prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt Memento prijateljstva 11

Učenici 2. a razreda OŠ “Milan Brozović” iz Kastva sa svojom razrednicom ove školske 2024./2025. godine sudjeluju u projektu Memento prijateljstva 11 autorice Sandre Vuk.

Unutar projekta učenici sudjeluju u raznim radionicama kako bi osnažili i razvili socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samostalnost, samopouzdanje i  međusobno uvažavanje. U niz radionica učenici uče o stvaranju i razvijanju prijateljstva te kako se pridržavati zajedničkih dogovorenih pravila. U nizu radionica cilj je bio opuštanje i poticanje pozitivnog raspoloženja.

U radionicama o komunikaciji cilj je bio razlikovanje govora prihvaćanja i govora odbijanja (optužbe, napada, agresije), aktivno slušanje, empatija, prepoznavanje i imenovanje osjećaja, ja-poruke, razvijanje slušanja i pažnje. Na radionicama su unaprijedili vještine slušanja i izražavanja.

U radionicama o empatiji cilj je poticanje dobrog raspoloženja, poticanje bliskosti među članovima grupe.

Radionica sprečavanja nasilja imala je za cilj razumijevanje razlike između zadirkivanja i ismijavanja, osvještavanje negativne strane ismijavanja, povezivanje ismijavanja i ruganja s nasiljem.

Provedene su aktivnosti:

Upoznavanje

Prva radionica je bila upoznavanje. Tko sam ja (godine, omiljena boja, omiljena igra, moja slika). Druga radionica je sličnosti i razlike. Prvo se igrala igra Budi drug i stani u krug. Na papirima su izradili sličnosti i razlike u paru. Pisali su toplim bojama sličnosti, hladnim bojama razlike.

Učenicima je bilo jako zanimljivo istraživati svog prijatelja u klupi.

Piramida života

Na početku je pročitana poučna priča “Košulja sretnog čovjeka”. Potom je slijedio razgovor te dovršavanje priče. Svaki učenik je na svom listu papira napisao što mu je sve potrebno da bi bio sretan, zadovoljan, dalje rastao i razvijao se. Potrebe je trebalo označiti brojevima od jedan pa naviše. Ono što je najvažnije je broj 1,2,… Svatko je za sebe nacrtao piramidu i u nju smjestio svoje potrebe. Na dnu piramide upisivali su ono što je najvažnije. Nakon završenog rada, čitalo se i razgovaralo o svojim piramidama. Svima je bila najvažnija obitelj pa zdravlje.

Radionica ljubaznosti i prijateljstva 

Na satu razrednika pročitali su priču Maje Šimleše “Suli u avanturi prijateljstvo”. koja je učenike oduševila. Potom su učenici razgovarali o dobrim i lošim osobinama prijatelja. Kod likova istaknuli su dobre i loše osobine te kako ih mogu promijeniti. Riješili su digitalne kvizove u wordwallu te napisali svoj recept ljubaznosti.

Radionica Kolač potreba

Na listu papira nacrtali su krug i podijelili na 4 dijela. Jedan je Lj kao ljubav (koga vole, uz koga su voljeni). Drugi je M kao moć (tko ih uvažava, pohvaljuje). Treći je S kao sloboda (uz koga se osjećaju slobodni) i četvrti Z kao zabava (s kim se igraju, smiju i zabavljaju). Radionica je nastavak na prethodnu piramidu života.

Lijepa riječ za svakoga

Kako bi učenici osnažili svoje samopouzdanje odigrali su ovu aktivnost. Učiteljica učenicima zalijepi prazan papir na leđa, a učenici šetaju po učionici i jedni drugima zapisuju njihove vrline. Učenici su kasnije pročitali zapisano, osmijeh i zadovoljstvo bilo je na njihovim licima.
Dan ružičastih majica

Dan je obilježen radionicom zmijskog i žirafskog jezika. Na početku sata pročitali su priču N. Oldland “Trojica u čamcu”, a nakon analize djela rješavali su kvizove znanja.

Učenici su dobili situacije u svezi sukoba te su trebali primijeniti žirafski jezik. Izrezali su ružičaste majice te na njima napisali zašto su dobri prijatelji te kako bi riješili sukob. Za kraj odigrali su igru Bomba.
Osim ovih radionica surađivali su sa školom partnerom OŠ “Beletinec” i učiteljicom Melitom Bosilj te razmijenili božićne čestitke.

Učenici 2. a razreda sudjelovali su i u radionicama: Komunikacijske vještine, Emocije, Slika o sebi, Dan bijelog štapa te Sprečavanje sukoba.

Učenici rado sudjeluju u radionicama. Uče kako biti dobar prijatelj te spriječiti sukob. Uče kako se pridržavati pravila te dobro međusobno komunicirati.

Cilj provedenih radionica Mementa prijateljstva 11 je razvoj emocionalne inteligencije i usvajanje socijalnih vještina koje omogućavaju djeci da na prihvatljiv način nauče zadovoljavati svoje i poštovati tuđe potrebe.