hrvatski jezik
Početno čitanje i pisanje

Početno čitanje i pisanje

Slušanje i govorenje su urođene jezične djelatnosti. Njihovo se usvajanje događa spontanom recepcijom, ponavljanjem, razumijevanjem i proizvodnjom govornih poruka. Čitanje i pisanje su jezične djelatnosti koje treba uvježbavati da bi se razvile. 

Školski projekt “Neologizmi (novotvorenice) svugdje oko nas”

Školski projekt “Neologizmi (novotvorenice) svugdje oko nas”

U tjednu od 16. do 20. svibnja 2022. godine, učenici 8. razreda Osnovne škole dr. Franje Tuđmana Brela su na satu Hrvatskoga jezika s učiteljicom Hrvatskoga jezika Goranom Babić proveli školski projekt  “Neologizmi (novotvorenice) svugdje oko nas”. Aktivnost je trajala tri školska sata.

Sjećanje na Stanka Vraza

Sjećanje na Stanka Vraza

Osebujan romantičarski pjesnik, utjecajan promicatelj ideja hrvatskoga narodnog preporoda, sudionik ilirskoga pokreta te prvi hrvatski profesionalni književnik Stanko Vraz, pravim imenom Jakob Frass, rodio se u slovenskome mjestu Cerovcu 30. lipnja 1810. godine. Godine 1836. mijenja ime u Stanko Vraz. Gimnaziju je završio u Mariboru, a završne je razrede polazio u Grazu. Govorio je pet jezika.

Dodjela nagrade “Anto Gardaš” u Osijeku

Dodjela nagrade “Anto Gardaš” u Osijeku

Društvo hrvatskih književnika Ogranak slavonsko-baranjsko-srijemski Osijek i Društvo hrvatskih književnika Zagreb, uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Županije osječko-baranjske i Grada Osijeka, organiziraju 16. dodjelu Hrvatske književne nagrade za najbolju proznu knjigu za djecu i mladež “Anto Gardaš”.

Početno čitanje i pisanje

Ljepota ili ružnoća – u oku je promatrača!

Da u društvu pjesnika nikada nije dosadno, pokazali su i učenici 3. g razreda (elektrotehničari) Srednje strukovne škole u Makarskoj oslikavajući cvjetove zla iz istoimene zbirke pjesama Charlesa Baudelairea.

Hrvatski jezik u medijima

Hrvatski jezik u medijima

Učenici sedmog razreda Osnovne škole Središće posljednjih mjeseci bavili su se proučavanjem tiskanog medija i/ili mrežnog portala i analizirali jezik kojim su pisani. Uočavali su jezične pogreške, te uz pomoć normativnih priručnika, tumačili pogreške i nudili svoje, jezično ispravne, prijedloge.