U novu školsku godinu s 10 Erasmus+ KA2 međunarodnih partnerstava

Najveća i najstarija međimurska škola, jedna je od vodećih škola u Hrvatskoj s obzirom na broj međunarodnih partnerstava financiranih sredstvima Europske komisije iz programa Erasmus+. Nova školska godina u I. osnovnoj školi Čakovec započela je bogatim Erasmus+ portfolijem s šest uspješno završenih Erasmus+ KA2 međunarodonih strateških partnerstava i deset aktivnih međunarodonih strateških partnerstava Erasmus+ KA2 koje vode tri koordinatorice: Helena Slamek, Ivana Ružić i Ela Vujnović.

Pet je novoodobrenih međunarodnih strateških partnerstava koja započinju provedbu u I. osnovnoj školi Čakovec.

U projektu “Struggle Against Values Extinction – Borba protiv izumiranja vrijednosti” sudjeluju partneri iz Rumunjske, Turske, Bugarske, Portugala, Italije i Hrvatske. Ovaj projekt je usmjeren na pomoć učenicima da spoznaju i vrednuju svoj lokalni identitet, tradiciju, kulturu i svaki aspekt svoje baštine, istovremeno promičući svijest da su dio šireg kulturnog okvira. Očekuje se da ovaj projekt motivira učenike, a i nastavnike, da prošire svoja znanja o načinu života drugih europskih zemalja, da vježbaju strane jezike i upotrebljavaju novu tehnologiju istovremeno potičući istinsku toleranciju i prijateljstvo.

“DON’T CHANGE THE CLIMATE; CHANGE THE SYSTEM!” ime je projekta u kojem surađuju škole iz Italije, Sjeverne Makedonije, Turske, Rumunjske i Hrvatske s ciljem razvoja svijesti o održivom razvoju i korištenju konkretnih alata za provođenje dobre prakse u svim odgojno-obrazovno aktivnostima, osiguravajući tako socijalnu jednakost i smanjenje stope ranog napuštanja škole. Očekivani projektni rezultati uključuju istraživanje klimatskih promjena, uključivanje učenika u aktivno građanstvo, usmjeravanje na okoliš i klimatske ciljeve, podržavanje i podizanje svijesti o okolišu i klimatskim promjenama.

“Little Responsible Citizens Are Reshaping Their Future” je projekt u kojem sudjeluju škole iz Turske, Velike Britanije, Slovačke, Sjeverne Makedonije, Poljske i Hrvatske. Ciljevi međunarodnog školskog partnerstva su: odgojiti odgovorne građane koji mogu poduzeti mjere da zaustave klimatske promjene, vole svoju prirodu i održavaju svoj okoliš čistim, brinu o životinjama, čuvaju svoje kulturne vrijednosti, spremni su poboljšati svoje digitalne i jezične vještine kako bi se sustigle vještine 21. stoljeća. Radom u projektu učitelji će moći stvoriti zajednički nastavni materijal suradnjom i razmjenom primjera dobre prakse, a učenici će razviti svijest o svojoj kulturi i kulturnim razlikama, prihvaćati toleranciju, biti protiv diskriminacije, braneći jednakost na svim razinama, znati poduzeti mjere predostrožnosti kako bi očuvali svoj okoliš i spasili životinje,  otkrivat će ljepote prirode i voljeti je više.

Partnerstvo škola iz Turske, Poljske, Rumunjske i I. osnovne škole Čakovec pod nazivom “What’s up Mr. Bug? – Insects As the Wonder of Ecosystem” utemeljeno je s ciljem podučavanja osnovnih pojmova o okolišu i ekologiji i neposredno promatranje prirode kako bi se učenicima omogućila upotreba različitih osjetnih organa. Učenici će izraditi materijale koji će im omogućiti uspoređivanje kulture, zemlje i bolje razumijevanje europskog identiteta. Projektne aktivnosti osmišljene su na način da učenike učine otvorenijima i poboljšaju njihovo razumijevanje za različitost, toleranciju, razvijajući svijest učenika o ekološkim pitanjima, utječući na njihove svakodnevne postupke, eliminirati negativne i štetne navike, transformirati način razmišljanja sudionika projekta, ali i lokalne zajednice.

“ARTIE – umjetna inteligencija u osnovnoškolskom obrazovanju – izazovi i mogućnosti novog doba”: razvoj kurikuluma, priručnika za učitelje i obrazovnih materijala za učenike ime je projekta kojem je glavni koordinator I. osnovna škola Čakovec. Suradnjom Škole, Hrvatskog robotičkog saveza, obrazovne agencije iz Nizomske, škola iz Poljske i Portugala razvijat će se cjeloviti kurikulum, metodičke priručnike za učitelje i digitalne obrazovne materijale koji učenicima, učiteljima, lokalnoj zajednici i stvarateljima obrazovnih politika omogućuju razvoj svijesti i vještina učitelja u vezi s poučavanjem umjetne inteligencije. Razvijeni materijali će predstavljati smjernice i resurse o tome kako uključiti umjetnu inteligenciju u školski kurikulum, nastavu i svakodnevni školski život.  Predstavljat će i  pratktične projekte korištenja umjetne inteligencije za učenike, učenike priprema za buduće školovanje i buduće poslove.

Preostalih pet partnerstva pod nazivima: “iPads School Learning for the Future”, “Clou Computing and Social Media in Primary Education”, “CodeInnova” i “Peace is not Free” su započeli prethodnih godina, a projektne aktivnosti kontinuirano se provode s ciljevima razvoja digitalnih vještina, vještina računalnog razmišljanja i programiranja, razvoja svijesti o važnosti mira i slobode.