Sudjelovanje na radionici uživo: Praćenje i vrednovanje pomoću digitalnih alata

U utorak, 5. travnja 2022. godine u Osnovnoj školi Bedekovčina održana je još jedna radionica u sklopu projekta e-Škole. 

Praćenje i vrednovanje nastave važan je dio procesa poučavanja i učenja. Činjenica je da digitalni alati omogućuju kvalitetno formativno i sumativno prikupljanja podataka o učeničkim postignućima uz znatno manji utrošak vremena, novca i energije. Također, omogućuju neograničeni pristup rješavanju oblikovanih pitanja i zadataka za provjeru znanja, suradnju, učenje s pomoću igre i uvid u rezultate učenja. Sve to je bilo ključno u izboru teme radionice, a i rezultiralo je velikim odazivom nastavnika.

Tijekom tri sata, voditeljica radionice Andreja Haramustek je obradila digitalne alate: e-Laboratorij, Quizizz i H5P. Sudionici su oblikovali kviz u digitalnom alatu Quizizz. U Padletu su dijelili svoje uratke i analizirali dobivene rezultate. Ovaj dio aktivnosti je velikom dijelu sudionika bio poznat, no H5P još nitko nije koristio.

U alatu H5P su dostupni interaktivni videozapisi, interaktivne prezentacije, kvizovi, interaktivne vremenske crte. Multimedijske datoteke i tekstualni sadržaj u alatu H5P stvaraju se izravno na internetu. Voditeljica je demonstrirala alat u sustavu Loomen. Sudionici su se registrirali i napravili jedan rad po svojem izboru. Uratke su zajedno vrednovali. Nakon što su sudionici iznijeli primjere iz svoje prakse, zajedno su zaključili da korištenje digitalnih alata i obrazaca obogaćuje nastavni proces čineći ga suvremenijim i atraktivnijim.

U svom svakidašnjem radu, učitelji škole koriste razne digitalne alate za vrednovanje kao učenje, za učenje i za vrednovanja naučenoga od Microsoft Formsa, Wizera, Kahoota, Plickersa, Learning appsa, Wordwalla Testmoza, ali i razne digitalne alate koji omogućuju izradu plakata, prezentacija i e-Knjiga. Trenutno istražuju i koriste i Bookwidget i Genial.ly o kojima im je radionicu održala vjeroučiteljica Marica Celjak nakon sudjelovanja na CARNET-ovoj konferenciji “Izazov prihvaćen”.

Vesela i radna atmosfera na radionici i točno izvršeni zadaci izvrstan su pokazatelj korisnosti radionice. Naravno da će pravo vrednovanje biti izvršeno nakon korištenja ovih alata u radu s učenicima.