prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Navika korištenja računalom i internetom

U OŠ “Matija Gubec“, Čeminac i PŠ Kozarac povodom Dana sigurnijeg internetu provedena je anketa o načinu korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije i interneta. Anketu su osmislile i provele učiteljica informatike Jelena Miočević i učiteljica razredne nastave Željka Krizmanić. Cilj ankete bio je saznati navike korištenja računalom i internetom u slobodno vrijeme, utjecaj interneta na zdravlje i ocjene učenika te prepoznati problem sigurnosti na internetu.

Korištenje različitih digitalnih uređaja i interneta je svakodnevno prisutno i u školi i u slobodno vrijeme. Ono nam pomaže, olakšava i čini zanimljivijim svakodnevni život, ali i krije razne posljedice za zdravlje ako se ne koristi na pravi način i u pravilnom vremenskom periodu. U anketi je sudjelovao 51 učenik od 1. do 4. razreda, 53 učenika od 5. do 8. razreda te 22 roditelja učenika od 1. do 4. razreda. Uspoređeni su odgovori roditelja i učenika razredne nastave. Rezultatima ankete možete pristupiti putem poveznica.

Analiza ankete učenika razredne nastave:

  • više od polovice učenika može koristiti digitalni uređaj bez nadzora roditelja
  • većina učenika dobije prvi uređaj prije polaska u školu (3.-4.g.)
  • većina učenika svakodnevno koristi internet
  • trećina ispitanih učenika provodi više od tri sata dnevno na računalu
  • većinu slobodnog vremena vole provoditi uživo s prijateljima
  • za igranje učenici najčešće koriste pametni telefon i playstation
  • većina učenika internet koristi za igranje igrica, gledanje video klipova i za traženje informacija za školu te slušanje glazbe
  • većina učenika koriste računalo za učenje i kada nema nastave na daljinu
  • polovina učenika izjavljuje kako ima profil na nekoj od društvenih mreža
  • učenici najčešće koriste YouTube, Tik Tok i Instagram
  • svi ispitanici razmišljaju o posljedicama dugotrajnog korištenja digitalnih uređaja
  • većina učenika vježba nakon dugog korištenja uređaja
  • većina učenika ne koristi internet noću
  • većina učenika smatra kako igranje igrica i istraživanje na internetu djeluju pozitivno na ocjene
  • većina misli kako igranje na uređajima ne utječe na izvršavanje školskih obveza
  • trećina djece tvrdi kako ne razgovaraju s roditeljima o sigurnosti na internetu
  • svi smatraju da se o sigurnosti na internetu treba više razgovarati
  • pola učenika je izjavilo kako se obratilo roditeljima zbog neugodne situacije na internetu
  • većina djece izjavila da ih roditelji ponekad nadziru prilikom korištenja interneta
  • pola ispitane djece tvrdi kako kasno navečer koriste informacijsko komunikacijske uređaje.

Usporedbom odgovora na ista pitanja učenika razredne nastave i njihovih roditelja došli smo do zaključka da se odgovori roditelja i učenika razlikuju u sljedećem:

  • Dvije trećine roditelja izjavljuju kako njihova djeca provode do dva sata dnevno na nekom od uređaja, dok trećina učenika izjavljuje da provodi više od tri sata dnevno na računalu.
  • Većina roditelja izjavljuje da njihova djeca nemaju profil na nekoj društvenoj mreži, a polovina učenika izjavljuje kako ima profil na nekoj od mreža.
  • Roditelji smatraju da korištenje igrica i interneta ne utječe na ocjene njihovog djeteta dok većina učenika smatra kako iste djeluju pozitivno na ocjene.
  • Svi roditelji tvrde da sa svojim djetetom razgovaraju o sigurnosti na internetu dok trećina djece tvrdi suprotno.
  • Četvero roditelja je izjavilo da im se dijete obratilo zbog neugodne situacije na internetu dok je skoro pola ispitanih učenika izjavilo da se obratilo roditeljima.
  • Više od pola roditelja je izjavilo kako ne nadzire svoju djecu na internetu dok je većina djece izjavila da ih roditelji ponekad nadziru.
  • Gotovo svi roditelji tvrde da djeca ne koriste uređaje kasno navečer dok pola ispitane djece tvrdi da ih koriste.

 

Analiza ankete učenika predmetne nastave:

  • gotovi svi učenici koriste pametni telefon, a polovina ispitanih učenika ima i stolno, prijenosno računalo, tablet ili Playstation
  • većina učenika može koristiti nekakav uređaj bez nadzora roditelja
  • učenici predmetne nastave tvrde da dobivaju prvi uređaj u nižim razredima
  • većina učenika su svaki dan na internetu
  • većina učenika provodi više od tri sata dnevno na računalu
  • učenici izjavljuju da djeca većinu slobodnog vremena vole provoditi uživo s prijateljima
  • za igranje učenici najčešće koriste pametni telefon i playstation dok manji broj koristi i pametni televizor
  • većina učenika tvrdi da internet najviše koriste za igranje igrica, slušanje glazbe, gledanje video klipova i serija te za društvene mreže dok se internet najmanje koristi za traženje informacija za školu
  • većina učenika izjavljuje kako koriste računalo za učenje i kada nema nastave na daljinu
  • gotovo svi učenici izjavljuju kako imaju profil na nekoj od mreža
  • najčešće koriste YouTube, Tik Tok i Instagram, a zatim Snapchat te Viber
  • većina razmišlja o posljedicama dugotrajnog korištenja digitalnih uređaja
  • većina učenika se ne razgibava nakon dugotrajnog korištenja digitalnih uređaja
  • većina učenika tvrdi da su ujutro odmorni nakon korištenja interneta kasno noću
  • 40% učenika tvrdi da korištenje interneta i igranje igrica nema utjecaja na njihove ocjene, 40 % tvrdi da to pozitivno utječe, a 20 % tvrdi da to negativno utječe na ocjene
  • većina učenika izjavljuje da zaborave napisati domaću zadaću zbog igranja igrica ili dopisivanja
  • većina učenika izjavljuje da s roditeljima razgovaraju o sigurnosti na internetu
  • većina učenika smatra da se o tome treba više razgovarati
  • gotovo polovina ispitanih učenika izjavljuje da se obratilo roditeljima zbog neugodne situacije na internetu
  • trećina ispitanika je izjavila kako roditelji uopće ne nadziru njihov rad na internetu
  • 25 % ispitanih učenika tvrdi da koriste uređaje kasno navečer kada roditelji misle da oni spavaju.