U skladu s navedenim, suvremeni kurikul naglašava potrebu za razvojem građanskih kompetencija, empatije, socijalnih vještina, kritičkog mišljenja i sposobnosti suradnje. Te vještine ne mogu se u potpunosti razviti u učionici koja je odvojena od svijeta. Učenici trebaju imati priliku doživjeti konkretne situacije u kojima uče o različitim generacijama, kulturama, perspektivama i društvenim potrebama.
Upravo zato škole koje aktivno surađuju s lokalnim institucijama ne samo da pridonose dobrobiti učenika nego i jačaju međugeneracijsku solidarnost, lokalni identitet i društvenu koheziju.
Imajući u vidu spomenuto, a uoči Međunarodnog dana volontera koji se obilježava 5. prosinca i slavi nesebično zalaganje ljudi koji svojim vremenom i energijom pomažu zajednici, učenici Osnovne škole Popovac posjetili su Dom za starije i nemoćne u Belom Manastiru te primjerom pokazali kako volonterizam unosi radost i toplinu u živote drugih.
Takvi susreti upućuju na dobru suradnju različitih sustava, no još više razvijaju empatiju i zajedništvo među mladima te pokazuju koliko mala djela ljubaznosti mogu imati veliki utjecaj.

Učenici Osnovne škole Popovac koji pohađaju B1 aktivnosti: Glazboljupci (učiteljica Lidija Štimac), Spretne ruke stvaraju (edukacijska rehabilitatorica Dunja Tomić), Ruke dobrote, Svjetionici vjere (vjeroučiteljica Sanja Kopunović Legetin), Mladi poduzetnici (knjižničarka Marijana Kuna) i Tehnička radionica (učiteljica Martina Vidak), uvjerili su se u važnost suradnje različitih sustava i radost koju donosi volontiranje.
U holu doma učenike i djelatnike su toplo dočekali korisnici, a susret je započeo pozdravnim riječima te kratkom glazbenom točkom. U pjesmi su se učenicima i učiteljima vrlo rado pridružili i korisnici te djelatnici doma, stvarajući lijepu i srdačnu atmosferu.
Nakon druženja u holu, svi su se zajedno uputili u blagovaonicu gdje su započele raznovrsne radionice. Osim izrade božićnih ukrasa, korisnici doma podijelili su s učenicima svoje uspomene na slavljenje blagdana Isusova rođenja, ispričali im običaje iz svog djetinjstva, prisjetili se najradosnijih trenutaka te im citirali pjesme koje su učenici marljivo zapisivali.
U ugodnom razgovoru, uz puno radosti i međusobnog uvažavanja, nastali su prekrasni božićni ukrasi kao plod zajedničkog truda koji su jedni drugima na kraju druženja poklanjali. Radost susreta bila je obostrana i opipljiva te je dogovoren novi susret.
Na kraju druženja učenici su uputili korisnicima doma iskrene želje za dobro zdravlje, mirne dane i obilje radosti, uz zahvalnost za svu njihovu mudrost, životno iskustvo i nesebičnu dobrotu koju su rado podijelili s njima.

Navedeni primjer dobre prakse upućuje na važnost razvoja građanskih kompetencija, empatije i socijalnih vještina iz stvarnog svijeta, a volontiranje je upravo jedan od takvih načina povezivanja mladih s društvom.
Posjet učenika Osnovne škole Popovac Domu za starije i nemoćne u Belom Manastiru pokazao je kako mali čini pažnje i prisutnosti mogu ostaviti snažan trag u srcima drugih. Takva iskustva ne samo da jačaju međugeneracijsku solidarnost i osjećaj zajedništva, nego i oblikuju učenike u empatične i odgovorne članove društva.
Volontiranje, kroz zajedničke trenutke, postaje most između generacija i način da škola postane živo i korisno mjesto u srcu lokalne zajednice.