prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Stručno usavršavanja učitelja i učenika u sklopu Erasmus+ SmAIle projekta u San Fernandu

Učitelji i učenici OŠ Pantovčak iz Zagreba zajedno s učenicima i učiteljima iz SŠ Bedekovčina iz Hrvatske, te učiteljima i učenicima iz Portugala, Irske i Francuske, sudjelovali su na LTTA2 u projektu SmAIle u San Fernandu u Španjolskoj.

Sudionici su oduševljen inspirativnim radionicama u CEIP Guernica usredotočenim na inovativne upotrebe umjetne inteligencije (UI) u obrazovanju i umjetnosti, a navesti ćemo neke od radionica i aktivnosti.

Radionica 1 – Može li UI stvarati umjetnost?
Sudionici su istraživali sjecište UI, glazbe i vizualnih umjetnosti. Timovi su stvarali digitalne umjetničke radove inspirirane poznatim slikarima poput Picassa i Van Gogha, koristeći UI alate kao što je ArtGURU za generiranje novih interpretacija. Također su komponirali pjesme o ovim umjetnicima koristeći UI aplikaciju SUNO, potičući kreativnu suradnju i rasprave o budućnosti umjetnosti i intelektualnog vlasništva.

Radionica 2 – Debata o upotrebi UI u svakodnevnom životu i u školama
Učenici su debatirali o prednostima i nedostacima integracije UI u obrazovanje. Razvili su uvjerljive argumente o dobrobitima poput personaliziranog učenja i administrativne učinkovitosti, naspram briga o privatnosti i pristranosti. Aktivnost je potaknula kritičko razmišljanje i živahnu participaciju, a uvide su podijelili putem Padleta. Povezivali su etiku i umjetnu inteligenciju.

Radionica 3 – UI i produktivnost učitelja
Učitelji su dijelili primjere dobre prakse i isprobavali različite UI alate koji mogu pojednostaviti procjene i povećati produktivnost učitelja. Uz korištenje dostupnih uređaja, sudjelovali su u praktičnim aktivnostima osmišljenima da im olakšaju i učine njihov rad učinkovitijim.

Radionica 4 – UI kao podrška učiteljima pri podučavanju učenika s posebnim potrebama
Učitelji su istraživali kako UI može prilagoditi obrazovna iskustva za učenike s posebnim potrebama. Praktičnim korištenjem alata poput ChatGPT-a, Narakeeta, Canva AI-a i Hume AI-a, razvijali su inkluzivne lekcije, promičući pristupačnije I individualiziranije obrazovno okruženje.

Radionica 5 – Utjecaj UI na okoliš
U ovoj radionici učenici su istraživali energetsku potrošnju umjetne inteligencije. Kroz igru uloga postali su svjesni problema te su proučavali utjecaj UI na ekološki otisak.

Okrugli stol o umjetnoj inteligenciji i njezinom utjecaju na obrazovanje
Učenici i učitelji su imali priliku sudjelovati na okruglom stolu na temu UI i njezinog utjecaja na obrazovanje, uz sudjelovanje briljantnih umova s Sveučilišta u Rijeci – dr. sc. Kristijan Lenac, Marina Banov – te stručnjaka za UI i autora dječjih knjiga Neiree Luis Minguesa. Diskusije su bile vrlo poticajne, a učenici su bili iznimno angažirani, što je pružilo uvid u budućnost obrazovanja u doba umjetne inteligencije.

Predavanje: Data centri i pohrana podataka
Također su uživali u fascinantnom predavanju o podatkovnim centrima i skladištenju podataka koje je održala Leticia Garvia iz tvrtke Equinix, pojasnivši infrastrukturu iza digitalnog svijeta i njegovu potrošnju energije.

Posjet Alcalá de Henares
Nakon dnevnih aktivnosti, posjetili su rodni grad Cervantesa i jedno od najstarijih sveučilišta u Španjolskoj i Europskoj uniji. Šarm grada i dubina njegove akademske povijesti učinili su ga još posebnijim.

Radionica 6: Kritički osvrt na UI
Ovu zanimljivu radionicu vodio je gospodin Alberto Fernández u srednjoj školi Rey Fernando. Učenici su tražili pogreške UI chatbotu, što je bilo vrlo zanimljivo i osvijestilo ih je o mogućnostima netočnih odgovora koje UI chatbot može dati uz nedovoljno detaljan prompt.
Ova iskustva pokazala su koliko je važno poticati kreativnost, kritičko razmišljanje i suradnju među učenicima i učiteljima u eri digitalnih tehnologija. Budućnost obrazovanja u rukama je mlade generacije spremne na izazove koju donosi umjetna inteligencija.