Ovaj međunarodni festival inovacija, jedan je od najvećih i najutjecajnijih događaja posvećenih kreativnosti, tehnologiji i znanosti u Europi. Pred mnogobrojnim posjetiteljima, učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar predstavili su svoj rad u paviljonu namijenjenom školama, u dijelu manifestacije koji promiče istraživački duh i inovativnost mladih.
Na svom izložbenom prostoru predstavili su projekt Pametni vlak (Explorer Express – The Smart Train), čiji je opis dostupan i na službenoj stranici Maker Faire Rome.
Maker Faire Rome okuplja inovatore, edukatore, poduzetnike i mlade entuzijaste iz cijelog svijeta. Ovogodišnje izdanje ponovno je potvrdilo kako su kreativnost i tehnologija najbolji spoj za oblikovanje budućnosti.
Predstavljen pametni vlak
Učenici Nikola Uglik i David Šijanović, zajedno sa svojim nastavnicima-mentorima Sanjom Pavlović Šijanović, Davorom Šijanovićem i Antonijom Milić, imali su priliku prezentirati 3D model makete pametnog vlaka, čime su predstavili proces nastanka ideje – od 3D modeliranja i ispisa dijelova lokomotive i vagona, do programiranja mikrokontrolera i senzora koji čine srž njegova pametnog sustava.
Cilj sudjelovanja bio je pokazati kako se inovativni pristupi u učenju, programiranju i primjeni digitalnih alata mogu uspješno povezati u konkretnim STEM projektima koji potiču kreativnost i istraživački duh učenika.

Na događanju su uz predstavnike Gimnazije Vukovar sudjelovali i članovi Udruge Mirovna grupa mladih Dunav, s kojom škola surađuje na projektu Zajedno raSTEMo. Riječ je o trogodišnjem projektu koji se provodi u razdoblju od 12. ožujka 2025. do 12. ožujka 2028. godine (broj projekta SF.2.4.06.04.0109), u okviru poziva „Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za promociju STEM-a“ financiranog iz Europskog socijalnog fonda plus i Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Projekt provodi Mirovna grupa mladih Dunav kao nositelj, uz partnere Udrugu za osobni rast i razvoj UZORR iz Kopačeva, II. gimnaziju Osijek, Gimnaziju Vukovar, OŠ Nikole Andrića Vukovar, OŠ Blage Zadre Vukovar te Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku sa sastavnicama Odjel za kemiju, Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek i Fakultet primijenjene matematike i informatike.
Zajedno raSTEMo
Projekt Zajedno raSTEMo usmjeren je na unapređenje kapaciteta organizacija civilnog društva za provedbu programa i aktivnosti u području promocije STEM-a, u suradnji s visokim učilištima i odgojno-obrazovnim institucijama. Kroz raznovrsne edukativne i praktične aktivnosti projekt ima za cilj povećati interes djece i učenika za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku, potaknuti njihovu kreativnost i razviti kompetencije za budućnost.
Učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar izravno sudjeluju u provedbi projektnih aktivnosti, a nastupom na Maker Faire Rome predstavili su rezultate zajedničkog rada i primjenu stečenih znanja u praksi.
Projekt Pametni vlak poslužio je kao primjer dobre prakse koji povezuje 3D modeliranje, programiranje mikrokontrolera i razvoj pametnih sustava – upravo onako kako projekt Zajedno raSTEMo promiče inovativne pristupe učenju i popularizaciji STEM područja među djecom i mladima.

Sudjelovanjem na Maker Faire Rome učenici su, uz podršku svojih nastavnika i partnera iz Mirovne grupe mladih Dunav, dobili priliku povezati se s međunarodnom zajednicom inovatora, razmijeniti iskustva i predstaviti rezultate zajedničkog rada. Takva iskustva osim što osnažuju njihovu motivaciju i samopouzdanje, doprinose i promociji Vukovara te hrvatskog obrazovnog i inovacijskog potencijala na europskoj razini.
Tijekom četverodnevnog boravka u Rimu, sudionici su, uz sudjelovanje na sajmu, imali priliku bolje upoznati grad bogate povijesti i kulture. Slobodno vrijeme iskoristili su za obilazak rimskih znamenitosti Koloseuma, Foruma, Trga sv. Petra i Fontane di Trevi. Ovo je putovanje, osim profesionalnog i edukativnog, postalo i nezaboravno kulturno iskustvo.
Spoj učenja, stvaranja i istraživanja uz duh zajedništva i međusobne podrške učinio je sudjelovanje na Maker Faire Rome jedinstvenim doživljajem i poticajem za nove STEM izazove.