Obilježavanje Svjetskog dana poezije

U razdoblju od 21. ožujka do 27. ožujka 2022. godine, u Osnovnoj školi “Vladimir Nazor”, Đakovo obilježili su Svjetski dan poezije. Obilježavanje su organizirali kao virtualni javni događaj na eTwinning platformi te su im se pridružile i druge škole iz eTwinning zajednice.

Na taj način su ostvarili zanimljivu suradnju u virtualnom obliku s učenicima i učiteljima iz drugih škola te su učenici međusobno izmijenili iskustva i pozitivne dojmove. Drugu godinu zaredom obilježili su “World Poetry Day” tj. Svjetski dan poezije. Aktivnost obilježavanja Svjetskog dana poezije dio je kurikuluma “Reading and Writing for fun” koji provodi aktiv stranih jezika u školi, a osnovni cilj kurikuluma je poticati učenike na učenje stranih jezika kroz čitanje i pisanje te kreativan izričaj. Pisanje pjesama na stranom jeziku potiče učenike na stvaralačku aktivnost i korištenje naučenih riječi i jezičnih konstrukcija u novom kontekstu. Također, učenici pišući pjesme izražavaju svoje unutarnje osjećaje, doživljaje, misli i razmišljanja. Na taj način razvijaju pozitivan stav prema pisanju, ali i osobno samopouzdanje.

U aktivnost pisanja pjesama na stranom jeziku uključili su se učenici predmetne nastave koji već imaju određeno znanje vokabulara, jezičnih fraza i mogu primijeniti jezične zakonitosti u jednostavnijim pjesničkim formama. Učenici šestih, sedmih i osmih razreda s učiteljicama Ivanom Hrastović Mandarić, Snježanom Krišto, Sanjom Lišnjić i Jelenom Slijepčević pisali su pjesme na engleskom i njemačkom jeziku, a priključile su nam se i partner škole putem platforme eTwinning Osnovna škola “J. A. Čolnića” iz Đakova s učenicima osmih razreda i učiteljicom Lanom Matijaković, Osnovna škola Lipik i učenici 4. razreda te škole iz Portugala i Francuske. U razdoblju od 21. ožujka do 27. ožujka objavljivali su radove učenika na zajedničkom Padletu kojem je moguće pristupiti na sljedećoj poveznici.

Učenici su sami odabrali temu pjesme i motive, formu pjesme i stiha te su tako nastale zanimljive pejzažne, misaone, ljubavne i humoristične pjesme. Uživali su čitajući učeničke radove, a pojedini učenici su poslali i audio snimku izražajnog čitanja svoje pjesme pa su uživali slušajući ih. Osmišljavanjem i organizacijom ovog javnog događaja na eTwinning platformi ostvarili su u virtualnom obliku zanimljivu suradnju s drugim školama, ne samo u županiji, već i na međunarodnoj razini, a učenici su imali priliku razmijeniti svoja iskustva i pjesničke uratke. Svi učenici su unaprijedili svoje znanje stranih jezika i digitalne kompetencije, a ostvarili su i uspješne suradničke odnose s učenicima iz drugih škola.