prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Stvaralačkim izražavanjem do slikovnice

U sklopu školskog projekta “Trag zelenog otiska” objavljena je nova ekološka slikovnica učenika 3. razreda Osnovne škole Bakar.

Kao pravo malo književno-likovno remek djelo donosi šarolike poruke i podsjeća nas na važnost brige o okolišu.

Početkom ove godine iz tiska je izašla slikovnica koju su osmislili, ilustrirali i napisali učenici. Slikovnica je nastala u sklopu školskog projekta “Trag zelenog otiska” koji se realizira u međupredmetnoj korelaciji Hrvatskog jezika, Prirode i društva i Likovne kulture. Mentorice učenicima bile su razredna učiteljica Alma Hess i knjižničarka Vesna Štraser. Zajedničkim radom, dječjom maštom i idejama nastala je slikovnica „Medo na zadatku“ kojom učenici potiču čitatelje na važnost ekološkog promišljanja i u svom gradu ostavljaju veliki trag. U slikovnici pratimo dogodovštine zaigranog mede koji se, zadivljen ljepotama bakarskog kraja spustio u grad, prošetao ulicama, upoznao stanovnike i razgovarao s djecom. U Bakar je došao sa zadatkom, a popevši se na bakarsku tuneru očarale su ga ljepote grada i dobrota ljudi. Slikovnica donosi toplu priču koja naglašava ljubav prema zavičaju, životinjama, a ponajviše brigu za okoliš i kraj u kojem živimo. Donosi poruku o važnosti pomaganja i suradnje kako bi zajedno što lakše došli do cilja.

Slikovnica predstavlja mala književno-likovno remek djelo čiji je proces stvaranja bio prilično zahtjevan i težak, ali je bio veliki izazov za sve učenike. Put nastanka slikovnice započeo je idejom i nadahnućem. Ideja je potom pretvorena u priču, a zahvaljujući iskustvu učiteljica i njihovim izvrsnim vođenjem nakon višemjesečnog marljivog rada stvorena je maštovita i lijepo ilustrirana slikovnica jednostavne forme koju će rado čitati djeca i odrasli. Rečenice su slikovite, harmonične i lijepe, a dinamičan ritam priče zadržava pažnju i najmlađeg čitača. Vođeni željom za neprestanim učenjem i nadograđivanjem učenici su zajednički dogovorili i odredili format slikovnice i dužinu teksta, stvorili su zanimljive likove i događaje, te su se organizirali i napravili plan koji ih je doveo do zaokružene, edukativne priče i gotove slikovnice. S obzirom da se učenici odlično snalaze u kreativnim situacijama slikovnicom se željelo utjecati na to kako oni vide i doživljavaju svoju okolinu, te kako njeguju i razvijaju svoje kreativne crte. Šarolike su poruke koje donosi slikovnica, ali sve se vode istom mišlju; kako kroz stvaralačku znatiželju razvijati maštu i učiti s veseljem.

Ekološka priča nastala prema ideji učenika ostavlja trag zelenog otiska kojim na specifičan način izgrađujemo osnove ekoloških spoznaja u kojem su skladan odnos djeteta i prirode glavni pokretač za stvaranje pozitivnog eko djelovanja. Slikovnica je tiskana u nakladi od 250 primjeraka, a tiskanje su financijski potpomogli naftna kompanija INA d.d., Grad Bakar i Turistička zajednica Grada Bakra.