prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

“Pokloni priču” za Noć knjige u OŠ kralja Tomislava, Zagreb

U OŠ kralja Tomislava Zagreb, kroz projekt “Uz čitanje riječi rastu”, već petu godinu zaredom organizira se aktivnost “Pokloni priču”. Učenici viših razreda, u suradnji s knjižničarkom, prvašima daruju priču. Ove godine, uz Noć knjige, odabrana je slikovnica “Drumski štakor” autorice Julije Donaldson. Tema godine, životinje, savršeno je uklopljena u izbor.

U sklopu nacionalne manifestacije Noć knjige, Osnovna škola kralja Tomislava nastavila je provoditi svoju aktivnost darivanja priče učenicima prvih razreda. Aktivnost je organizirana u suradnji sa školskom knjižničarkom. Cilj je bio poticanje čitateljske pismenosti, jačanje ljubavi prema knjizi i razvijanja emocionalne povezanosti s čitanjem kod najmlađih učenika.

Aktivnost je organizirana u u okviru eTwinning projekta “Uz čitanje riječi rastu”, koji se u 4.c razredu i kod učiteljice Ive Erak provodi već petu godinu zaredom kroz suradnju s mnogim projektnim partnerima.

Posebna važnost posvećena je uključivanju starijih učenika u pripremu događanja. Učenice 4.c razreda izabrane su putem čitalačkih demokratskih izbora u svojim razredima, čime se potaknula odgovornost, samostalno donošenje odluka i aktivno sudjelovanje u školskim projektima.

Tradicija kojom se potiče ljubav prema knjizi

U skladu s ovogodišnjom temom Noći knjige, koja naglašava svijet životinja, za akciju “Pokloni priču” također je izabrana knjiga sa životinjskim likom. Odabrana je slikovnica “Drumski štakor” autorice Julije Donaldson, poznate po suvremenom pristupu u stvaranju dječje književnosti. Priča je bogata univerzalnim vrijednostima prijateljstva, solidarnosti i maštovitosti. Uz to pruža brojne mogućnosti za razvoj slušalačke pažnje, empatije i kreativnog mišljenja kod djece.

Tijekom susreta, učenice su interpretirale priču na poticajan i živopisan način, prilagođavajući izvedbu uzrastu prvaša. Prvaši su s velikim zanimanjem slušali, komentirali sadržaj i postavljali pitanja o pročitanome. Na taj su način pokazali vještine aktivnog slušanja, analize pročitanog sadržaja i kritičkog promišljanja, što predstavlja temelj razvoja funkcionalne pismenosti.

Ovakve aktivnosti pridonose stvaranju pozitivne školske klime, jačaju međuvršnjačko povezivanje i razvijaju osjećaj zajedništva unutar školske zajednice. Integrirane su u školski kurikulum s ciljem sustavnog poticanja čitateljskih navika i promicanja kulture čitanja od najranije školske dobi.

Njegujući ovu tradiciju Osnovna škola kralja Tomislava potvrđuje svoju predanost razvoju čitateljske kulture i cjeloživotne ljubavi prema knjizi među najmlađima, vjerujući da svaka priča može biti početak jednog velikog i lijepog čitateljskog putovanja.

Gradimo temelje ljubavi prema knjizi

Njegujući tradiciju darivanja priče, nastavlja se graditi škola u kojoj svaka izgovorena riječ, svaka pročitana stranica i svaki nasmijani pogled postaju temelj cjeloživotne ljubavi prema knjizi i učenju.
Veselimo se novim pričama i novim susretima, znajući da svaka knjiga skriva svijet koji čeka da ga zajedno otkrijemo.