prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Od laboratorija do tržišta: učenički projekt „Svijeće svjetle budućnosti“

Na festivalu Science on Stage Croatia 2025 projekt „Svijeće svjetle budućnosti“ učiteljica Dinke Čorak i Mirjane Javor iz OŠ Ivana Mažuranića Vinkovci osvojio je prvo mjesto.

Projekt je, na festivalu održanom u Zagrebu, osvojio prvo mjesto u kategoriji “STEM obrazovanje za održivi razvoj”, a time i plasman na europski festival Science on Stage Europe 2026 u Litvi. „Svijeće svjetle budućnosti“ primjer je kako se dvije, naizgled različite, izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita te Financijska pismenost mogu povezati u jedinstvenu i smisleno oblikovanu cjelinu.

U središtu projekta nalazi se izrada mirisnih svijeća s prirodnim eteričnim uljima poznatim po antimikrobnim svojstvima. Učenici su u istraživačkom dijelu rada ispitivali antibakterijski učinak ulja ravensare, paprene metvice i eukaliptusa. Rezultati su pokazali da sva tri ulja imaju značajan antibakterijski učinak, pri čemu je ravensara bila najučinkovitija. Učenicima je miris paprene metvice bio najugodniji, dok je eukaliptus dobio nešto slabije ocjene.

Osim laboratorijskog dijela, projekt uključuje i financijski aspekt: učenici su sami izrađivali proračun projekta, računali troškove i planirali prodajnu cijenu svijeća. Time su na praktičan način razvijali financijsku pismenost i razumjeli osnovne principe poduzetništva i održive proizvodnje.

Posebna pažnja posvećena je i vizualnom identitetu proizvoda. Učenici su osmislili etikete i promotivne materijale u alatu Canva, koristeći AI asistenta kao podršku u dizajnu. Izradili su i reklamu za projekt služeći se digitalnim alatom Flicki. Tako su spojili elemente znanosti, tehnologije, kreativnosti i održivog razvoja u jedan cjelovit i primjenjiv obrazovni projekt.

Projekt „Svijeće svjetle budućnosti“ omogućio je učenicima učenje o održivosti, kružnom gospodarstvu i načelima „no waste“ pristupa. Istodobno razvijajući odgovornost prema zdravlju, okolišu i financijama. Projekt je pokazao da interdisciplinarno učenje može biti istodobno zanimljivo, korisno i izvedivo s dostupnim resursima.

 

Priloženi dokumenti