Praćenje nastave i podučavanje u školi za darovite u gradu Malatya, Turska

Erasmus KA1 projekt “Centar za osobni rast i razvoj: Biti drugačiji!” Osnovne škole Podmurvice iz Rijeke osim četiri strukturirana tečaja obuhvatio je i aktivnost podučavanja, tzv. teaching assignment te praćenje nastave, tzv. job shadowing. Sudionice projekta, učiteljice Ana Marinić i Roberta Bonassin, krajem listopada boravile su u školi za darovite u gradu Malatya u Turskoj i sudjelovale u navedenim aktivnostima.

Učiteljica Ana Marinić podučavala je geografiju uz mentorstvo sustručnjakinje Emine Yurteri. Učiteljica talijanskog jezika Roberta Bonassin pratila rad kolegice Zuhal Ayik Yildirim. S obzirom da se projekt škole temelji na radu s darovitom djecom, promišljajući o školi partneru odabrale su Tursku. Tamošnji obrazovni sustav ima zakonski reguliran program za darovite učenike. Na ovakav oblik usavršavanja odlučile su se želeći steći širu perspektivu o obrazovanju u drugoj državi, dobiti uvid u svakodnevni rad i radno okruženje, metode i načine rada partnerske škole, razmijeniti znanja i primjere dobre prakse te steći dodatno iskustvo i oplemeniti vlastiti rad.

Dugogodišnja suradnja na brojnim projektima putem eTwinning platforme omogućila im je stjecanje brojnih kontakata a pronalazak škole partnera bio je lak. Kontaktirale su učiteljicu engleskog jezika Zuhal Ayik Yildirim, djelatnicu škole za darovite učenike Bilim ve Sanat Merkezi u gradu Malatya u Turskoj i dogovorile aktivnosti.

Prvog dana boravka u školi, prezentaciju na engleskom jeziku održao im je Mustafa Can Öztürk, učenik srednje škole i sam sudionik brojnih Erasmus projekata upoznao ih s ljepotama grada i regije. Idućih dana, u razgovoru s kolegama dobile su informacije o načinu organizacije i posebnostima turskog školskog sustava. Tamošnji sustav ima razrađenu podršku darovitim učenicima. Omogućeno je testiranje učenika u prvom, drugom ili trećem razredu osnovne škole, najviše dva puta. Testiranje je regulirano od strane nadležnih institucija i sastoji se od tri razine. Prva razina je test iz područja darovitosti. Druga razina je test inteligencije. Treća razina je intervju. Nakon što jednom postanu učenici škole za darovite, pohađaju je do odlaska na fakultet. Nastava se odvija uz redovnu nastavu, u suprotnoj smjeni. Svaki učenik školu za darovite pohađa dva puta tjedno po četiri nastavna sata. Tijekom osnovnoškolskog obrazovanja pohađaju sve nastavne predmete. Tijekom srednje škole opredjeljuju za specfične sadržaje i učitelje te pripremaju za državna i međunarodna natjecanja ili rade na projektima. Nastava u školi za darovite slijedi planirani program, no fleksibilna je. Bazirana na praktičnoj nastavi te je bez provjeravanja i vrednovanja.

Osim praćenja i podučavanja, partnerska škola organizirala je i zajedničke aktivnosti za učenike i učitelje. Zabavili su se na Calliography and Wood Burning Activity pod mentorstvom učitelja umjetnosti Yusufa Söylemeza. Naučili programirati na aktivnosti “Designing Turkish map on Fusion 360 programme and taking 3D printings” pod mentorstvom učitelja tehnologije i dizajna Murata Canpolat. Poigrali su se na aktivnosti “Mathematical figure pattern and the rule of the patern” s učiteljicom matematike Berrak Dincer. U sklopu terenske nastave, posjetile su znamenitosti regije u kojoj smo boravile. Učiteljica Zuhal Ayik Yidirim organizirala je također primanje u pokrajinskom odsjeku Ministarstva za nacionalno obrazovanje. Posjetile su osnovnu školu Firat Ilkokulu, srednju školu Erman Ilicak Fen Lisesi i fakultet Inönü Üniversitesi na kojem je prije dvije godine uveden geografski odsjek. Ova mobilnost obogatila ih je neprocjenjivim iskustvom i donijela brojne nove ideje kojima će unaprijediti školu i vlastiti rad.