prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Sinergija obrazovnih ustanova Drniša i Sinja zajedno za održivi turizam

U mjesecu travnju ove godine ostvarena je značajna međuinstitucionalna suradnja između Srednje škole Ivana Meštrovića iz Drniša i Tehničke i industrijske škole Ruđera Boškovića u Sinju, u okviru projekta “Drveni suvenir za održivi turizam”.

Projekt se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta s ciljem promocije i jačanja kompetencija strukovnih i umjetničkih zanimanja relevantnih za održivi turizam.

Učenici ekonomskog smjera Srednje škole Ivana Meštrovića, članovi programa Škola ambasador Europskog parlamenta (EPAS), posjetili su partnersku školu u Sinju kako bi prezentirali promotivne materijale projekta – plakate i brošure izrađene u sklopu nastave iz ekonomije. Njihova suradnja s učenicima stolarskog smjera iz Sinja rezultirala je izradom drvenih privjesaka temeljenih na dizajnu koji su osmislili ekonomisti, čime je naglašena interdisciplinarnost i timski rad unutar strukovnog obrazovanja.

Poseban doprinos projektu donijela je posjeta Centru Juraj Bonači, pridruženom partneru iz Sinja. Učenici su s korisnicima centra sudjelovali u kreativnoj radionici oslikavanja drvenih privjesaka – konačnog proizvoda projekta. Kroz ovu aktivnost istaknuta je važnost inkluzije, društvene osjetljivosti i integracije ranjivih skupina u šire obrazovno-društvene procese, čime se potiče vrijednosno usmjeren odgoj i obrazovanje.

Obilaskom povijesnih i kulturnih znamenitosti Sinja, uključujući Baziliku Čudotvorne Gospe Sinjske i Muzej Sinjske alke, učenici su neposredno učili o važnosti očuvanja nematerijalne kulturne baštine u kontekstu održivog turizma.

Posjet Bazilici, koja je 2024. godine dobila počasni naslov bazilike, dodatno je produbio njihovo razumijevanje vjerske i povijesne dimenzije lokalnog identiteta.

Muzej Sinjske alke, s modernim multimedijskim postavom i naglaskom na UNESCO-ovu zaštitu, pružio je uvid u baštinske potencijale koji se mogu pretvoriti u održive turističke proizvode, čime se učenicima približila važnost povezivanja tradicije, kulture i turizma.

Studijsko putovanje u Sinj predstavlja primjer dobre prakse u provedbi strukovnih i intersektorskih projekata koji potiču aktivno učenje, kreativnost, socijalnu osjetljivost i poduzetnički duh.

Aktivnosti provedene kroz studijsko putovanje, radionice i terensku nastavu temeljile su se na: projektno-orijentiranom učenju (PBL), međupredmetnoj suradnji, učenju u stvarnom kontekstu (situirano učenje) i inkluzivnom pedagoškom modelu.

Projekt “Drveni suvenir za održivi turizam” pokazuje kako obrazovne institucije, kroz sinergiju znanja, vještina i lokalnih resursa, mogu aktivno doprinositi razvoju održivih turističkih modela i jačanju kulturne svijesti mladih. Ovakve suradnje ne samo da povezuju škole i lokalne zajednice, već i osnažuju učenike kao nositelje promjena u održivom društvu.