Projekt se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta s ciljem promocije i jačanja kompetencija strukovnih i umjetničkih zanimanja relevantnih za održivi turizam.
Učenici ekonomskog smjera Srednje škole Ivana Meštrovića, članovi programa Škola ambasador Europskog parlamenta (EPAS), posjetili su partnersku školu u Sinju kako bi prezentirali promotivne materijale projekta – plakate i brošure izrađene u sklopu nastave iz ekonomije. Njihova suradnja s učenicima stolarskog smjera iz Sinja rezultirala je izradom drvenih privjesaka temeljenih na dizajnu koji su osmislili ekonomisti, čime je naglašena interdisciplinarnost i timski rad unutar strukovnog obrazovanja.
Poseban doprinos projektu donijela je posjeta Centru Juraj Bonači, pridruženom partneru iz Sinja. Učenici su s korisnicima centra sudjelovali u kreativnoj radionici oslikavanja drvenih privjesaka – konačnog proizvoda projekta. Kroz ovu aktivnost istaknuta je važnost inkluzije, društvene osjetljivosti i integracije ranjivih skupina u šire obrazovno-društvene procese, čime se potiče vrijednosno usmjeren odgoj i obrazovanje.
Obilaskom povijesnih i kulturnih znamenitosti Sinja, uključujući Baziliku Čudotvorne Gospe Sinjske i Muzej Sinjske alke, učenici su neposredno učili o važnosti očuvanja nematerijalne kulturne baštine u kontekstu održivog turizma.
Posjet Bazilici, koja je 2024. godine dobila počasni naslov bazilike, dodatno je produbio njihovo razumijevanje vjerske i povijesne dimenzije lokalnog identiteta.
Muzej Sinjske alke, s modernim multimedijskim postavom i naglaskom na UNESCO-ovu zaštitu, pružio je uvid u baštinske potencijale koji se mogu pretvoriti u održive turističke proizvode, čime se učenicima približila važnost povezivanja tradicije, kulture i turizma.
Studijsko putovanje u Sinj predstavlja primjer dobre prakse u provedbi strukovnih i intersektorskih projekata koji potiču aktivno učenje, kreativnost, socijalnu osjetljivost i poduzetnički duh.
Aktivnosti provedene kroz studijsko putovanje, radionice i terensku nastavu temeljile su se na: projektno-orijentiranom učenju (PBL), međupredmetnoj suradnji, učenju u stvarnom kontekstu (situirano učenje) i inkluzivnom pedagoškom modelu.
Projekt “Drveni suvenir za održivi turizam” pokazuje kako obrazovne institucije, kroz sinergiju znanja, vještina i lokalnih resursa, mogu aktivno doprinositi razvoju održivih turističkih modela i jačanju kulturne svijesti mladih. Ovakve suradnje ne samo da povezuju škole i lokalne zajednice, već i osnažuju učenike kao nositelje promjena u održivom društvu.