prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Orijentacijsko trčanje u nastavi geografije

Orijentacijsko trčanje se provodi na način da natjecatelji, u ovom slučaju učenici, dobivaju topografsku kartu (topometrijsku kartu) mjerila 1: 5 000 te upute gdje je start, a gdje cilj utrke.

Od starta do cilja moraju proći zadane kontrolne točke (detalji u prostoru). Put od jedne do druge kontrolne točke nije im zadan, nego ga biraju sami, i ovisno o njihovoj sposobnosti čitanja karte i fizičkoj spremnosti ovisi koliko će brzo prijeći taj put. Da bi znali jesu li prošli sve kontrolne točke, natjecatelji uslikaju selfie kao dokaz da su ih obišli. Pri tome se mjeri vrijeme provedeno na stazi i boljima se smatraju oni natjecatelji koji su kraće vrijeme proveli na stazi. Pod uvjetom da su prošli sve kontrolne točke.

U navedenu aktivnost bilo je uključeno 22 učenika osmih razreda koji su bili podijeljeni u grupe po dvoje. Zadatak je bio obići svih šest kontrolnih točaka po naselju Kaptol, Požeško-slavonska županija, i u što kraćem vremenskom roku doći na cilj. Znači, osim snalaženja u prostoru učenici su trebali biti u dobroj fizičkoj spremi, jer su prešli preko  dva kilometra. Osim trčanja po terenu, učenici su dobili i zadatke koje su morali riješiti po povratku – “čitanje karte” tj. prepoznavanje objekata u prostoru pomoću topografskih znakova, upotreba krivinomjera, upotreba mjerila karte i računanje prijeđene udaljenosti te određivanje azimuta između kontrolnih točaka. I jedno i drugo im je donosilo bodove za ukupan poredak na kraju natjecanja. Ovo je primjer aktivnog učenja, aktivnog sudjelovanja učenika u nastavnom procesu gdje učenici uče na samom terenu, promatraju prostor oko sebe, zapažaju, mjere, ponavljaju topografiju.

Priloženi dokumenti