U tjednu od 7. do 11. studenog Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva iz Đurđevca bila je domaćin prvog transnacionalnog susreta u okviru projekta IMAGINE Erasmus+ programa. Gimnazija Đurđevac koordinator je projekta IMAGINE i kao takva spada u malu grupu od 7 škola u Hrvatskoj kojima je ove godine hrvatska Agencija za mobilnost i programe Europske unije odobrila projektne prijedloge. Projekt IMAGINE dvogodišnji je projekt čiji je cilj promicanje tolerancije, ljudskih prava i jednakosti.
Erasmus projekt “Migrations” u OŠ Ivana Mažuranića
Osnovna je škola Ivana Mažuranića (Vinkovci) od ove školske godine jedna od osam partnerskih škola u projektu Migrations. Ostali su partneri škole iz Buzaua (Rumunjska), Volsa (Austrija), Hilpoltsteina (Njemačka), Stockholma (Švedska), Palerma (Italija), Igualade (Španjolska) i Canakkalea (Turska). Projekt će se baviti problematikom migracija nekad i sad, njihovim uzrocima i posljedicama.
Obrtnička škola iz Splita posjetila WoBoGe školu u Recklinghausenu u Njemačkoj
U sklopu Erasmus+ KA2 projekta “EUse your brain – Challenge your talent for science“ održana je treća transnacionalna aktivnost osposobljavanja, podučavanja i učenja u Recklinghausenu u Njemačkoj (LTTA-C3) u trajanju od 03.10. do 08.10.2016. Domaćin je bila partnerska škola Wo Bo Ge iz Njemačke, a osim Obrtničke škole iz Splita sudjelovale su i partnerske škole iz Nizozemske i Španjolske.
Erasmus + projekt: Vrijednosti, bit aktivnog građanina
Osnovna škola Otona Ivekovića sudjeluje u međunarodnom Erasmus + projektu „VEAC: Values, the Essence of an Active Citizen“ koji se bavi promišljanjem vrijednosti kao temelja života pa i školovanja. Projekt će trajati dvije školske godine, a započeo je ujesen 2015. Sudionici su škole iz Estonije, Italije, Norveške, Poljske, Portugala, Turske i naša škola.
Stručno usavršavanje o primjeni metode coachinga u obrazovanju
Riječ je o projektu u okviru programa ERASMUS+ pod nazivom “Projekti mobilnosti u području općeg obrazovanja i obrazovanja odraslih“. Ključna aktivnost 1 namijenjena je ostvarivanju mobilnosti zaposlenika odgojno-obrazovnih ustanova u svrhu usavršavanja znanja, vještina i kompetencija potrebnih za obavljanje posla u svojim matičnim ustanovama. Odabrali smo aktivnost pod nazivom „Osposobljavanje osoblja“ koja može trajati od dva dana do dva mjeseca, konkretnije „sudjelovanje u strukturiranim tečajevima i ostalim oblicima osposobljavanja u inozemstvu“.
Ivana Čale, profesorica mentorica engleskog jezika, voditeljica i koordinatorica projekta osmislila je idejni prijedlog pod nazivom „Creative and interactive teaching“. U samoj prijavi projekta navela je glavne poteškoće OŠ Žitnjak s kojima se susrećemo, a to su: niska motivacija učenika za učenje, slaba akademska postignuća, rano napuštanje školovanja, često nasilno ponašanje učenika. Budući da smo svjesni svoje odgovornosti kao nastavnika i važnosti cjeloživotnog učenja, stručnog usavršavanja i moderniziranja nastave spremno smo krenuli u projekt „Creative and interactive teaching“. Teme projekta, kao što se može zaključiti iz naslova, povezane su sa kreativnim metodama poučavanja i upotrebom modernih tehnologija u nastavi.
Prema detaljnim uputama Agencije za mobilnost i projekte Europske unije (AMPEU) na stranicama www.schooleducationgateway.eu odabrala sam tečaj pod nazivom „Vitamin C Boosts Education! Coaching-The nonformal education method to bring out the best from your learners“. Moje stručno usavršavanje održavalo se na Malti, od 27. 09. do 05. 10. 2015. godine u organizaciji institucije “DOMINOU ASSOCIATION” iz Rumunjske. Riječ je o 54 sata stručnog usavršavanja.
OŠ T. Goričanca Mala Subotica: Posjet Latviji u okviru Erasmus + projekta
Učitelji i učenici pet različitih škola iz pet različitih zemalja – Austrija, Češka, Hrvatska, Latvija i Mađarska, provode projekt „Schule draußen – Lernen außerhalb des Klassenzimmers“ u okviru programa Erasmus+ financiranog iz fondova Europske unije. Projekt ima za cilj smjestiti dio nastave izvan okvira školske učionice i time nadopuniti iskustvo učenika s jedne strane, a s druge strane promovirati zdrav odnos prema okolišu u kojem živimo. Sastavni dio tog projekta su i aktivnosti učenja i mobilnost učenika u sljedeće zemlje prema projektu: Latvija, Mađarska i Hrvatska.
Obilježavanje Europskog dana jezika u OŠ Otona Ivekovića
Osnovna škola Otona Ivekovića sudjeluje u međunarodnom Erasmus plus projektu “Vrijednosti – bit aktivnog građanina”. Koordinator projekta je škola Kuusalu Keskkool iz Estonije, a partneri su škole iz Italije, Norveške, Poljske, Portugal, Turske i Hrvatske. Projekt će trajati dvije školske godine.
Igre bez granica (”Play without limits“)
U sklopu programa Erasmus + u Budimpešti je od 15. do 22. svibnja 2015. održan “training course” pod nazivom “Play without limits”. Organizator tečaja bila je organizacija Legjobb vagyok (I am the best) iz Budimpešte, a sudjelovali su predstavnici iz 11 zemalja: Bugarska, Cipar, Grčka, Italija, Latvija, Litva, Mađarska, Portugal, Rumunjska, Slovenija. Među njima su bile i predstavnice Hrvatske: Petra Gal Jezidžić, Ana Konjević i Renata Kos, učiteljice edukacijski rehabilitatori iz Centra za ogoj i obrazovanje Tomislav Špoljar iz Varaždina.
Inozemni studenti na stručnoj praksi u hrvatskim školama
Studenti odgoja i obrazovanja, ali i drugih profila, na sveučilištima u Europskoj uniji imaju obvezu odraditi i praktični dio. To mogu obaviti u hrvatskim obrazovnim ustanovama. Trošak studentovog boravka plaća Europska unija u sklopu programa Erasmus+. Ovom suradnjom korist imaju svi sudionici – od studenta, preko učitelja i učenika do roditelja.
Dan Europe obilježen hrvatsko-španjolskom suradnjom
U Osnovnoj školi Petra Preradovića u Zagrebu u protekla je dva mjeseca radilo troje studenata Sveučilišta Cordobe iz Španjolske. Bogatu i raznoliku suradnju okrunili su svečanim obilježavanjem Dana Europe, koje je zbog dana njihovog povratka organizirano deset dana ranije.