prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tragom glagoljice

Učenici 6. c razreda OŠ „August Cesarec“ sudjelovali su u obilježavanju ove značajne manifestacije.

Povijest hrvatskoga jezika odlikuje se mnoštvom lijepih, posebnih i vrijednih obilježja koja svjedoče o njegovom bogatstvu. Jedan od takvih simbola je i prvo slavensko pismo glagoljica. Ona je dio niza hrvatske tropismene prošlosti po kojoj smo jedinstveni u svijetu. Važnosti glagoljice za sve govornike hrvatskoga jezika posebno je pridonio IHJJ svojim prijedlogom obilježavanja Dana hrvatske glagoljice i glagoljaštva. Spomendan glagoljici službeno je proglasio Hrvatski sabor 22. veljače 2019. godine. Odabrani je nadnevak također posebno važan za hrvatski jezik jer je davne 22. veljače 1483. godine tiskana prva hrvatska knjiga – Misal po zakonu rimskoga dvora.

Prvi zadatak učenicima bio je pobliže se upoznati s glagoljicom i njezinim obilježjima. Učenici su u skupinama istraživali i zapisivali korisne informacije posjećujući stranice na internetu posvećene glagoljici: https://glagoljica.hr/, https://stin.hr/glagoljica/https://jezik.hr/glagoljica.html i http://ihjj.hr/. Predstavnici skupina pročitali su što su sve saznali, a svoje su radove prikazali u obliku postera. Učenici su se i zabavili tijekom sata. Igrali su igre spajanja parova, rješavali kviz o poznavanju glagoljice i kreativno se izražavali pišući inicijale svoga imena i prezimena glagoljicom te prepisujući odabrane stihove pjesama o hrvatskome jeziku glagoljičkim slovima. Učenici su tijekom sata upoznali dio glagoljičke baštine te tako stekli nova znanja. Svojim radovima potaknuli su i ostale učenike na promišljanje o jezičnom bogatstvu materinskog jezika.

Učenice koje pohađaju dodatnu nastavu hrvatskoga jezika tradicionalno sudjeluju u online natjecanju Glagomatika te tako doprinose promociji glagoljice u školi. Postale su i mentorice ostalim učenicima koji su izrazili želju za sudjelovanjem na ovom natjecanju.

Kroz nekoliko aktivnosti učenici su naučili nešto novo o hrvatskome jeziku i kulturi, spoznali su važnost ovog vrijednog dijela naše nematerijalne kulturne baštine te važnost njegova očuvanja.