Razredni projekt: Riječka kiša

Učenici drugog razreda Osnovne škole Škurinje iz Rijeke sudjelovali su u razrednom projektu pod nazivom “Riječka kiša”. Projekt je trajao tri mjeseca. Cilj ovog projekta je bio upoznati posebnosti Rijeke, ono po čemu je prepoznatljiva i različita od drugih gradova.

Grad Rijeka spada među gradove s najvećom količinom kiše. Riječka kiša dio je identiteta grada. Kiša daje prepoznatljivu kulisu gradu, vizure grada boji drugim bojama, mijenja ga, oblikuje i sastavni je dio grada i života građana.

Projekt su započeli šetnjom gradom jednog kišnog dana. Učenici su uživali u kišnim kadrovima. Govorili su kako se osjećaju i o čemu razmišljaju slušajući i gledajući kišu. Zatim su jednostavnom animacijom upoznali se s kruženjem vode u prirodi. U individualnom radu, navodili su primjere kad kiša pokazuje svoj bijes, a kad nježnost. Promišljali su o tome kad oni najviše vole kišu. U grupnom radu, istraživali su koji problemi mogu nastati tijekom padanja veće količine kiše u gradu, i navodili kako bi oni riješili te probleme. U kišnim danima kriju se mnoge ljepote. Pogotovo kad nije nametljiva. Učenici su navodili primjere kad pada kiša, a oni se osjećaju ugodno i zadovoljno. Pripovijedali su, opisivali i slušali. Razgovarali su o meteorolozima i o važnosti meteoroloških prognoza. Učenici su ulazili u ulogu meteorologa, najavljivali mogućnost velike količine kiše koja bi mogla pasti u gradu. U ovoj aktivnosti, učenici su bili izuzetno kreativni, i kao “meteorolozi”  su javljali, osim iz studija, i s “terena”. Svaki je učenik “prisvojio jednu kišnu kap” i opisivao njen život (putovanje od oblaka do tla) u stvaralačkom načinu izražavanja, razvijajući maštu i kreativnost. Bogatili su rječnik pronalazeči riječi koje u svom korijenu sadrže KIŠ. Štapne lutke sunca, oblaka i kiše poslužile su za scenske improvizacije. Učenici su pomoću digitalnog alata BreakingNews izrađivali prijelomne vijesti vezane uz kišno nevrijeme u Rijeci, učili se izdvajanju teme i podteme. Istraživali su koliko je tijekom jeseni bilo potpuno kišnih dana u Rijeci, koliko djelomično kišnih, a koliko je dana bilo bez kiše. Svaki je učenik pratio vrijeme tijekom jednog tjedna. Bilješke su objedinjene i napravljen je grafikon. Govorili su o tome zašto je važno praćenje i mjerenje kiše, i kako se ljudi mogu pripremiti za veće količine kiše u njihovom gradu. Na kraju je slijedila evaluacija rada.

Za vrijeme trajanja projekta nastava je postala bliža svakodnevnom životu. Učenici su učili istraživanjem, poticali znatiželju, promatrali, maštali i koristili digitalne tehnologije. Razvijali su usmeno i pismeno izražavanje. Usvojili su niz ishoda iz različitih nastavnih područja i međupredmetnih tema. Učenici su pokazali veliku dozu zainteresiranosti, kreativnosti, ali i pragmatičnosti u pokušajima rješavanja problema s kišom.