prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

STEAM fest u Osijeku – dan znanosti, igre i učenja

U organizaciji Udruge STEAM centar, u Osijeku je 7. lipnja 2025. godine, održan STEAM fest – festival znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike namijenjen djeci i mladima.

Festival, koji se odvijao u dvorištu Osnovne škole “Mladost” Osijek i okolnim parkovima, bio je cjelodnevni događaj ispunjen raznovrsnim radionicama i interaktivnim demonstracijama. Program je bio posebno prilagođen djeci u dobi od 6 do 10 godina, ali su se u aktivnosti uključivali i mlađi i stariji posjetitelji.

Vukovarska je gimnazija sudjelovala s demonstrativnom aktivnosti pod nazivom „Igrajmo se glagoljicom“. Osmišljena kao interaktivna i edukativna demonstracija, aktivnost je djecu na kreativan način upoznala s glagoljicom – jednim od najstarijih slavenskih pisama. Aktivnosti su bile osmišljene tako da potaknu znatiželju, kreativnost i logičko razmišljanje.

Kroz poveznicu s kemijom, djeca su spajala simbole kemijskih elemenata zapisane na glagoljici s predmetima iz svakodnevnog života, poput banane (kalij – K), aluminijske folije (aluminij – Al), foto-filma (brom – Br), grafitne olovke (ugljik – C), kovanice (bakar – Cu) i slično, istražujući kako se znanja iz različitih područja mogu međusobno povezati.

U sklopu aktivnosti organizirane su dvije igre natjecateljskog karaktera koje su izazvale veliko zanimanje među djecom.

U igri memorije s 3D karticama sudionici su uparivali slova glagoljice i latinice, razvijajući pritom vizualno pamćenje i sposobnost prepoznavanja oblika. Aktivnost je bila posebno interesantna budući da im je format igre već bio poznat, što je dodatno povećalo angažiranost i motivaciju.

Djeca su se natjecala tko će brže pronaći sve parove, što je unijelo dodatnu dinamiku i veselje među sudionicima.

U izazovu „Pogodi riječ“, natjecatelji su sastavljali i prepoznavali riječi pomoću glagoljice i latinice unutar vremenskog ograničenja, čime su dodatno razvijali pažnju, brzinu i logičko zaključivanje. Za pobjednike obje igre bile su pripremljene simbolične nagrade – makete vukovarskog vodotornja izrađene pomoću 3D pisača – koje su izazvale veliko oduševljenje i dodatno potaknule natjecateljski duh.

I Glagoljica slagalica, taktilna i vizualno atraktivna igra, privukla je velik broj sudionika. Aktivnost se sastojala od umetanja glagoljičnih slova u posebno izrađene pločice, pri čemu su djeca razvijala motoričke sposobnosti i prepoznavanje oblika. Nakon što bi složili slova, postavljali su ih na nosače koji su sadržavali latinična slova kao orijentir. Aktivnost se sastojala od umetanja glagoljičnih slova u posebno izrađene pločice, pri čemu su djeca razvijala motoričke sposobnosti i prepoznavanje oblika. Igra se mogla igrati samostalno, gdje su djeca slagala slova prema obliku i uparivala ih s latiničnim slovima, ali je bila osmišljena i kao suradnička aktivnost. U tom slučaju, jedan je igrač imao zadatak sastaviti riječ koristeći latinična slova kao vodič, dok je drugi, bez pristupa latinici, trebao pogoditi složenu riječ promatrajući isključivo glagoljične znakove. Igra je poticala komunikaciju i suradnički rad dok je istovremeno i osnaživala njihovo razumijevanje i povezivanje dvaju pisama.

Tijekom cijelog trajanja aktivnosti, djeci je kao podrška u učenju i igri služilo inovativno didaktičko pomagalo Slovarica, izrađeno tehnologijom 3D ispisa. Riječ je o edukativnom alatu razvijenom upravo s ciljem poticanja kreativnog i aktivnog usvajanja glagoljice kroz vizualne mnemotehnike, prepoznavanje oblika i igru. Slovarica je bila stalno dostupna sudionicima, koji su je koristili za slaganje riječi, prepoznavanje slova i povezivanje glagoljice s latinicom. Njezina multifunkcionalnost omogućila je i samostalno istraživanje i grupni rad, a upravo je prisutnost fizičkog, taktilnog pomagala pridonijela boljem razumijevanju i dugotrajnijem pamćenju sadržaja.

Aktivnost „Igrajmo se glagoljicom“ pokazala je kako se spoj tradicije, tehnologije i pedagogije može uspješno pretočiti u dinamično i korisno iskustvo učenja. Kroz raznolike igre, taktilne zadatke i natjecateljski duh, djeca su s entuzijazmom istraživala glagoljicu, razvijala različite vještine i otkrivala ljepotu starog pisma na njima blizak, razigran način. STEAM fest u Osijeku pokazao je kako kreativno obrazovanje može povezati različita područja i generacije – kroz igru, suradnju i stvaranje.