Projekt “Digitalni građanin”

Osnovna škola Fran Koncelak Drnje, u suradnji s Dječjem vrtićom “Igra” sudjeluje u provedbi projekta “Digitalni građanin”.

Projekt je prijavljen na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja koji su prepoznali vrijednost projekta i odlučili ga financirati s iznosom od 20.000,00 kuna, i jedina su škola u Koprivničko-križevačkoj županiji koja je dobila maksimalan iznos. Projekt “Digitalni građanin” usredotočen je na učenikovo sudjelovanje u virtualnom, odnosno digitalnom svijetu, gdje će se, uz pomoć digitalnih alata, upoznati sa sigurnošću, dijeljenjem, traženjem i kritičkom procjenom informacija. Istraživat će vlastite digitalne tragove, razvijati digitalni bonton, ali i poštivati i primjereno se ponašati u virtualnom svijetu. U projektu sudjeluju učenici izvannastavnih aktivnosti, djeca vrtićke dobi, ali i svi ostali koji se žele aktivno priključiti ovom projektu. Samim time istaknuta je suradnja predmetne nastave, razredne nastave osnovne škole, kao i predškolske ustanove. Obuhvaćeni su područni odjeli DV “Igra” u Drnju, Hlebinama, Peterancu i Sigecu. Projekt traje jednu nastavnu godinu.

Jedna od radionica je “Malci upoznaju digitalije” u kojoj su predškolarci vrtića u Drnju upoznali neke od digitalnih uređaja, čemu služe i kako se ponašati prema njima. Izrađivali su plakat u koji su smjestili fotografije digitalnih uređaja prema ulozi koju imaju. Neki su čak i nacrtali svoje digitalne uređaje ili one koje bi voljeli imati. Nakon toga isprobali su neke od digitalnih uređaja (na tabletima su odigrali igricu „memory“). Tijekom cijele radionice predškolarcima su u aktivnostima pomagali učenici Lana Požgaj i Fabijan Palaš, učenici škole. Prezentaciju o digitalnim uređajima izradio je Lovro Lovreković, a igricu „memory“ Luka Balog. Svi su oni dio izvannastavne aktivnosti “Informatička grupa” koju vodi učiteljica Adela Stilin. Kako je izgledala ova radionica možete vidjeti u sljedećem videozapisu.

Učenici predmetne nastave u Hlebinama (7. i 8. razred) upoznali su se s pojmom “seksting“. Prezentaciju o tome zašto mladi ljudi “sekstaju” i koje su posljedice možete vidjeti na sljedećoj poveznici koju je izradila učiteljica informatike Tatjana Perić. Zanimljivo je istaknuti da niti jedan učenik nije čuo za pojam “seksting” niti su znali objasniti taj pojam, ali su smatrali da posljedice postoje. Nakon predavanja gotovo svi učenici su znali objasniti pojam “sekstinga” I razumiju njegove posljedice. Nekoliko učenika se u anonimnoj anketi izjasnilo da nisu sudjelovali u “sekstanju“, ali poznaju osobe koje jesu. Cijeli tijek predavanja možete vidjeti na sljedećoj poveznici. S učenicima trećih i četvrtih razreda OŠ Fran Koncelak, Drnje; PŠ Sigetec; PŠ Fran Galović, Peteranec; PŠ Torčec; PŠ Josipa Generalića Hlebine, održana je radionica “Moj štit na internetu”. Radionicu su provodile učiteljice Tatjana Perić i Nikolina Ritoša. Motivacija je bila promišljanje učenika o tome što ih štiti od interneta. Nakon zaključka da je znanje najvažnije i izražavanje mišljenja o, npr. zloupotrebi osobnih podataka ili razgovoru s nepoznatim osobama, učenici su odigrali natjecateljsku igru o sigurnosti i odgovornom ponašanju na internetu. Na kraju su izrađivali vlastite štitove koji krase panoe po školama. Radionice su, ujedno, obuhvatile i obilježavanje Dana sigurnijeg interneta.