prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt „My Country 3-D” – eTwinning koji obogaćuje školu iznutra

U OŠ „Pavao Belas“ u Brdovcu već dugi niz godina njeguju se vrijednosti suradnje, otvorenosti i inovativnosti u poučavanju.

Ovogodišnji primjer koji je snažno utjecao na naš svakodnevni rad, ali i na učenike, bio je eTwinning projekt My Country 3-D. Kroz sudjelovanje u ovom projektu, naša učionica postala je prostor međunarodnog dijaloga, kreativnosti i digitalne povezanosti s vršnjacima iz devet europskih zemalja.

O projektu

U projektu My Country 3-D sudjelovalo je 24 učitelja i čak 297 učenika iz devet zemalja: Ukrajine, Grčke, Španjolske, Turske, Gruzije, Rumunjske, Poljske, Armenije i Hrvatske.

Iz škole Pavao Belas sudjelovalo je 55 učenika te tri učiteljice – učiteljica hrvatskog jezika Ivanka Tomić i dvije učiteljice engleskog jezika Lea Pintarić i Ivana Lovrić.

Projekt je trajao cijelu nastavnu godinu te je bio podijeljen u šest tematskih modula, od kojih je svaki trajao mjesec dana:

  1. Tko smo mi? – Učenici su se upoznavali, predstavljali svoju školu i domovinu, te radili u međunarodnim timovima
  2. Blago zavičaja i Dan tolerancije – Istraživali su kulturne i arhitektonske posebnosti svojih zemalja, učeći o važnosti međusobnog poštovanja.
  3. Božićne tradicije moje domovineUpoznali su i predstavili božićne običaje svoga kraja
  4. Prirodni laboratorij Europe – Posvetili su se istraživanju prirodnih ljepota Europe i važnosti njihove zaštite.
  5. Moji europski snovi – Svoja promišljanja o budućnosti Europe i svojoj ulozi u njoj prikazali su u podcastu
  6. 20 godina eTwinninga i Dan Europe – Kreativno su obilježili dvije važne obljetnice kroz zajedničke aktivnosti.
  7. U svim su modulima učenici surađivali u međunarodnim timovima, koristeći digitalne alate poput Canve, Padleta, Geniallyja i Google Workspacea. Rezultat njihove suradnje bile su prezentacije, videozapisi, podcasti, kvizovi i 3D prikazi, a komunikacija se odvijala putem TwinSpace platforme.

Što su učenici dobili projektom?

Sudjelovanjem u projektu učenici su:

  • razvijali suradničke i komunikacijske vještine
  • stjecali digitalne kompetencije
  • učili rješavati probleme na kreativan način
  • planirali svoje vrijeme i poštivali rokove
  • učili o kulturnim i prirodnim znamenitostima različitih zemalja
  • povećali samopouzdanje i motivaciju za učenje stranog jezika

Najvažnije – učenici su osjetili da su dio šire, europske zajednice te da njihovo znanje i doprinos imaju stvarnu vrijednost.

Što je projekt donio učiteljima?

Tijekom projekta učitelji su:

  • surađivali s kolegama iz različitih obrazovnih sustava, od vrtićkih do srednjoškolskih, iz različitih europskih zemalja
  • razmjenjivali metode i pristupe poučavanju
  • naučili koristiti nove digitalne alate
  • osnažili osjećaj pripadnosti europskoj obrazovnoj zajednici

Sve to pridonijelo je ne samo profesionalnom razvoju, već i većoj kreativnosti u svakodnevnom radu u učionici.

Suradnja s partnerimaProjektni izazovi i kako smo ih savladali

Naravno, rad u međunarodnom timu nosi i svoje izazove – različite vremenske zone, tehničke poteškoće, razlike u školskim kalendarima. No, uz dobru organizaciju, fleksibilnost i entuzijazam svih sudionika, sve prepreke smo uspješno prevladali.

Upravo su ti izazovi bili prilike za učenje – i za učenike, i za nas učiteljice. Ništa manje važno, povezali smo se unutar školskog tima, budući da smo jedni drugima pružali podršku u izvedbi aktivnosti. U konačnici suradnja unutar škole donijela nam je ponovno titulu eTwinning škole.

Zaključno – škola koja raste iznutra

Projekt My Country 3D pokazao je kako međunarodni projekti ne trebaju biti složeni niti nedostižni – već itekako izvedivi, sa svim dobnim skupinama od vrtića do punoljetnosti, čak unutar istog projekta istovremeno. I ovaj eTwinning projekt nam je omogućio da učimo jedni od drugih, da širimo vidike i da naša škola postane mjesto povezivanja, tolerancije i inovacije.

 

Priloženi dokumenti