Ova desetodnevna edukacija, održana u New Yorku, Washingtonu i Philadelphiji, bila je šesta međunarodna edukacija u organizaciji HUPE-a te prva takva u SAD-u.
Sudionice edukacije bile su učiteljice i nastavnice engleskoga jezika iz cijele Hrvatske. Edukaciju je vodio stručni tim HUPE-a uz podršku ovlaštenih vodiča i edukatora iz SAD-a. Ova edukacija obuhvatila je ukupno 50 sati strukturiranih aktivnosti, priznatih kao službeno stručno usavršavanje od AZOO-a.
Usavršavanje obogaćeno kulturnom dimenzijom
Program je uključivao tematske radionice, stručne obilaske znamenitosti i kulturnih institucija, posjete sveučilištu Columbia i knjižnici New York Public Library, kao i edukativne aktivnosti poput „lova na blago“ u Central Parku. Sudionice su imale priliku pogledati mjuzikl The Great Gatsby, posjetiti Empire State Building i Memorijal 9/11, čime je usavršavanje obogaćeno snažnom kulturnom dimenzijom.
Cijeli program provodio se uglavnom u New Yorku, dok je fakultativni program uključivao jednodnevne posjete Washingtonu D.C. i Philadelphiji. U Washingtonu su posjetile Bijelu kuću, Capitol i Nacionalnu knjižnicu Kongresa, a sve sudionike ugostilo je i Veleposlanstvo Republike Hrvatske. U Philadelphiji su obišle Independence Hall i Liberty Bell, te kroz vođenu turu učile o važnosti grada u američkoj borbi za neovisnost.

Radionice su bile osmišljene kako bi se omogućila praktična primjena novih znanja u nastavi, kroz teme poput američke književnosti, povijesti, migracija, urbanog razvoja, sporta i popularne kulture. Kroz terenski rad, timske zadatke i analizu izvora, razvijane su metode poučavanja engleskog jezika u interkulturalnom i suvremenom kontekstu.
Važnost interkulturalne kompetencije
Tijekom edukacije prikupljani su materijali za izradu nastavnog priručnika/portfolija, koji će biti korišten u nastavi književnosti, kulture i civilizacije engleskog govornog područja. Po povratku, učiteljice će stečena znanja i izrađeni materijal predstaviti na Učiteljskom vijeću škole, čime se osigurava diseminacija iskustava za cijelu školsku zajednicu.
Ova edukacija bila je izuzetno vrijedna. Omogućila je da sudionice unaprijede vlastite nastavne metode i prošire pogled na ulogu jezika u suvremenom društvu. Boravak u New Yorku, jednom od najdinamičnijih gradova svijeta, dodatno je naglasio važnost interkulturalne kompetencije, koju svi učitelji jezika trebaju razvijati i prenositi učenicima. 