prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Ravnatelji iskreno o projektu e-Škole: Danas je više nezamislivo raditi kao prije projekta

Kako se projekt e-Škole nakon punih 8 godina bliži kraju (uključujući i pilot-projekt) došlo je vrijeme i za evaluaciju postignutog što su imali prilike učiniti ravnatelji škola, sudionica projekta, i to na webinarima namijenjenim isključivo njima.

U zadnjih malo više od pola godine, održana su tri refleksivna webinara za ravnateljice i ravnatelje na kojima su podijelili svoja iskustva u provedbi projekta. Ravnateljice i ravnatelji govorili su o digitalnom sazrijevanju svojih škola, dobrobitima koje su imali od projekta i onome što im ostaje u nasljeđu. Međutim dotakli su se i izazova s kojima su se susretali i iznijeli ono što ostaje kao problem nakon što projekt službeno završi u listopadu 2023. godine.

U neformalnoj atmosferi na jednosatnim webinarima koji su održani u prosincu 2022. i travnju i srpnju 2023. godine ravnateljice i ravnatelji imali su priliku razmijeniti iskustva i iskreno progovoriti o tijeku projekta.

Na webinaru održanom u srpnju 2023. Gordana Jugo iz CARNET-a razgovarala je s ravnateljima dviju škola koji su podijelili svoja iskustva.

Vlatka Kovač, ravnateljica OŠ Grigor Vitez iz Zagreba, škole koja je od pilota u projektu, uspoređujući stanje u svojoj školi prije i sada na kraju projekta, rekla je kako bi joj danas bilo nezamislivo raditi na način kako se radilo prije projekta. Digitalna zrelost, donijela im je, kaže, mnogostruke koristi.

Ravnateljica Kovač kao jednu od najvećih prednosti sudjelovanja u projektu e-Škole, istaknula je vanjsku prepoznatljivost koju je njenoj školi projekt donio, a primijetila je i kako je među nastavnim osobljem ojačao timski duh uslijed zajedničkog rada na projektu. Spomenula je i služenje MS Teamsima koji ostaju trajna baština projekta. Danas im je neizostavan dio svakodnevne komunikacije.

Ravnateljica zagrebačke škole istaknula je i povećanje kreativnosti navodeći primjer njihovog školskog lista opremljenog QR kodovima skeniranjem kojih se mogu pogledati školske predstave. Naglasila je i kako su od uporabe digitalne tehnologije posebice profitirali daroviti učenici jer im se mogu davati personalizirani zadaci i na taj način može se brže i jednostavnije usmjeravati njihov rad.

Ravnateljica je naglasila kako uporaba digitalne tehnologije općenito podiže aktivnosti učenika na nastavi, a s time se složio i Davor Kulić, ravnatelj Obrtničke škole iz Splita te dodao kako su učenici također i više digitalno osvješteniji. Ravnatelj Kulić rekao je kako su učenici tijekom digitalizacije škole naučili puno o sigurnosti na internetu i općenito o ponašanju na društvenim mrežama. Naveo je primjer uspješnog suzbijanja vršnjačkog zlostavljanja na internetu u svojoj školi. Ravnatelj Obrtničke škole u Splitu naglasio je i kako su nastavnici osuvremenili svoju nastavu i kako danas suvereno vladaju digitalnim aplikacijama koje koriste u nastavi, iako su u početku imali veliki otpor.

Upravo prvotne otpore u zbornici ravnatelj splitske škole navodi kao negativno iskustvo tijekom trajanja projekta e-Škole. No, navodi i kako su nastavnici i stručno osoblje kroz ovaj projekt shvatili da tehnologija nije bauk, nego samo alat koji olakšava rad. Što se izazova tiče, ravnateljica Kovač izdvojila je područje autorskih prava kao područje koje je njenim nastavnicima izazovno i u kojem imaju prostora za rad.

Ono oko čega su se ravnatelji složili da ostaje kao zajednički problem nakon završetka projekta je održavanje opreme, za što je tijekom trajanja projekta bio zadužen CARNET. Nakon projekta laptopi i ostala oprema prelaze u vlasništvo škola i ravnatelji se pribojavaju da bi tu moglo doći do eventualnih problema.

No, prema ugovorima, tada osnivači preuzimaju brigu, a i CARNET će uvijek pomoći svojim posredništvom.

Snimku seminara možete pogledati ovdje.