prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Poezija u novom svjetlu

U povodu obilježavanja Dana hrvatske knjige i Noći knjige, učenici osnovne škole Ivana Mažuranića iz Vinkovaca sudjelovali su u kreativnoj likovno-književnoj radionici koja je ponudila svjež i inovativan pristup književnosti. U radionici blackout poezije spojeni su stihovi Dobriše Cesarića i popularni strip junaci, čime je nastao originalan spoj poezije i vizualne umjetnosti, a radionicu su vodile učiteljica likovne kulture Ena Janković Vidmar i školska knjižničarka Gorana Hasel.

Radionica je osmišljena kao prilika za poticanje kreativnog izražavanja kroz tekst i sliku. Tehnika blackout poezije uključuje prekrivanje već postojećeg teksta, pri čemu se pažljivo biraju riječi koje ostaju vidljive i koje zajedno tvore novu pjesničku cjelinu. U ovom slučaju, učenici su radili s predlošcima Cesarićevih pjesama, a dodatni izazov bio je povezati te novonastale stihove s likovima iz stripova koje su sami crtali ili vizualno ugradili u kompoziciju.

Cilj radionice bio je približiti književnost na djeci blizak način, povezujući je s elementima koji ih nadahnjuju i motiviraju, poput stripova. U procesu stvaranja, učenici su razvijali osjećaj za jezik, ritam i značenje, ali i vježbali vizualnu pismenost, pažljivo promišljajući o odnosu teksta i slike.

Najuspješniji radovi odabrani su za izložbu blackout poezije na temu „Junaci iz stripova“, koja je postavljena u Gradskoj knjižnici i čitaonici Vinkovci. Izložba je organizirana u suradnji s Hrvatskom udrugom školskih knjižničara Vukovarsko-srijemske županije, a radovi učenika izazvali su veliko zanimanje javnosti.

Ova kreativna inicijativa potvrdila je koliko su ovakvi interdisciplinarni pristupi vrijedni u obrazovanju – ne samo zbog poticanja maštovitosti i izražavanja, već i zato što djecu uče promišljati o jeziku, simbolima i porukama koje stvaraju. Književnost je u ovom slučaju zaživjela izvan okvira knjige, dobivši novo, vizualno ruho i suvremeni kontekst koji je djeci blizak i razumljiv.

Radionica je uspješno pokazala kako književnost i umjetnost mogu surađivati, stvarajući prostor za igru, izražavanje i autentično stvaralaštvo koje ostavlja trajan dojam – i na učenike i na širu zajednicu.