prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Predstavljanje knjige Ane Đordić “Film u školi”

Kako i zašto hrvatski kratki film (pro)tumačiti srednjoškolcima te kako uspostaviti trajan model filmske edukacije kojim će oni biti obuhvaćeni, pitanja su o kojima će na predstavljanju knjige u okviru 31. dana hrvatskoga filma govoriti filmolozi Ilija Barišić i Nikica Gilić te sama autorica. 

Predstavljanje knjige ‘Film u školi’ Ane Đordić održat će se u četvrtak, 12. svibnja, u 19 sati, u zagrebačkom kinu Tuškanac.

Položaj filmske umjetnosti i filmske edukacije u srednjoškolskom obrazovanju jedno je od stalnih polemičkih točki kojima se bavi stručna javnost, osobito u kontekstu reformi obrazovanja. Knjiga Ane Đordić temeljno i sveobuhvatno odgovara na brojna pitanja i nedoumice vezane uz filmsku edukaciju, argumentirano ističući neprijepornu potrebu za njezinim uvođenjem u srednje škole. Pritom iznosi vrlo jasan i pregledan model njezine implementacije, koji uzima u obzir i moguće probleme dijagnosticirane pomnim istraživanjem uvjeta u kojima bi se ona provodila, ali istodobno argumentirano naglašava kako se oni mogu prevladati. Uz jasan pregled pravne regulative te primjere dobre prakse iz Europe i Hrvatske, knjiga donosi i anketno ispitivanje kojim se ustanovljuje stanje filmske pismenosti, osposobljenost nastavnika i materijalno-tehnički uvjeti kao ključni preduvjeti za uvođenje filmske edukacije.

Kao srednjoškolska nastavnica hrvatskog jezika i književnosti, dugogodišnja suvoditeljica programa ‘Filmska naSTAVa’ za srednjoškolce u kinu Tuškanac te predavačica metodike filma na Školi medijske kulture ‘Dr. Ante Peterlić’, Ana Đordić nedavno se upustila u znanstvenoistraživački pothvat izazvan spoznajom da je filmska edukacija u srednjim školama zapuštena te da, unatoč vrijednim naporima pionirskih metodičara nastave filma, model filmske edukacije na srednjoškolskoj razini nikada nije usustavljen. Štoviše, kako to primjećuje njezin kolega Ilija Barišić, filmska edukacija u srednjoškolskom obrazovanju postala je jedna od stalnih polemičkih točaka kojima se bavi stručna javnost, osobito u kontekstu reformi obrazovanja.

Suočivši se s mnogim pitanjima i nedoumicama vezanima uz filmsku edukaciju te s nužnošću njezina uvođenja u srednje škole, Đordić je odlučila svoj poslijediplomski studij završiti upravo tom temom, a uspješno obranjena doktorska disertacija vrlo brzo je ugledala svjetlo javnosti, ukoričena i objavljena pod naslovom Film u školi u izdanju Hrvatskog filmskog saveza. Izadavanje knjige financijski je podržao i HAVC.

Posebno je zanimljivo, ne samo u kontekstu Dana hrvatskoga filma gdje se knjiga prvi put predstavlja javnosti, to što su filmski predlošci za njezinu metodičku obradu domaće proizvodnje – četiri kratkometražne ‘uspješnice’ hrvatske kinematografije, dobro poznate međunarodnoj i domaćoj festivalskoj publici – igrani film Zvjerka (2015) Daine O. Pusić, animirani Ježeva kuća (2017) Eve Cvijanović, eksperimentalno-animirano-dokumentarni Plac (2006) Ane Hušman i dokumentarni Oni samo dolaze i odlaze (2017) Borisa Poljaka.