Strip kao medij u školskoj knjižnici

Djeca se vrlo rano susreću sa stripom, ali se možda tek u starijoj dobi zaljubljuju u njega. Već u prvom razredu učenici otkrivaju strip koji se nalazi na popisu djela za cjelovito čitanje i uvijek mu se rado vraćaju. Jedan od najpoznatijih stripova, među učenicima, zasigurno je Durica.

U knjižnici Osnovne škola Bartola Kašića Vinkovci nastoji se više vremena posvetiti stripu i oživjeti kod učenika želju za stvaranjem stripa. Strip možemo promatrati kao medij koji u prvom redu povezuje nastavne predmete Hrvatski jezik i Likovnu kulturu, a također i te nastavne predmete s knjižnicom. Odgojno-obrazovni ishodi koji se postižu obradom stripa, a nalaze se u kurikulu predmeta ili međupredmetnih tema su: vizualna percepcija, kreativno razmišljanje, stvaralačko izražavanje, jezične vještine, originalnost stvaralaštva, kritičko promišljanje i itd. Učenici u knjižnici uče o stripu kroz radionice, izvannastavnu aktivnost, putem edukativnih plakata, izložbi, različitih digitalnih alata i sl. Na tim aktivnostima uče o nastanku stripa, o osnovnim pojmovima vezanim za strip (kadar, pripovjedačev okvir, onomatopejske riječi, važnost naslova, tko je autor) s izražajnim sredstvima u stripu i izrađuju vlastite stripove. Učenici su stvarali stripove rukom i pomoću besplatnih digitalnih alata za izradu stripa (Make Beliefs Comix, Pixton, Storyboard That). Nakon završetka svih aktivnosti nastao je videouradak u Animotu kojim je prikazano što se radilo na radionicama. Upotrebom stripa u radu s učenicima vidljiva je interdiciplinarnost, razvija se medijska pismenost, a strip i poučava i zabavlja onoga koji čita i stvara. Može se zaključiti da je strip fenomen pristupačan učenicima i da treba njegovati ljubav prema stripu.