Unutar projekta učenici sudjeluju u raznim radionicama kako bi osnažili i razvili socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samostalnost, samopouzdanje i međusobno uvažavanje. U niz radionica učenici uče o stvaranju i razvijanju prijateljstva te kako se pridržavati zajedničkih dogovorenih pravila. U nizu radionica cilj je bio opuštanje i poticanje pozitivnog raspoloženja.
U radionicama o komunikaciji cilj je bio razlikovanje govora prihvaćanja i govora odbijanja (optužbe, napada, agresije), aktivno slušanje, empatija, prepoznavanje i imenovanje osjećaja, ja-poruke, razvijanje slušanja i pažnje. Na radionicama su unaprijedili vještine slušanja i izražavanja.
U radionicama o empatiji cilj je poticanje dobrog raspoloženja, poticanje bliskosti među članovima grupe.
Radionica sprečavanja nasilja imala je za cilj razumijevanje razlike između zadirkivanja i ismijavanja, osvještavanje negativne strane ismijavanja, povezivanje ismijavanja i ruganja s nasiljem.
Provedene su aktivnosti:
Upoznavanje
Prva radionica je bila upoznavanje. Tko sam ja (godine, omiljena boja, omiljena igra, moja slika). Druga radionica je sličnosti i razlike. Prvo se igrala igra Budi drug i stani u krug. Na papirima su izradili sličnosti i razlike u paru. Pisali su toplim bojama sličnosti, hladnim bojama razlike.
Učenicima je bilo jako zanimljivo istraživati svog prijatelja u klupi.
Piramida života
Na početku je pročitana poučna priča “Košulja sretnog čovjeka”. Potom je slijedio razgovor te dovršavanje priče. Svaki učenik je na svom listu papira napisao što mu je sve potrebno da bi bio sretan, zadovoljan, dalje rastao i razvijao se. Potrebe je trebalo označiti brojevima od jedan pa naviše. Ono što je najvažnije je broj 1,2,… Svatko je za sebe nacrtao piramidu i u nju smjestio svoje potrebe. Na dnu piramide upisivali su ono što je najvažnije. Nakon završenog rada, čitalo se i razgovaralo o svojim piramidama. Svima je bila najvažnija obitelj pa zdravlje.
Radionica ljubaznosti i prijateljstva
Na satu razrednika pročitali su priču Maje Šimleše “Suli u avanturi prijateljstvo”. koja je učenike oduševila. Potom su učenici razgovarali o dobrim i lošim osobinama prijatelja. Kod likova istaknuli su dobre i loše osobine te kako ih mogu promijeniti. Riješili su digitalne kvizove u wordwallu te napisali svoj recept ljubaznosti.
Radionica Kolač potreba
Na listu papira nacrtali su krug i podijelili na 4 dijela. Jedan je Lj kao ljubav (koga vole, uz koga su voljeni). Drugi je M kao moć (tko ih uvažava, pohvaljuje). Treći je S kao sloboda (uz koga se osjećaju slobodni) i četvrti Z kao zabava (s kim se igraju, smiju i zabavljaju). Radionica je nastavak na prethodnu piramidu života.
Lijepa riječ za svakoga
Dan je obilježen radionicom zmijskog i žirafskog jezika. Na početku sata pročitali su priču N. Oldland “Trojica u čamcu”, a nakon analize djela rješavali su kvizove znanja.
Učenici 2. a razreda sudjelovali su i u radionicama: Komunikacijske vještine, Emocije, Slika o sebi, Dan bijelog štapa te Sprečavanje sukoba.
Učenici rado sudjeluju u radionicama. Uče kako biti dobar prijatelj te spriječiti sukob. Uče kako se pridržavati pravila te dobro međusobno komunicirati.
Cilj provedenih radionica Mementa prijateljstva 11 je razvoj emocionalne inteligencije i usvajanje socijalnih vještina koje omogućavaju djeci da na prihvatljiv način nauče zadovoljavati svoje i poštovati tuđe potrebe.