtualna škola” (dostupan na https://www.youtube.com/watch?v=9zq3iIhYS_8) te potom započnite kratku raspravu s pitanjima: Jeste li se mogli poistovjetiti s osobama iz filma? S kojom osobom? Zašto?

Potaknite ih da se prisjete kako im je bilo raditi online te potaknite daljnju raspravu pitanjima: Što vam je nedostajalo? Što ste novo naučili? Kako je online nastava utjecala na vas, u pozitivnom i negativnom smislu? Jesu li vam i koliko nedostajali vršnjaci ali i učitelji? Koja je razlika između online nastave i nastave uživo?

Zatim podijelite učenike u grupe po 4 – 5 učenika s uputom da s obzirom na njihovo iskustvo pohađanja virtualne nastave, osmisle i potom prezentiraju kako bi izgledala njihova idealna online nastava – što predlažu da učitelji mogu unaprijediti, a što oni sami mogu unaprijediti da im sat bude ugodniji i interaktivniji, te kako svatko od njih može doprinijeti zajedništvu, međusobnom pomaganju i podršci.

Njihove odgovore bilježite na flipchart papiru te ga ostavite na vidljivom mjestu kako biste se svi mogli podsjetiti kako svatko može doprinijeti ugodnijem satu, bilo uživo, bilo online.

DODATNO

Ako imate vremena, porazgovarajte s njima na koje načine su brinuli o svome tijelu. Jesu li se bavili kakvom fizičkom aktivnosti? Kako su se opuštali nakon online nastave? Osvijestite im kako je potrebno brinuti i o našem tijelu te mu omogućiti da se odmori, opusti, ali mu i omogućiti mu da se “napuni”, baš kao što punimo i naše mobitele.

 

Tekst je prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.